بایدن با 30 کشور دنیا درباره جرایم سایبری همکاری می کند

به گزارش گردشیا، دولت بایدن که از توسعه جرایم سایبری و به خصوص فعالیت گسترده باج افزار نویسان نگران شده، در پی همکاری با 30 کشور جهان برای مقابله با این تهدیدات است.

بایدن با 30 کشور دنیا درباره جرایم سایبری همکاری می کند

قرار است مشاوران ارشد امنیت ملی آمریکا طی ماه جاری نشستی را با مقامات 30کشور جهان برگزار کنند تا برای کاهش تهدیدات ناشی از باج افزارها و دیگر جرایم سایبری فکری بکنند. باج افزارها با قفل کردن شبکه های رایانه ای حیاتی، زیرساخت های انرژی و امنیت غذایی ایالات متحده را تهدید می کنند و تداوم این شرایط موجب نگرانی دولت آمریکا شده است.

جو بایدن که در یک نشست آنلاین به میزبانی شورای امنیت ملی کاخ سفید شرکت کرده بود، هدف از این نشست را ارتقای همکاری برای اجرای قانون در ارتباط با موضوعاتی مانند استفاده غیرقانونی از ارز رمزنگاری شدهدانست. اسامی کشورهای شرکت کننده در این نشست اعلام نشده است.

در پی حملات باج افزاری به شرکت های تولید مواد غذایی و انتقال دهنده بنزین در آمریکا، دولت بایدن سطح واکنش به تهدیدات امنیت سایبری را ارتقا داده است. در جریان یکی از این حملات به شرکت تولیدکننده گوشت JBS SA مدیران این شرکت برای بازپس گیری سیستم های قفل شده خود مجبور به پرداخت 11 میلیون دلار باج شدند. رویداد مشابهی که انتقال سوخت از طریق خطوط شرکت کولونیال پایپ لاین را ناممکن کرد، با پرداخت 5 میلیون دلار باج افزار خاتمه یافت که در همه موارد این مبالغ به بیت کوین پرداخت شده است.

دولت بایدن امیدوار است گروه غیررسمی نو، که ابتکار عمل مقابله با باج افزار نام گرفته، فشار دیپلماتیک خود را تقویت کند و به مذاکرات مستقیم با روسیه و همچنین ناتو و گروه 7 کشور ثروتمند جهان روی آورد و اقدامات سایبری مشکوک چین را متوقف کند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1947

به "بایدن با 30 کشور دنیا درباره جرایم سایبری همکاری می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن با 30 کشور دنیا درباره جرایم سایبری همکاری می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید