بازار گوشت مرغ و تخم مرغ متعادل می گردد

به گزارش گردشیا، وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه هم اکنون بیش از احتیاج داخل مرغ و تخم مرغ در کشور فراوری می گردد، افزود: بازار مرغ و تخم مرغ به زودی کنترل شده و متعادل می گردد.

بازار گوشت مرغ و تخم مرغ متعادل می گردد

به گزارش ایسنا، کاظم خاوازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقدمات صادرات سیب زمینی به مقدار 100 تا 200 هزار تن بعد از مسائل مرتبط با کرونا فراهم شده و به استانداران مناطق مهم فراوری تاکید شده تا تصمیم گیری لازم برای صادرات اضافه محصول اتخاذ گردد.

خاوازی همچنین یادآور شد: سالانه حدود پنج میلیون و 100 هزار تن سیب زمینی در کشور فراوری می گردد که حدود 20 درصد از آن فراوریات به استان اردبیل تعلق دارد.

به گفته وی بخشی از این میزان فراوری مازاد بر احتیاج داخلی است و ایران یکی از کشور هایی محسوب می گردد که سیب زمینی مازاد بر احتیاج داخل فراوری می نماید.

وی با اشاره به اینکه شرایط فراوری گندم در سال زراعی جاری بسیار خوب است، اظهار داشت: با پیش بینی خرید تضمینی 10.5 تا 11 میلیون تن گندم مازاد بر احتیاج کشاورزان در امسال پیش بینی فراوری حدود 14 میلیون تن گندم را داریم.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد قیمتی خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه داده و قیمت نهایی در آنجا بحث شده و در مدت زمان منطقی، نرخ نهایی خرید گندم و دانه های روغنی رای سال زراعی آینده معین و اعلام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توجه ویژه به بخش کشاورزی در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد به طوری که امیدواریم در اسرع وقت و قبل از شروع کشت پاییزه، قیمت گندم، کلزا و سایر دانه های روغنی اعلام گردد.

وی همچنین در در جریان بازدید از یک واحد فراوری گوشت مرغ در شهرستان اردبیل در مورد تنظیم بازار قیمت مرغ و تخم مرغ نیز اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی وظیفه فراوری و تامین امنیت غذایی و ارتقای سطح امنیت فراوری را دارد و کوشش می نماید که در سفره مردم گوشت مرغ وجود داشته باشد.

وی در مورد دلایل افزایش اخیر مرغ و تخم مرغ عنوان دو کالای پرمصرف مردم گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ کوشش می نماید به طوری که دلیل خاصی برای افزایش قیمت اخیر نمی بینم چرا که گوشت مرغ به اندازه کافی وجود دارد.

وی همچنین از کوشش بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین نهاده های مرتبط با فراوری گوشت مرغ اطلاع داد و گفت: همه کوشش می نمایند که احتیاج بخش فراوری در این عرصه در اختیار فراوری نماینده ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از احتیاج داخل مرغ و تخم مرغ در کشور فراوری می گردد، افزود: بازار مرغ و تخم مرغ به زودی کنترل شده و متعادل می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1216

به "بازار گوشت مرغ و تخم مرغ متعادل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار گوشت مرغ و تخم مرغ متعادل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید