بازسازی خانه های فرسوده، یک آپارتمان چطور دو برابر می گردد؟!

به گزارش گردشیا، نمونه بازسازی که امروز برای شما در نظر گرفتم یک آپارتمان قدیمی در شهر پاریس است. این آپارتمان با وجود ویژگی های مثبت بسیار زیاد و پتانسیل بالا از نظر معماری، به دلیل قدیمی بودن ظاهر نامناسب و تخریب شده ای پیدا نموده بود که مالک آن را بسیار ناراضی نشان می داد. این آپارتمان زیبا در پاریس با یک چشم انداز و منظره رو به شهر، دارای یک فضای بسیار پر جنب و جوش و پر انرژی بوده و مالک تصمیم داشته آن را به یک فضای خیلی بزرگ برای زندگی خود تبدیل نماید. با من همراه باشید تا چالش ها و ایده های معماران این پروژه را با هم مرور نماییم.

بازسازی خانه های فرسوده، یک آپارتمان چطور دو برابر می گردد؟!

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

آپارتمان کوچک پاریس در یک نگاه

در بازسازی آپارتمان قدیمی، برای بهینه سازی فضا، معمار جوان تصمیم گرفت تا کل 41 متر مربع مساحت آپارتمان را به طور کامل تغییر دهد. بنابراین در مرحله اول چند دیوار که آشپزخانه و نشیمن را از هم جدا می کرد برداشته و یک سالن بسیار بزرگ به وجود آورد. محل قرار دریافت حمام و آشپزخانه نیز تغییر پیدا نموده و راهرو به طور کامل مرمت شد. دیوارهای داخلی عایق شدند و سقف نیز بازسازی شد. معمار پروژه همچنین بر روی نور آپارتمان تمرکز نموده و با بازی رنگ های روشن و تیره تغییرات بسیاری را خلق نمود. در تصاویر زیر می توانید این تغییرات را کشف کنید!

مطلب پیشنهادی : بازسازی مقرون به صرفه خانه پدری سیامک !

قبل و بعد از بازسازی اتاق نشیمن

همان طور که اشاره شد، کارفرما خواهان ایجاد فضاهای بزرگ در خانه اش بود. بنابراین دیوار بین سالن نشیمن و آشپزخانه برداشته شد و یک سالن بزرگ و یکدست به دست آمد. انتهای این سالن برای آشپزخانه در نظر گرفته شد و کابینت ها و گاز کنار دیوار بزرگ تر جای دریافتد. انتخاب رنگ سفید و همچنین نصب یک آینه بزرگ در انتهای آشپزخانه، به بزرگ تر شدن و دلبازتر شدن آپارتمان یاری بسیاری نموده است. میز و جایگاه غذاخوری (اپن) از برند ایکیا و با ساده ترین شکل و فرم متناسب با ابعاد آشپزخانه سفارش و ساخته شدند. جایگاه ها در واقع جعبه های ذخیره سازی چرخ داری هستند که در صورت نیاز می توانند جای نشستن 8 نفر را تامین نمایند. این یکی از راهکارهای بهینه سازی فضا در این قسمت بوده است.

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان کوچک اما جادار!

ساخت کمد سفارشی در بازسازی

برای افزایش فضای ذخیره سازی در آشپزخانه، یک کمد بسیار بزرگ برای دیوار آن طراحی و ساخته شد که محل قرار دریافت رادیاتور نیز در ان تعبیه شده بود. به این ترتیب کمبود جا نیز حل شده و رنگ آبی تیره دیوار با چوب روشن کمد، یک کنتراست زیبایی را خلق کردند. پارکت های کف سالن به همان حالت اولیه و به شکل عمود دست نخورده باقی ماند و فقط با تمیز کردن و جلا دادن آن ها را برای آپارتمان جدید آماده کردند.

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان مدرن در خیابان زعفرانیه تهران

قبل و بعد از بازسازی راهرو

راهرو در سمت راست خود حمام را جای داده بود که به آشپزخانه منتهی می شد. معمار پروژه تصمیم گرفت بعد از انتقال آشپزخانه به سالن نشیمن، حمام را نیز از راهرو به محل آشپزخانه قبلی منتقل نماید. به این ترتیب راهرو به یک فضای عملکردی و کاربردی بسیار عالی تبدیل گشت. کمدها و قفسه های زیادی در دو طرف راهرو تعبیه و نصب شدند که بیش ترین فضای ذخیره سازی را برای ساکنین ایجاد نمودند. به گفته معمار در این فضا تجهیزات فنی دیگری مانند کنتر برق نیز وجود داشتند که باید به نوعی پنهان می شدند و این کار با کمدها امکان پذیر شد.

مطلب پیشنهادی : بازسازی و نوسازی آپارتمان، مدرن شدن خانه کلاسیک 55 متری!

بازسازی یک راهرو که با نور بازی می نماید

اما طرح های معمار برای راهروی آپارتمان به همین جا خلاصه نشده و او تصمیم گرفت که با بازی با نور کمی جذابیت به فضا ببخشد. انتخاب رنگ آبی تیره با سطح براق و صیقلی برای کمدهای راهرو، بازتاب خوبی از نور حمام را به نمایش می گذارند. به نوعی رنگ های روشن و تیره با یکدیگر ترکیب شده و این حال و هوای خوبی را خلق می نماید.

مطلب پیشنهادی : بازسازی سرویس بهداشتی، رازهای کم هزینه!

بازسازی حمام با منظره رو به شهر

همان طور که قبلا هم اشاره کردم، حمام از راهرو به محل آشپزخانه قبلی انتقال داده شد تا بتواند از نور و تهویه طبیعی بهره مند بشود. علاوه بر این پنجره های حمام رو به منظره شهر باز می شوند که می تواند فضای آن را دوست داشتنی نماید. اگرچه ابعاد اتاق کوچک و 4.5 متر مربع بوده اما با قرار دریافت روشویی در زیر پنجره و یک دوش در سمت چپ، تا حدودی پلان آن اجرا شد. درب شیشه ای نیز به بزرگ تر شدن فضا یاری نموده و فاصله روشویی از زمین تمیز کردن آن را آسان نموده است.

مطلب پیشنهادی : قبل و بعد از بازسازی یک خانه کلاسیک که امروزی شد!

بازسازی نشیمن با سفارش یک کتابخانه

به سالن اصلی خانه باز می گردیم، جایی که آشپزخانه در یک سمت آن در نظر گرفته شد و حال می بینیم که نشیمن در سمت دیگر آن قرار گرفته است. این فضا با توجه به خواست کرفرما، به یک فضای بزرگ و پرنور تبدیل گشت که با طراحی و سفارش یک کتابخانه هم رنگ با وسایل آشپزخانه تکمیل گشت. معمار یک آینه قدی بین کتابخانه و درب اتاق خواب نصب کرد که به روشن تر و دلبازتر شدن فضا یاری زیادی خواهد نمود. بدون چهارچوب بودن درب کنار آینه تشخیص آن را مشکل نموده و یکنواختی زیبایی را در فضا به وجود آورده است. انگار درب نامرئی شده است.

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان مدرن در خیابان زعفرانیه تهران

قبل و بعد از بازسازی اتاق خواب

مانند بقیه آپارتمان، سبک اتاق خواب نیز قدیمی بوده و کاملا بر خلاف سلیقه کارفرماست. پس به یک طرح مدرن و شیک نیاز داشته است. بنابراین با انتخاب رنگ سفید، روشنایی اتاق افزایش یافته و بزرگ تر به نظر می رسد. البته انتخاب رنگ روشن چوب برای مبلمان و رنگ سفید برای ملافه ها نیز این تاثیر را افزایش داده است. تخت خواب نیز کار یک هنرمند فرانسوی است که با پالت های چوب طراحی و ساخته است.

مطلب پیشنهادی : بازسازی خانه صد ساله، زندگی دوباره

طراحی فضای کار کاربردی

قسمتی از دیوار با رنگ آمیزی تیره تر نسبت به سایر قسمت های اتاق، فضایی را برای نصب و قرار دادن یک قفسه آماده نموده است. در این محل علاوه بر قفسه یک کمد کوچک و همچنین میز کار ساده ای در نظر گرفته شده که علاوه بر کاربردی بودن به بهینه سازی فضا نیز یاری خواهد نمود.

شما هم اگر فکر می کنید برای بازسازی و ایجاد تغییر به مشاوره و متخصص نیاز دارید می توانید با ثبت درخوای خود در قسمت سفارش کالا و خدمات افرادحرفه ای را در اهالی فن خبرنگاران بیابید.

منبع : maisonapart | مترجم : گلنار صفدریان | تحریریه خبرنگاران

منبع: چیدانه
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 552

به "بازسازی خانه های فرسوده، یک آپارتمان چطور دو برابر می گردد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه های فرسوده، یک آپارتمان چطور دو برابر می گردد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید