آغاز دور تازه ثبت نام مسکن ملی از ساعت 12 امروز، تهرانی ها هم می توانند ثبت نام کنند

به گزارش گردشیا، معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: دور نو ثبت نام مسکن ملی از ساعت 12 امروز 19 خرداد ماه آغاز می شود.

آغاز دور تازه ثبت نام مسکن ملی از ساعت 12 امروز، تهرانی ها هم می توانند ثبت نام کنند

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در گفت وگو با خبرنگاراز آغاز دور تازه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: ثبت نام دور تازه طرح اقدام ملی مسکن در 240 شهر کشور امروز ساعت 12 بعد از ظهر، 19خرداد ماه آغاز می شود.

او ادامه داد: در این دور از ثبت نام مسکن ملی سعی کرده ایم از ظرفیت تمامی شهرها برای ثبت نام استفاده کنیم و شهرهایی هم که پیش از این در آنها ظرفیت تازهی وجود نداشت هم با تامین اراضی ثبت نام برای آنها انجام می شود.

محمود زاده اظهار کرد: در این دور از ثبت نام مسکن ملی برای استان تهران هم ظرفیت سازی کرده ایم.

براساس این گزارش پیش از این محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، گفته بود در این مرحله، در تعدادی از شهر ها زمین آزاد و امکان ثبت نام افرادی که پیش از این به دلیل محدودیت در تأمین اراضی دولتی در مرحله های قبل وجود داشت، فراهم شده است.

گفتنی است، طی یک سال اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری با تغییر کاربری یا الحاق بخشی از اراضی دولتی در حاشیه تعدادی از شهر ها به محدوده شهر جهت اجرای طرح مسکن ملی، موافقت کرده است.

متقاضیان مسکن ملی در دور تازه ثبت نام مسکن ملی می توانند با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام در 240شهر اقدام کنند.

متقاضیان مسکن ملی در این دور از ثبت نام باید دارای شرایط ویژه از جمله متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از 1384.01.01 به بعد) بوده و از تاریخ 1357.11.22 از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)

2) متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار

3) زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن

4) افراد ذیل هم می توانند بدون شرط تاهل و بدون شرط سرپرست خانوار بودن در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند.

5) متقاضیان زن متأهل طرح اقدام ملی مسکن می توانند با ارائه تعهدنامه محضری از طرف همسر، مبنی بر پذیرش شرایط واگذای طرح اقدام ملی به همسر و به شرط تکمیل اطلاعات فرم ج به نام متقاضی و همسرشان با احراز سایر شرایط قانونی مندرج در شیوه نامه مزبور از مزایا و امکانات طرح اقدام ملی مسکن برخوردار شوند

6) دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا

براساس این گزارش متقاضیان مسکن ملی فردا راس ساعت 12 می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1892

به "آغاز دور تازه ثبت نام مسکن ملی از ساعت 12 امروز، تهرانی ها هم می توانند ثبت نام کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز دور تازه ثبت نام مسکن ملی از ساعت 12 امروز، تهرانی ها هم می توانند ثبت نام کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید