آمریکا فرایند تمدید نیو استارت را تا 5 فوریه نهایی می نماید

به گزارش گردشیا، یکی از نمایندگان وزارت خارجه آمریکا با اشاره به امضای لایحه تمدید توافق نیواستارت گفت، ایالات متحده درباره تکمیل فرایند تمدید پیمان نیواستارت بین واشنگتن و مسکو تا پنجم فوریه امسال میلادی و برای یک دوره پنج ساله خوشبین است.

آمریکا فرایند تمدید نیو استارت را تا 5 فوریه نهایی می نماید

به نقل از خبرگزاری تاس، این نماینده وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: هنوز اقداماتی وجود دارد که باید نهایی شوند. اما ما نسبت به تمدید این پیمان که به طور واضح منافع امنیت ملی ما را در نظر دارد، خوشبین هستیم و این پیمان باید پیش از انقضا در پنجم فوریه 2021 تمدید شود.

قانونی که روز آدینه به امضای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه رسید، شامل توافق برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک بین فدراسیون روسیه و آمریکا است که شروع آن به هشتم آوریل 2010 برمی شود.

کرملین اعلام نموده، تمدید این پیمان منافع امنیت ملی روسیه را نیز در بر دارد و شامل شفاف سازی و پیش بینی در روابط استراتژیک دو کشور و حفظ ثبات استراتژیک جهانی می شود.

26 ژانویه 2021، مسکو و واشنگتن به تبادل اطلاعاتی درباره تمدید پیمان نیواستارت پرداختند. پوتین و بایدن، رئیس جمهوری آمریکا این اقدام را در یک تماس تلفنی مورد استقبال قرار دادند و پوتین در همان روز، لایحه ای را برای تمدید آن به دومای روسیه ارائه کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1593

به "آمریکا فرایند تمدید نیو استارت را تا 5 فوریه نهایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا فرایند تمدید نیو استارت را تا 5 فوریه نهایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید