آمادگی ونزوئلا برای بهبود روابط با کلمبیا

به گزارش گردشیا، رئیس جمهور ونزوئلا بر این باور است که بازسازی و ترمیم روابط دیپلماتیک با کلمبیا در شرایط کنونی لازم و لازم است.

آمادگی ونزوئلا برای بهبود روابط با کلمبیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، با گذشت دو سال از روابط مشتنج و پرتنش بین ونزوئلا و کلمبیا، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز چهارشنبه در اظهاراتی گفته است که ترمیم و بازسازی روابط با کلمبیا لازم و لازم است.

بر اساس این گزارش، اظهارات مادورو چند ساعت پس از آن بیان شده است که دلسی رودریگز معاون رئیس جمهور ونزوئلا از میشل باشلت کمیسر عالی سازمان ملل خواست تا توجه ویژه ای به سیاست دولت کلمبیا در ونزوئلا هراسی و خشونت شدید علیه مهاجران ونزوئلایی داشته باشد.

مادورو گفت: ما باید روابط مالی، تجاری و سیاسی را بازسازی و احیا کنیم. ما باید روابط کنسولی و دیپلماتیک را عادی و احیا کنیم.

رئیس جمهور ونزوئلا پیش از این نیز در موقعیت های مختلف؛ از تمایلش برای بهبود روابط با کشورهای همسایه خبر داده است.

ایوان دوکه رئیس جمهور کلمبیا نیز بعد از این اظهارات مادورو از طرح بازگشایی مرز برای ارسال کالا و خدمات به شهروندان ونزوئلایی استقبال نموده ولی هشدار داده است که دولت مادورو را به رسمیت نخواهد شناخت.

مادورو در فوریه 2019 میلادی روابط دیپلماتیک خود با کلمبیا را به حالت تعلیق درآورد و به مقام های کلمبیایی 24 ساعت فرصت داد تا این کشور را ترک نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1985

به "آمادگی ونزوئلا برای بهبود روابط با کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ونزوئلا برای بهبود روابط با کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید