بازسازی آپارتمان: اختصاص اعتبارات فوری برای بازسازی منطقه ها زلزله زده اندیکا

به گزارش گردشیا، خبرگزاری خبرنگاران- استاندار خوزستان از شروع آواربرداری و اختصاص اعتبارات فوری برای بازسازی منطقه ها زلزله زده این استان اطلاع داد.

بازسازی آپارتمان: اختصاص اعتبارات فوری برای بازسازی منطقه ها زلزله زده اندیکا

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای صادق خلیلیان گفت: زلزله ای که 12 مهر در منطقه میان چهارمحال و بختیاری و خوزستان به وقوع پیوست؛ بخشی از شهرستان اندیکا را تحت تاثیر قرارداد و موجب آسیب به بعضی منازل شد و در این حادثه حدود 980 واحد مسکونی تقریبا تخریب و هزار و 950 واحد نیز دچار خسارت تعمیراتی شده است.

وی با بیان اینکه در اولین ساعت وقوع زلزله واحد های عملیاتی و امدادی به منطقه وارد شدند، و یاری های اضطراری را انجام دادند، اضافه کرد:خوشبختانه اسکان اضطراری را به اتمام رساندیم که شامل اهدای چادر، پتو، موکت و موادغذایی بوده است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اقداماتی هم برای اسکان موقت با همکاری استانداری، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و قرارگاه جهادسازندگی در حال اجرا است، گفت: بنیاد مسکن کار احداث ساختمان ها را به صورت اسکان دائم برعهده دارد که در این طرح 980 واحد احداث می گردد.

آقای خلیلیان اضافه کرد: خانوار هایی که دچار خسارت تعمیراتی شدند با توجه به اخذ مصوبه دولت در روز گذشته و ارزیابی اجرا شده، می توانند کار تعمیراتی منزل را آغاز نمایند تا اعتبارات به محض دریافت در اختیار آن ها قرار گیرد.

وی گفت: دیروز دولت خوشبختانه موارد خوبی را برای انجام کار به تصویب رساند که شامل 551 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای و عمرانی و 512 میلیاردتومان هم تسهیلات است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: این تسهیلات با نرخ 4 درصد برای خانوار های روستایی و عشایری و با نرخ 5 درصد برای خانوار های شهری داده می گردد و مدت بازپرداخت 15 آن ها سال است.

آقای خلیلیان گفت: کار آواربرداری در منطقه آغاز شده و قدم خوبی است، هرچند که ما منتظر تکمیل پرونده ها و ارزیابی خسارت بودیم که در این فاصله بخش عمده ای از این کار اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی بعلاوه اضافه کرد: ماشین آلات به این منطقه ارسال شده و بخش دیگری از ماشین آلات در حال اعزام است و اسکان موقت یک ماهه به اتمام می رسد و واحد های احداثی نیز به محض اتمام در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2001

به "بازسازی آپارتمان: اختصاص اعتبارات فوری برای بازسازی منطقه ها زلزله زده اندیکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: اختصاص اعتبارات فوری برای بازسازی منطقه ها زلزله زده اندیکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید