کاهش 95 درصدی قطع تاغ در شهرستان بردسکن

به گزارش گردشیا، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن گفت: در پی گشت های شبانه روزی یگان حفاظت از اراضی ملی شاهد کاهش چشمگیر 95 درصدی قطع تاغ در شهرستان بردسکن هستیم.

کاهش 95 درصدی قطع تاغ در شهرستان بردسکن

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، حمیدرضا اقبالی مطرح نمود: یکی از مسائل منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان بردسکن، قطع درختان تاغ و تبدیل آن به زغال به وسیله عده ای اندک و سودجو است.

وی ادامه داد: باوجود همکاری ها و حمایت های ساکنان محلی، دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و همیاران طبیعت با یگان حفاظت و اطلاع رسانی به موقع سوء استفاده از اراضی ملی و باوجود گشت های شبانه مستمر هنوز این سوء استفاده ها به صفر نرسیده است.

اقبالی اضافه نمود: 35 هزار هکتار مساحت تاغ زارهای شهرستان بردسکن نقش بسیار معین کننده در کاهش فرسایش خاک، مهار شن های روان و جلوگیری از ایجاد ریزگردها، ایجاد محیطی مناسب برای رشد دیگر گیاهان مرتعی و تلطیف هوا دارد لذا مراقبت و حراست و بهره برداری اصولی از این موهبت الهی را باید در دستور کار قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: به منظور تقویت نیروهای یگان حفاظت و استفاده از قرق بان مشارکتی که منجر به فعال تر شدن گشت های شبانه شد، کاهش چشمگیر قطع تاغ زارها را شاهد بودیم به گونه ای که از 450 اصله تاغ قطع شده در سال گذشته هم اکنون به 22 قطعه در امسال رسید که در مقایسه با مدت مشابه 95 درصد کاهش نشان می دهد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن ضمن تشکر از نیروهای یگان حفاظت ابراز امیدواری کرد با تمهیدات لازم این رقم به صفر خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2012

به "کاهش 95 درصدی قطع تاغ در شهرستان بردسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 95 درصدی قطع تاغ در شهرستان بردسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید