355 شیء تاریخی در ایلام بازسازی می گردد

به گزارش گردشیا، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام از بازسازی 355 شیء تاریخی در استان اطلاع داد.

355 شیء تاریخی در ایلام بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده امروز 17 خرداد 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد 355 قلم شیء تاریخی در استان شامل اشیای مخزن، موزه باستان شناسی و گچبری توسط کارشناسان، ابتدا آسیبشناسی و پس از اولویتبندی بازسازی شده اند.

او با اشاره به اهمیت حفاظت و بازسازی اشیای تاریخی، تأکید کرد: مراقبت از آثار تاریخی، امری فلسفی و عقلی است، زیرا توجه به این مقوله مبین اهمیت صیانت از اصالت های فرهنگی جامعه محسوب می گردد.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام توضیح داد: بازسازی آثار و اشیای تاریخی و فرهنگی یک دستورالعمل نیست، بلکه به معنی فهم درست ارزش های جامعه است که باید در ابعاد مختلف جامعه نهادینه گردد.

او ادامه داد: عکس برداری، تهیه شناسنامه و مستندسازی و نیز سایر اقدامات زیر نظر کارشناسان باستان شناسی برای این اشیا صورت گرفته و اموال و اشیای تاریخی و فرهنگی در سامانه جام به ثبت می رسند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1111

به "355 شیء تاریخی در ایلام بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "355 شیء تاریخی در ایلام بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید