45 واحد پرورش مرغ گوشتی کهگیلویه و بویراحمد راکد است

به گزارش گردشیا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 45 طرح در حوزه پرورش مرغ گوشتی، در این استان راکد است.

45 واحد پرورش مرغ گوشتی کهگیلویه و بویراحمد راکد است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، الیاس تاج الدینی در نشست با مجریان طرح های راکد در حوزه مرغداری ها که با حضور مسئولان بانک کشاورزی این استان برگزار گردید، اضافه نمود: کمتر از دو ماه است که این مسئولیت را به عهده گرفتم و همان طور که در روز معارفه ام گفتم، دغدغه اصلی من فعال کردن طرح های راکد و تقویت طرح های فعال در زیربخش های مختلف کشاورزی بود.

وی اظهارکرد: فعالیت حوزه فراوری و اشتغال، در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و آنها بهتر از هر کارشناسی، باتجربه ای که دارند می توانند راه چاره پیشنهاد دهند که چگونه می توانند از رکود خارج گردیده و چگونه می توانند فضای کسب و کار را بهبود بخشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: با این دید از مجریان طرح های راکد دعوت کردم که در جلسه نخست حدود 20 طرح در حوزه اشتغال روستایی و اینک حدود 25 طرح راکد مرغداری را دعوت کردیم تا حرف آن ها را بشنویم چرا که اصل اول در راه اندازی مجدد این واحدهای فراوریی، عزم و انگیزه خود فراوریکنندگان است و اگر آنها نخواهند چنانکه جهاد کشاورزی میلیون ها یارانه دهد و بانک کشاورزی میلیاردها تسهیلات دهد هیچ اتفاقی در فراوری نمی افتد.

تاج الدینی با بیان اینکه 45 طرح در حوزه پرورش مرغ گوشتی، در کهگیلویه و بویراحمد راکد است، توضیح داد: فراوری این استان را بر اساس مجوزهای صادره و پروانه های بهره برداری می خواهند و این واحدهای تعطیل یا باید از چرخه حذف شوند و یا باید مجددا به چرخه فراوری برگردند.

وی ادامه داد: بسیاری از طرح های راکد این حوزه مسائل پیچیده ای ندارند و امروز بیش از هر زمانی به این نتیجه رسیدم که اگر عزم همکاران جهادی، بانک کشاورزی و مهمتر از آن خود مجریان جزم باشد به راحتی این واحدها مجددا فعال می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: بخشی از این 45 طرح مشکل دار مسائلی چون آب، راه و گاز دارند، برخی هم برای نزدیکی به روستا مشکل تغییر کاربری دارند و تعداد زیادی نیز در حوزه بانک کشاورزی و مسائل مالی مسائلی که دارند که به جز حدود 6 طرح بقیه مسائل پیچیده ای نیستند و به راحتی قابل حل هستند.

تاج الدینی با قدردانی ازبانک کشاورزی اعلام کرد: ما مرغداری ها را جدا از خود نمی دانیم و به نقش مؤثر این صنف در تکمیل زنجیره فراوری واقف هستیم؛ ما به هیچ عنوان دنبال کار غیرقانونی نیستیم اما همه ما می دانیم با انعطاف و نگاه حمایتی می گردد، یاری های قابل توجهی به فراوریکنندگان و واحدهای راکد کرد به شرطی که خود مجریان این آمادگی را برای فراوری داشته باشند.

وی از ارسال نامه استمهال تسهیلات وام های این بخش اطلاع داد و تاکید نمود: این موضوع در مجلس تصویب و به ما ابلاغ گردیده امیدواریم به زودی به بانک ها نیز ابلاغ گردد که با اجرای این قانون بسیاری از مسائل فعلی مرغداران حل می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: بسیاری از مسائل طرح هایی که وقت مسئولان ارشد به ویژه استاندار و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری را می گیرند با کمی وقت گذاشتن و مسئولیت پذیری در سطح ادارات قابل رفع شدن است و در حوزه مرغداری های راکد تنها پنج تا 6 طرح احتیاج به طرح در ستاد تسهیل دارند.

تاج الدینی خطاب به اتحادیه مرغداران و واحدهای مربوطه گفت: به شیوه ضمانت نامه ای به مرغداران، خوراک طیور تحویل دهند چرا که آنان نیز مرغ خود را به صورت غیرنقدی و موعد دار می فروشند.

وی اضافه نمود: واحدهای مرغداران نیز باید صادقانه دنبال حل مسائل خود باشند و اگر این اتفاق بیفتد، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی نیز در کنار این واحدها خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از برنامه این سازمان برای بازدید از سردخانه های کوچک و بزرگ این استان و وارد شدن آن ها به مدار و چرخه فراوری به منظور اجرای بهتر و مطمئن تر سیاست های تنظیم بازار اطلاع داد.

تاج الدینی با اشاره به نوسانات حبابی قیمت مرغ، برخی اثرپذیری بازار از نوسانات ارزی را اجتناب ناپذیر دانست و اظهارکرد: اگر قیمتی افزایش پیدا می نماید و سود آن به جیب فراوریکننده که زحمت اصلی را می کشد برود خوب است اما بحث روی این است که این سود را دلال و واسطه ها می برند و مرغدار زیر بار فشارهای مالی کمر خم می نماید.

وی همچنین تاکید نمود: همه واحدهای تابعه جهاد کشاورزی از جمله اداره کل دامپزشکی با سیاست های وزارت جهاد کشاورزی همراه باشند و تا وقتی که فراوری مرغ در همین استان وجود دارد و کمبودی نیست، یک کیلوگرم هم از بیرون وارد نگردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این رویکرد در جهاد کشاورزی ادامه خواهد داشت و به یک یا دو جلسه بسنده نخواهد شد، یادآور شد: فردا نیز جلسه دیگری برای تعداد دیگری از طرح های مشکل دار که به تازگی به بانک ها معرفی شدند، برگزار خواهد شد تا برای رفع موانع سد راه واحدهای ایجادی و خروج واحدهای فراوریی از رکود، توفیقاتی حاصل گردد.

تاج الدینی افزود: جهاد و بانک برای حمایت از فراوری پای کار هستند اما اگر خود سرمایه گذاران و مجریان نخواهند، هیچ مسئله ای رفع نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 83

به "45 واحد پرورش مرغ گوشتی کهگیلویه و بویراحمد راکد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "45 واحد پرورش مرغ گوشتی کهگیلویه و بویراحمد راکد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید