گفت وگوی تلفنی اتمر و قریشی؛ پاکستان از نشست استانبول حمایت کرد

به گزارش گردشیا، وزیر خارجه پاکستان در گفت وگویی تلفنی با همتای افغان خود، تاکید نمود که کشورش از پیشرفت در فرایند صلح افغانستان و نشست استانبول در خصوص این فرایند حمایت می نماید.

گفت وگوی تلفنی اتمر و قریشی؛ پاکستان از نشست استانبول حمایت کرد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، در آستانه برگزاری نشست استانبول در خصوص صلح افغانستان، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان از حمایت کشورش از این نشست اطلاع داد.

قریشی امروز (یک شنبه، 29 فروردین) در توئیتی نوشت که این موضوع را در گفت وگوی تلفنی با محمدحنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان مطرح نموده است. دو طرف در این تماس تلفنی در خصوص فرایند صلح افغانستان و روابط دو جانبه میان دو کشور گفت وگو نموده اند.

وزیر خارجه پاکستان همچنین اضافه نمود که کشورش از پیشرفت در فرایند صلح افغانستان و نشست استانبول در خصوص این فرایند حمایت می نماید.

وی همچنین گفت که در این نشست قرار است با محمد حنیف اتمر ملاقات و سپس از او در اسلام آباد میزبانی کند. به گفته شاه محمود قریشی، محور گفت وگوهای دو طرف در این ملاقاتها گفت وگو بر روی راه های پس از کنفرانس استانبول می باشد.

وزارت خارجه افغانستان تا به امروز در خصوص گفت وگوی تلفنی شاه محمود قریشی با محمدحنیف اتمر اظهار نظری ننموده است.

این درحالی است که براساس اعلام وزارت خارجه ترکیه، نشست استانبول قرار است در 24 ماه جاری میلادی (اپریل) برگزار گردد.

گروه طالبان اما اعلام نموده است که تا زمان خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، در هیچ نشستی که در آن در خصوص افغانستان تصمیم گرفته گردد، شرکت نمی نماید.

طبق توافق نامه دوحه که میان آمریکا و طالبان امضا شده، اول ماه می به عنوان آخرین مُهلت خروج نیروهای خارجی از افغانستان معین شده است، اما آمریکا و ناتو اعلام نموده اند که فرایند خروج با حدود پنج ماه تأخیر، تا 11 سپتامبر کامل می گردد.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1723

به "گفت وگوی تلفنی اتمر و قریشی؛ پاکستان از نشست استانبول حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی اتمر و قریشی؛ پاکستان از نشست استانبول حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید