برگزاری هفته بزرگداشت سینمای ایران در یونان

به گزارش گردشیا، به مناسبت سی وهفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، هفته بزرگداشت سینمای ایران، با نمایش فیلم های بلند سینمایی و آثار مستند تاریخی در مرکز فرهنگی شهرداری پسیخیکو و فیلوته یونان برگزار می گردد.

برگزاری هفته بزرگداشت سینمای ایران در یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، الکساندروس مازاراکیس، مسئول بخش فرهنگی شهرداری پسیخیکو و فیلوته با حضور در رایزنی فرهنگی کشورمان با رضا عسگری، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در مورد زمینه های مختلف فرهنگی و هنری ملاقات و گفت وگو کرد.

در این ملاقات مازاراکیس ضمن ابراز علاقه نسبت به معرفی کشور ایران به عنوان یک کشور مهم در خاورمیانه و دنیا از نظر سیاسی، پرداختن به شاخصه های فرهنگی این کشور کهن و شناساندن آن به هم میهنان خود را دارای ارزشی ویژه دانست.

وی در ادامه سخنان خود، اظهار کرد: اکنون به علت شرایط ویژه مالی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنیم که برای ملت ایران به دلیل بروز انقلاب، جنگ و تحریم های مختلف سال های سال است که تجربه می گردد؛ این مسئله می تواند تجربه خوبی را به مردم یونان انتقال دهد.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان، با اشاره به مشترکات فرهنگی دو کشور، زمینه های هنری به ویژه سینما، هنرهای تجسمی و موسیقی را برای مشارکت در این امر بسیار مناسب و شایسته دانست.

وی، در ادامه بیان نمود: به مناسبت سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هفته بزرگداشت سینمای ایران در محل مرکز فرهنگی شهرداری برگزار گردد.

عسگری ادامه داد: نمایش فیلم های بلند سینمایی با زیرنویس یونانی و آثار مستند تاریخی، نشست معرفی سینمای ایران با هدف معرفی صندلی سینمای ایران در دنیا، سابقه حضور سینمای ایران در یونان همراه با نقد وبررسی آثار و پرسش و پاسخ از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.

وی در خاتمه سخنان خود، یادآور شد: نمایشگاه عکس ایران امروز و آثار خوشنویسی و نگارگری ایرانی از برنامه های جنبی این رویداد فرهنگی به شمار می رود.

بنابر اعلام این خبر، این ملاقات همراه با استقبال الکساندروس مازاراکیس، مسئول بخش فرهنگی شهرداری پسیخیکو و فیلوته از برگزاری هفته بزرگداشت سینمای ایران خاتمه یافت.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1098

به "برگزاری هفته بزرگداشت سینمای ایران در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هفته بزرگداشت سینمای ایران در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید