کیا سورنتو نسل چهار: ایده آل ترین شاسی بلند خانوادگی که دوست دارید خریداری کنید

به گزارش گردشیا، شرکت کیا تا کنون چهار نسل از خودروی شاسی بلند پرچم دار خود رونمایی نموده است. نسل چهارم از مدل های 2020 به بعد شروع شده و به دو موتور بنزینی 1.6 لیتری توربوشارژ و موتور الکتریکی مجهز است. از اواسط سال 2020، سورنتو نسل چهار چهره ای نو به خود گرفت و رقیب مستقیم خودروهایی مانند جیپ گرندچروکی، لکسوس RX و نیسان مورانو شد.

کیا سورنتو نسل چهار: ایده آل ترین شاسی بلند خانوادگی که دوست دارید خریداری کنید

شاسی بلند سورنتو یک خودروی رویایی برای هر کسی است که دوست دارد یک SUV داشته باشد و نمادی کامل از صنعت خودروسازی کره جنوبی محسوب می گردد. یک شاسی بلند عظیم جثه و قوی هیکل با فضای زیاد برای گذاشتن بار یا داشتن 5 تا 7 سرنشین (5 عظیم سال و 2 کودک) به همراه همه امکاناتی که از یک خودرو در این سال ها انتظار دارید.

موتور بنزینی 1.6 لیتری توربوشارژ با قدرت 177 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن متر، موتور الکتریکی با قدرت 57 اسب بخار و گشتاور 264 نیوتن متر که در کنار یکدیگر قدرتی برابر با 277 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر فراهم می نمایند.

البته، مدل های دیگری از سورنتو نسل چهار در سال 2021 هم وارد بازار شدند. یک مدل دارای موتور بنزینی 2.5 لیتری است و مدل دیگری از پیشرانه 3/8 لیتری موجود در کیا تلوراید، 290 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور سود می برد.

گیربکس 6 دنده هیدرولیک راحت و باتری های الکتریکی که به سادگی و با اتصال به برق شارژ می شوند؛ جایگاه های نرم چرمی و رودوزی شده، صفحه نمایش های لمسی عظیم و کلی امکانات ریز و درشت دیگر در این خودرو ارائه شده است تا ایده آل ترین شاسی بلند خانوادگی نام بگیرد و به همین علت همواره یکی پرفروش ترین های بازارهای جهانی باشد. کیا سورنتو سالیانه حدود 220 هزار خودرو می فروشد که تقریبا نیمی از آن در ایالات متحده و 20 درصد آن در خود کشور کره جنوبی فروخته می گردد.

مصرف سوخت آن 10 لیتر در 100 لیتر است و شتاب سرعتی مطابق صفر تا 100 کیلومتر در 7.5 ثانیه دارد.

کیا سورنتو 2021 اولین خودروی بازار بود که از سیستم پایش نقاط کور استفاده می نماید. این سیستم تصویر ترافیک عقب را روی پشت آمپرها نشان می دهد و شما از این طریق می توانید نقاط کور را دیدن کنید.

از نظر ایمنی هم یک خودروهای کامل است و در آن 8 ایربگ استفاده شده که یکی متعلق به زانوی راننده است. تعداد سیستم های یاری راننده این خودرو افزایش پیدا نموده است و اولین خودرو در میان تمام محصولات گروه هیوندای-کیا محسوب می گردد که از سیستم ترمز اتوماتیک برای جلوگیری از برخورد چندگانه بهره می برد.

یک سیستم کنترل چهارچرخ با فرمان دارد که مناسب رانندگی در خارج از جاده و زمین های گلی - شنی یا برفی است.

درون کابین کیا سورنتو 2021 کاملا شبیه به خودروهای شاسی بلند لوکس شده است. تودری ها و فرمان و بخش زیادی از داشبورد مزین به چرم هم رنگ جایگاه ها آماده سفارش خواهند بود. یک نمایشگر لمسی 10 اینچ و عظیم تر یکپارچه در داشبور دیده می گردد و پشت فرمان هم یک پنل تمام دیجیتال است تا کاملا مطابق سبک خودروهای امروزی باشد.

خروجی های هوا برای تهویه مطبوع حالتی خلاقانه دارند که همراه قاب نقره ای رنگ لوکس و چشمگیر به نظر می رسند. دمای هوای داخل خودرو به طور اتوماتیک تنظیم می گردد. در عقب می توانید بعضی جایگاه ها را بردارید تا فضای بیشتری برای بار باز گردد یا ترکیب جایگاه ها را طوری بچینید که 5 نفر به همراه بار زیادی برای یک سفر طولانی همراه شما باشد. در همه جای ماشین می توانید به پریز برق دسترسی داشته باشید.

از نظر قیمتی این شاسی بلند در آستانه قیمت 27 هزار دلار است و در بعضی مدل ها تا 46 هزار دلار افزایش پیدا خواهد نمود.

منبع: یک پزشک
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1934

به "کیا سورنتو نسل چهار: ایده آل ترین شاسی بلند خانوادگی که دوست دارید خریداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا سورنتو نسل چهار: ایده آل ترین شاسی بلند خانوادگی که دوست دارید خریداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید