ارزش گذاری نهایی استقلال و پرسپولیس تا انتها هفته آینده، عرضه 10 تا 20 درصدی سهام باشگاه ها

به گزارش گردشیا، رئیس کل سازمان خصوصی سازی از عرضه اولیه سهام سرخابی های مرکز تا انتها بهمن ماه اطلاع داد.

ارزش گذاری نهایی استقلال و پرسپولیس تا انتها هفته آینده، عرضه 10 تا 20 درصدی سهام باشگاه ها

به گزارش خبرنگاران، حسین قربانزاده گفت: واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال با افزایش سرمایه به وسیله صرف سهام خواهد بود و پولی که مردم برای هر سهم می دهند به باشگاه ها می رسد.

او ادامه داد: در این نوع عرضه اولیه، باشگاه ها با مشارکت مردم بورسی می شوند و پولی که می دهند مقداری تنفس برای باشگاه ها ایجاد می نماید و فرایند این واگذاری احتیاجمند تشکیل مجمع است تا در صورت جلسه تصویب گردد و ارزش گذاری دو باشگاه در هیئت واگذاری انجام گردد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: این فرایند، با درج نماد در بازار پایه فرابورس امکان خرید سهام دو باشگاه را برای مردم فراهم می نماید.

قربانزاده توضیح داد: 10 تا 20 درصد سهام سرخابی ها به وسیله مشارکت در سرمایه عرضه می گردد و البته ترکیب سهامداری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در حال آنالیز است.

وی اضافه کرد: وزارت ورزش، دو باشگاه و وزارت اقتصاد در تعاملی مشترک این اتفاق را صورت خواهند داد تا برترین ترکیب سهامداری شکل بگیرد.

قربانزاده گفت: عرضه 10 تا 20 درصدی سهام باشگاه ها در نهایت تا سرانجام بهمن ماه عملیاتی خواهد شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره بقیه ترکیب سهامداری هم گفت: باید سهامداران بزرگ و عمده ای مانند شرکت های بورسی مشارکت نمایند تا یک یا دو سبد از سهام باشگاه را در اختیار گیرند و کنار آن ها هم دیگر افراد همانند پیشکسوتان و بازیکنان و کارکنان وزارت هم امکان مشارکت در مالکیت سرخابی ها را خواهند داشت.

وی به جزئیات جلسه امروز خود و کارشناسان رسمی دادگستری اشاره نمود و اضافه کرد: در این جلسه کارشناسان برای قیمت گذاری نشان تجاری یا برند و دارایی های دو باشگاه حضور داشتند که پس از ارزش گذاری دارایی های فیزیکی سرخابی ها بر اساس صورت های اقتصادی حسابرسی شده معلوم شد اسناد و مدارکی که جهت حسابرسی احتیاج داشتند در اختیارشان قرار نگرفته است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: البته در مورد ارزش گذاری نشان تجاری یا برند دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هنوز میان مسئولان دو تیم اختلاف نظر وجود دارد، اما احتمالاً تا سرانجام هفته آینده ارزش گذاری این دو باشگاه نهایی خواهد شد و به هیئت واگذاری خواهند رفت و بعد از درج نماد برای عرضه به سازمان بورس معرفی خواهند شد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2103

به "ارزش گذاری نهایی استقلال و پرسپولیس تا انتها هفته آینده، عرضه 10 تا 20 درصدی سهام باشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش گذاری نهایی استقلال و پرسپولیس تا انتها هفته آینده، عرضه 10 تا 20 درصدی سهام باشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید