کانادا از روند صلح در افغانستان حمایت می نماید

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از خامه پرس، دونالد بوبیاش معاون وزیر خارجه کانادا در دیدار با محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان در کابل، اظهار داشت که کشورش از روند صلح در افغانستان با جدیت حمایت می نماید.

کانادا از روند صلح در افغانستان حمایت می نماید

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

وی اضافه کرد: نقش سایر کشورهای منطقه در پروسه صلح افغانستان بسیار مهم است و این کشورها خود نیز به این موضوع پی برده اند که صلح و ثبات درافغانستان ضامن ثبات در منطقه است.

در این دیدار همچنین طرفین برای انجام اقدامات مشترک جهت مبارزه با تروریسم و تهدیدات ناشی از آن تاکید کردند.

لازم به ذکر است که کابل از روز گذشته تاکنون میزبان نشست بین المللی صلح با حضور نمایندگان 25 کشور دنیا، جهت ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان است.

نشست صلح کابل با ابتکار اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان برای جمع کردن تمامی نشستها و روندها در خصوص صلح افغانستان در زیر یک چتر واحد صورت گرفته است.

همکاری برای مبارزه با تروریسم تنها یکی از موضوعات کلیدی است که توسط مقامات و دیپلماتهای ارشد کشورها در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که علاوه بر کشورهای همسایه افغانستان از کشورهایی نظیر آمریکا، عربستان سعودی، هند، ژاپن، انگلیس، روسیه، قطر، ترکیه، آلمان، فرانسه و چین نیز برای حضور در این نشست دعوت شده است؛ همچنین سازمان ملل و نماینده اتحادیه اروپا نیز در این نشست حضور دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 497

به "کانادا از روند صلح در افغانستان حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا از روند صلح در افغانستان حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید