بخاطر نوعدوستی در خانه بمانیم

به گزارش گردشیا، ویروس مخوف کرونا، دشمنی که راه مقابله با آن جمع شدن و مبارزه کردن نیست بلکه رعایت بهداشت فردی در خانه نشستن و مراقبت کردن و خود قرنطینگی است.

بخاطر نوعدوستی در خانه بمانیم

جهت دریافت خدمات درب ورودی ساختمان ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش ، متخصصان بیماری های ایپدمی تاکید می نمایند که برای قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا همکاری مردم لازم است و مردم جز در مواقع ضروری نباید از منزل خارج نشوند؛ بنابراین لازم است تا همه ما با رعایت بهداشت فردی همکاری های لازم را داشته توصیه های بهداشتی را جدی گرفته و با حذف فعالیت های اجتماعی غیرضروری و ماندن در منزل و کاهش ازدحام در شهر ها و مراکز خرید و اماکن پرتردد سهم مان را برای از بین رفتن این بیماری ایفا کنیم.

جمعی از اساتید دانشگاه های گیلان با بیان اینکه هر کدام از ما به عنوان شهروند وظیفه ای برای قطع زنجیره انتشار ویروس در جامعه داریم گفتند: در کلاس های مجازی و به وسیله ارتباطاتی که با دانشجویان داریم از آنان خواستیم که در این ایام به توصیه ها توجه جدی داشته باشند و از منزل خارج نشوند.

استاد دانشگاه و دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی در حوزه کودک و نوجوان گفت: ما اساتید به سبب ارتباطی که با دانشجویان داریم می توانیم نقش مان را در ارتقاء مطلعی دانشجویان درباره ویروس کرونا ایفا کنیم.

دکتر فاطمه پورآقا گفت: دانشجویان معمولا ارتباط خوبی با استادانشان دارند، بنابراین ما می توانیم از این فرصت استفاده نموده و به وسیله فضای مجازی در مطلع سازی آنان و ترغیب شان برای ماندن در خانه به قطع زنجیره ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم یاری کنیم.

او با بیان اینکه دانشجویان با دریافت توصیه ها و هشداری ها درباره ویروس کرونا می توانند آن را به خانواده هایشان منتقل نمایند، گفت: بنابراین سهم هر یک از ما اساتید این است که از دانشجویان بخواهیم تا در منزل بمانند و در تجمع ها نروند و این توصیه ها را به خانواده هایشان منتقل نمایند.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: در این ایام به سبب تعطیلی دانشگاه ها، به وسیله صوتی به دانشجویان خود درس می دهم که اول و آخر درس توصیه هایی را به دانشجویان درباره ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی و اینکه در خانه بمانند را بیان می کنم.

او بیان داشت: به دانشجویان می گویم که به عنوان قشر تحصیلنموده به شایعات دامن نزنند و منبع خوبی برای خبر های درست داشته باشند و مردم را نیز مطلع نمایند که به شایعات توجه ننمایند.

پورآقا با تاکید بر اینکه ضروریست تا مردم به توصیه های مسئولان درباره پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اینکه در خانه بمانند توجه نمایند، خاطر نشان کرد: هر یک از ما به سبب مسئولیت اجتماعی و حس نوعدوستی باید در بمانیم و جز در مواقع اضطرار از منزل خارج نشویم.

او بیان داشت: هر یک از افراد در بحران های اجتماعی باید نقش آفرینی نمایند، باید با پرورش حس نوعدوستی و همدلی جای خود را به جای دیگران بگذاریم و به این مهم بیندیشیم که هر کدام از ما با توجه به توصیه ها و در خانه ماندن می توانیم در این ایام پرتنش به یکدیگر یاری کنیم.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه این حسن نوعدوستی و همدلی برای مقابله با ویروس کرونا باید در تک تک افراد جامعه ایجاد گردد، بیان داشت: رفتن به سفر در این ایام که جای جای استان های مختلف کشور آلوده است، کار درستی نیست.

استاد علوم اجتماعی و تاریخ نیز با بیان اینکه کرونا بیماری مسری و کشنده است، گفت: باید با یادآوری دوران جنگ این تصور در مردم ایجاد گردد که خرمشهر به تصرف درآمده و اینکه ویروس کرونا به مراتب خطرناک تر از دشمن است، در جنگ دشمن قابل رویت بود، اما ویروس کرونا قابل مشاهده نیست.

دکتر رفعت الله شریفی افزود: مردم باید به این احساس که چه میزان آسیب ویروس کرونا جدی است، برسند، سرایت این ویروس شوخی بردار نیست، بنابراین مردم باید با رعایت توصیه ها زنجیره انتشار آن را در جامعه قطع کنیم.

او با بیان اینکه مردم باید به توصیه ها به وسیله رسانه ها، نخبگان، هنرمندان و ... توجه داشته باشند، گفت: متاسفانه ما جامعه ای سنتی داریم و افراد سنتی به سختی تغییر را می پذیرند.

شریفی با تاکید بر این مطلب که من به عنوان استاد دانشگاه جزء در مواقع ضروری از منزل خارج نمی شوم، خاطر نشان کرد: از دانشجویان نیز خواستم تا به توصیه های در خانه ماندن توجه نمایند و این مهم را جدی بگیرند تا هر چه زودتر زنجیره انتشار ویروس در جامعه قطع گردد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تنها تعطیلی مدارس و دانشگاه ها کافی نیست، افزود: بازار باید تعطیل گردد، ورودی ها و خروجی شهر ها برای جلوگیری از مسافرت مردم باید بسته گردد و خلاصه اینکه تدابیری جدی اتخاذ گردد.

او بیان داشت: همه ما به عنوان شهروند و با توجه به مسئولیت اجتماعی که در قابل یکدیگر داریم باید برای پیشگیری از انتشار این ویروس همکاری و عزم همگانی داشته باشیم.

دکتری جامعه شناسی و استاد دانشگاه با بیان اینکه هر یک از ما شهروندان تا جایی که امکان دارد باید از زحمات کادرپزشکی بکاهیم، گفت: باید به وسیله رعایت نکات فردی، بهداشتی و کمتر حاضر شدن در مجامع و کم کردن ارتباطات از انتشار ویروس کرونا پیشگیری کنیم.

دکتر مرتضی جعفری گفت: باید به این مهم توجه کنیم که با کاهش ارتباطات فردی با یکدیگر و در خانه ماندن می توانیم زنجیره سرایت بیماری کرونا را کاهش داده و در نهایت قطع کنیم بنابراین وظیفه تک تک ما این است که کمتر از منزل خارج شویم.

او با اشاره به برگزاری کلاس مجازی از سوی بعضی اساتید دانشگاه ها افزود: ما نیز با برگزاری کلاس های مجازی برای دانشجویان کوشش کردیم تا به نحوی از انتشار ویروس کرونا پیشگیری کنیم و به دانشجویان نیز همیشه توصیه هایی داشته ام که جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند.

این استاد دانشگاه اطلاع رسانی درست و دقیق درباره انتشار ویروس کرونا و حساس کردن مردم را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: باید واقعیت ها و خطرات ویروس کرونا به مردم بیشتر گفته گردد تا حساسیت آنان بیشتر گردد.

او از مردم خواست تا برای حفظ سلامتی خود، خانواده و هم نوعانشان از منزل خارج نشوند، مسافرت نروند و به توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا توجه جدی داشته باشند تا هر چه سریعتر این بیماری رخت بر بندد.

پ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 883

به "بخاطر نوعدوستی در خانه بمانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخاطر نوعدوستی در خانه بمانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید