ارتش روسیه به اس-500 و موشک های قاره پیمای سرمت مجهز می گردد

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترفکس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در ملاقات با فارغ التحصیلان دانشگاه های نظامی روسیه اعلام نمود که ارتش کشورش به زودی به مجموعه های پدافند موشکی اس- 500 و موشک های قاره پیما مجهز می گردد.

ارتش روسیه به اس-500 و موشک های قاره پیمای سرمت مجهز می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس جمهور روسیه در این باره گفت: موشک های قاره پیمای سرمت (Sarmat)، موشک های مافوق صوت تسیرکون (Tsirkon) و مجموعه های پدافند موشکی اس -500 از تسلیحات تازهی هستند که به زودی به ارتش روسیه تحویل داده می گردد.

وی گفت که این تسلیحات در واحد های ارتش روسیه به کار گرفته می شوند.

این در حالیست که بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و متحدان این کشور تحت اسم نسیم دریا (Sea Breeze) در حالی در دریای سیاه شروع می گردد که از ورود غیرقانونی ناوشکن انگلیسی به آب های سرزمینی روسیه و شلیک هشدار آمیز این کشور، بیش از چند روز نمی گذرد.

علیرغم نقدها و هشدارهایی که از جانب روسیه نسبت به برگزاری این رزمایش مطرح شده بود؛ از امروز، مجموع 32 کشور از جمله اعضای ناتو، این رزمایش را در آب های دریای سیاه شروع کردند.

آمریکا و اوکراین در رأس رزمایش نسیم دریا هستند که طبق زمانبندی اعلام شده به وسیله ارتش آمریکا، قرار است دو هفته به طول بینجامد.

به گزارش خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که رزمایش مشترک اوکراین و ناتو تحریکی در جهت ایجاد بی ثباتی مداوم در امتداد مرزهای روسیه است.

تحرکات ناتو در مرزهای روسیه در اروپای شرقی علی الخصوص به بهانه برگزاری رزمایش های مشترک با اوکراین افزایش چشمگیری داشته است. اخیراً یک فروند ناوچه گشت ساحلی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی دیفندر به علت نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه، تیراندازی کرد. یک فروند شکاری سوخو 24 ام روسیه هم به این ناوشکن انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی و جهت حرکت آن را بمباران کرد.

وزارت دفاع روسیه هم حدود یک ماه پیش در بیانیه ای اعلام نموده بود که ارتش این کشور از نزدیک رزمایش دریایی اوکراین و آمریکا را رصد خواهد نمود و در صورت لزوم برای محافظت از امنیت ملی خود واکنش نشان خواهد داد. بعلاوه در واکنش به این قبیل اقدامات حدود 20 تشکیلات و واحد نظامی تازه در منطقه نظامی غربی تا انتها سال 2021 ایجاد خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1854

به "ارتش روسیه به اس-500 و موشک های قاره پیمای سرمت مجهز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش روسیه به اس-500 و موشک های قاره پیمای سرمت مجهز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید