دست رد فرانسه بر سینه آمریکا در مورد فعال کردن مکانیسم ماشه

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران، نیکلا دو ریویر نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل، در واکنش به کوشش آمریکا مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران و تهدید به توسل به مکانسیم ماشه برای بازگرداندن همه تحریم های ضدایرانی، در پیامی توئیتری، ضرورت حفظ برجام را یادآوری کرد.

دست رد فرانسه بر سینه آمریکا در مورد فعال کردن مکانیسم ماشه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

وی در این باره نوشت: برجام نقشی کلیدی در صیانت از رژیم منع اشاعه هسته ای ایفا می نماید و ضامن عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای است.

ریویر در ادامه توئیت خود اضافه نمود: سه کشور اروپایی طرف برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان)، متعهد به حفظ توافق و مذاکره برای بازگرداندن ایران به اجرای کامل تعهدات هسته ای هستند. این امر نیازمند مشارکت سازنده همه طرفین است.

اظهارات این دیپلمات فرانسوی در حالی است که ایران در واکنش به بدعهدی آمریکا و ضعف اروپا در عمل به وعده های برجامی، از تعهدات خود ذیل توافق هسته ای، فاصله گرفت.

در مورد تحریم تسلیحاتی نیز به نظر می رسد طرفین اروپایی برجام، راضی به تمدید کوتاه مدت آن باشند و در این میان، روسیه و چین هستند که همچنان در مقابل قلدری واشنگتن مقاومت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1264

به "دست رد فرانسه بر سینه آمریکا در مورد فعال کردن مکانیسم ماشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست رد فرانسه بر سینه آمریکا در مورد فعال کردن مکانیسم ماشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید