بهترین پارک های ملی کره جنوبی

به گزارش گردشیا، کره جنوبی کشوری خارق العاده است که بیشتر برای کاخ های شگفت انگیز، غذاهای خوشمزه، فروشگاه ها و حمام ها و آبگرم های کره ای در سطح جهانی اش شناخته می شود. این کشور به سرعت در حال رشد و حرکت همچنین به بازدیدکنندگان فرصتی را برای گشت و گذار در میان پارک های ملی و محوطه های تاریخی خودش می دهد. در ادامه همراه با ما باشید تا با بهترین پارک های ملی کره جنوبی آشنا شوید.

بهترین پارک های ملی کره جنوبی

1. پارک ملی سوراکسن

Seoraksan National Park

پارک ملی سوارکسن (Seoraksan National Park) در خط ساحلی شمال شرقی کره جنوبی قرار گرفته و بیشتر برای زیبایی و رشته کوه های مرتفع خودش معروفیت دارد. این پارک ملی به دفعات بسیار زیادی میزبان گردشگران بوده و فرصت های زیادی را برای کوهنوردی، استراحت در چشمه های آبگرم، دیدنی آبشارها و حتی سواری با تله کابین را فراهم می آورد. گردشگران از همه جا به اینجا می آیند تا این مسیرهای کوهستانی را کاوش کنند که از یک تا سه روز به طول می انجامند.

2. پارک ملی بوکانسان

Bukhansan National Park

پارک ملی بوکانسان (Bukhansan National Park) در حاشیه شمالی سئول واقع شده و بیش از 31 مایل وسعت دارد. در اینجا بیش از 1300 گیاه متفاوت می روید، جانوران مختلف زندگی می کنند و بیش از 100 معبد دیده می گردد. پارک ملی بوکانسان همچنین رکورد گینس پر بازدیدترین پارک ملی بر واحد منطقه را در اختیار دارد و از این لحاظ بسیار مشهور است. دلیل این رکورد نیز دسترسی آسان آن از شهر سئول با مترو است و همین نیز سبب شده تا افراد بسیار زیادی برای سپری کردن اوقات فراغت خود به اینجا سفر کنند.

3. پارک ملی گیونگجو

Gyeongju National Park

گیونگجو یکی از قدیمی ترین شهرها در کره جنوبی به شمار می رود که در آنجا پادشاهی باستانی سیلا دایر بوده و تنها پارک ملی تاریخی در این کشور را در خود جای داده است. پارک ملی گیونگجو (Gyeongju National Park) این پارک شامل هشت منطقه مجزا است که شامل تپه های تاریخی، باغ های سرسبز و سایت های معماری باستانی می گردد. در کنار آن ها نیز می توان شاهد نماهایی بسیار زیبا و دیدنیی از کوه های پوشیده شده از جنگل و برکه های پر از گل های نیلوفر شناور بود.

4. پارک ملی هالاسان

Hallasan National Park

پارک ملی هالاسان (Hallasan National Park) در جزیره ججو واقع شده و تنها پارک ملی کره جنوبی محسوب می گردد که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. اینجا همچنین مرتفع ترین کوهستان کره جنوبی و آتشفشانی فعال دارد. بازدیدنمایندگان از این پارک ملی می توانند در مسیرهای مختلف کوهنوردی آن گردش کنند و دو مسیر اصلی نیز افراد را به سمت قلعه و دهانه آتشفشانی هدایت می کند، دهانه ای که 400 متر عرض دارد و در ماه های زمستانی نیز بسیار دیدنیی و جالب توجه است.

5. پارک ملی اودئسان

Odaesan National Park

پارک ملی اودئسان (Odaesan National Park) در استان گانگوون کره جنوبی واقع شده و بزرگترین منطقه جنگلی درکل این کشور را درون خودش جای داده و پر از حیات وحش خارق العاده و شگفت انگیز است که از جمله آن ها نیز می توان به دارکوب، گراز وحشی و حتی قمری اشاره کرد. به طور کلی، 3788 حیوان و گونه جانوردی در این پارک ملی زندگی می کنند و این به معنای آن است که علاقه مندان به طبیعت و حیوانات می توانند اوقات خوشی را در این پارک ملی داشته باشند.

6. پارک ملی نیجنگسان

Naejangsan National Park

پارک ملی نیجنگسان (Naejangsan National Park) در سال 1971 میلادی تأسیس شده و هشتمین پارک ملی این کشور محسوب می گردد. اینجا در ابتدا به نام معبد اصلی موجود در آن یعنی یئونگونسان نام گذاری شده و بعدا نیز به نام نیجنگسان تغییر نام پیدا کرد که به معنای شگفتی های پنهان است. از جمله این شگفتی ها نیز می توان به گیاهان بومی مانند زغال اخته غول پیکر، بلوط مغولی و صدها گونه دیگر اشاره کرد. اینجا به عنوان یکی از محبوب ترین پارک های ملی در کره جنوبی شناخته می گردد که در طول ماه های پاییز و به دلیل رنگ های پر جنب و جوش خودش بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

7. پارک ملی جیریسان

Jirisan National Park

پارک ملی جیریسان (Jirisan National Park) بیش از 292 مایل وسعت دارد و گسترده ترین کوهستان پارک در کره جنوبی محسوب می گردد. اینجا یکی از سه کوه مشهور کره را درون خودش جای داده و بی از 5000 گونه گیاهی و جانوری در آن زندگی می کنند که از جمله آن ها نیز می توان به پستاندارانی همچون خرگوش، خروس، گوزن و گربه وحشی اشاره کرد. برگ ها در این پارک ملی به هنگام پاییز بسیار زیبا و دیدنیی می شوند و گردشگران می توانند از مجموعه ای از نهرها و برکه ها در مسیرهای پیاده روی خودشان لذت ببرند.

8. پارک ملی گیریونگسان

Gyeryongsan National Park

پارک ملی گیریونگسان (Gyeryongsan National Park) در نزدیکی شهر داجئون واقع شده و بیش از 39 مایل مساحت دارد و 20 قله کوهستانی و 15 دره متفاوت در آن به چشم می خورند. مسیرهای بسیار زیادی برای پیاده روی و گردش در اینجا وجود دارند که از جاذبه های مختلفی همچون معبد دونگهاکسا، قله سامبول، آبشار یونسئون و نامیتاپ پاگودا عبور می کنند. در اینجا بیش از 1121 گونه گیاهی و صدها جانور مختلف زندگی می کنند که در میان طبیعت و جنگل حضور دارند و در گشت و گذار خود ممکن است با آن ها روبرو شوید.

9. پارک ملی مودنگسان

Mudeungsan National Park

پارک ملی مودنگسان (Mudeungsan National Park) در ششمین شهر بزرگ کره جنوبی یعنی گوانجو واقع شده و در سال 2012 میلادی از یک پارک استانی به پارک ملی تغییر شرایط دارد و آن را به یکی از جدیدترین پارک های ملی این منطقه تبدیل کرد. در اینجا صخره های منحصربه فردی به چشم می خورد که قدمت آن ها به 70 میلیون سال قبل باز می گردد و همین نیز سبب می گردد تا پارک از لحاظ تاریخی نیز جالب توجه باشد. گردشگران می توانند چه با پای پیاده و چه با سوار شدن تله کابین از این پارک ملی و صخره های زیبای آن دیدن کنند.

10. پارک ملی هالیوهاسانگ

Hallyeohaesang Marine National Park

پارک دریایی ملی هالیوهاسانگ (Hallyeohaesang Marine National Park) محیطی دریایی است که در نزدیکی خط ساحلی واقع شده است. این پارک زیبا و ساحلی بیشتر برای مسیرهای کوهنوردی خودش معروفیت دارد و در آنجا جزایر بسیار خوبی با سواحلی زیبا دیده می شوند که برای شنا کردن و انجام فعالیت های دریایی فوق العاده هستند. علاوه بر این، این پارک محل زندگی بیش از 1000 گونه گیاهی است و گونه های جانوری مختلفی در آن زندگی می کنند.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 29 اسفند 1401 بروزرسانی: 29 اسفند 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2348

به "بهترین پارک های ملی کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین پارک های ملی کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید