آبیاری نوین، منجی کشاورزی شاهرود، جذب سرمایه گذار نوعی دیپلماسی

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا خباز پیش از ظهر یکشنبه و در خلال هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود با اشاره به مشکل کم آبی موجود در بخش کشاورزی شاهرود، بیان داشت: شاهرود قطب کشاورزی استان است و استفاده بهینه از آب، تحت عنوان آبیاری تحت فشار تنها راه چاره حفظ این پتانسیل است لذا مدیران بخش جهاد کشاورزی می بایست برای این منظور اقدامت ویژه ای انجام دهند.

آبیاری نوین، منجی کشاورزی شاهرود، جذب سرمایه گذار نوعی دیپلماسی

وی اضافه کرد: امروزه تغییر کشت برای کسی که 60سال به صورت غرقابی زمین خود را آبکمک کرده بسیار سخت است و اگر مدیران بخش کشاورزی شهرستان شاهرود بتوانند در تغییر این فرهنگ پیروز باشند، این اقدام به مانند معجزه از سوی ما تلقی می شود.

خشکسالی نیازمند آبکمک مدرن

رئیس شورای اداری استان سمنان با اشاره به میانگین بارش در این استان، گفت: امروزه میانگین بارش ها در استان 150میلی متر است پس باید به سمت کشت گلخانه ای و آبکمک تحت فشار برویم چرا که در جهانی امروزی حتی اروپا با میانگین بارش دو هزار میلی متر در سال این چنین کشاورزی نمی کند که ما در استان انجام می دهیم.

خباز بیان داشت: کشاورزان باید به سوی آبکمک های مدرن زیر سطحی، تحت فشار و قطره ای بروند و دولت نیز در کنار این اقدام، کمک ها و حمایت های ویژه ای از آن ها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به حال محصولات کشاورزی انبار شده در سردخانه ها غصه می خورم، اضافه کرد: مزیت شاهرود کشاورزی، گردشگری و معادن است لذا وقتی می بینم که سیب زمینی بدون مشتری بر روی دست کشاورز و یا میوه ها در سردخانه بدون خریدار مانده اند، غصه می خورم که البته در کنار تغییر روش آبکمک، استفاده از تعاونی های فراگیر می تواند راهکار این موضوع باشد.

پروژه قابل ارائه برای سرمایه گذاری نداریم

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه سرمایه گذاران فراوانی امروز حاضر به سرمایه گذاری در استان هستند، گفت: متاسفانه امروز پروژه قابل ارائه به سرمایه داران در شهرستان های استان وجود ندارد وگرنه سرمایه گذاران خارجی به سود چهار درصد نیز راضی هستند.

خباز با بیان اینکه مدیران ما باید زبان سرمایه گذاری را بدانند، توضیح داد: جذب سرمایه گذار هم نوعی دیپلماسی است و زبان خاص خود را می طلبد که این پتانسیل در مدیران شهرستانی ما متاسفانه وجود ندارد لیکن پروژه های قابل ارائه می بایست توسط مدیران ابتدا ارزیابی، سپس به زبان انگلیسی ترجمه شود تا بتوانیم آن ها را برای سرمایه گذاری ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: مدیران در این بخش باید همه تلاش خود را به خرج دهند، امروز بنده زمانی می توانم برای سرمایه گذران فرش قرمز پهن کنم که مدیران شهرستانی مزیت های سرمایه گذاری، قابلیت های بخش های صنعتی و کشاورزی، قابلیت های شهرستان، نیازسنجی ها و مزایای پروژه و کلیات آن را به صورت پکیجی به زبان انگلیسی قابل ارائه داشته باشند وگرنه حضور سرمایه گذار هم با این وجود به جلسات آینده موکول خواهد شد.

راهروهای اتاق بازرگانی از سرمایه گذاران پر است

رئیس شورای اداری استان سمنان با بیان اینکه سرازیر شدن سیل سرمایه گذاران، پس از تصویب برجام در کشور رخ داده است، گفت: امروز راهروهای اتاق بازرگانی پر از سرمایه گذار است و این مهم در زمره دستاوردهای مهم پایداری و استقامت ملت شریف ایران در برابر ظلم بی رویه جهان غرب است که باید از آن استفاده کرد.

خباز با اشاره به نشست خود با رئیس دولت یازدهم پیش از پذیرفتن سمت استانداری سمنان، بیان داشت: در آمدهای نفتی جوابگوی کشور نیستند و این موضوع مد نظر رئیس جمهور هم قرار گرفته است پس بایدبه سمت سرمایه گذاری در بخش های تولیدی باشیم و خودمان را برای جنگ اقتصادی آماده سازیم چرا که دشمن پس از ناکامی در نبرد نظامی از راه اقتصاد با ما در جنگ است و این مهم همان نکته ای است که مدیران ما باید به آن توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: غرب در حق ملت ایران بسیار ظلم کرد، زمانی ملت ایران از چهار میلیون بشکه نفت تولیدی نیمی از آن را صادر می کرد همچنین در دولت گذشته نفت به بالای یکصد دلار در هر بشکه رسید اما ظلم غرب کاری با ما کرد که تنها 800 هزار بشکه نفت آن هم باقیمت 30دلار بتوانیم بفروشیم و این درحالی بود که پس از یک دهه اعتراف کردند که ایران از سال 2003به دنبال ساخت بمب اتمی نبوده است.

حضور در گلزار شهدای شاهرود و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شهرستان از جمله برنامه های سفر یکروزه خباز بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 967

به "آبیاری نوین، منجی کشاورزی شاهرود، جذب سرمایه گذار نوعی دیپلماسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبیاری نوین، منجی کشاورزی شاهرود، جذب سرمایه گذار نوعی دیپلماسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید