چرا برادر گرو در انیمیشن من نفرت انگیز 4 حضور ندارد؟

به گزارش گردشیا، انیمیشن من نفرت انگیز 4 اخیرا روی پرده رفته و تا اینجا نقدهایی ضدونقیض از هواداران و منتقدان دریافت نموده است. تقریبا همه موافقند که این فیلم مرزهای این فرنچایز محبوب را توسعه نمی دهد و حرف تازه ای نمی زند اما به عنوان یک اثر سینمایی تابستانی خانوادگیِ بی ادعا، همچنان مجذوب کننده است و ارزش دیدن دارد. با این حال، کسانی که منتظر بازگشت برادر دوقلوی بامزه گرو، یعنی درو (که صداپیشگی او را هم استیو کارل برعهده داشت) بودند، کاملا ناامید شدند اما چرا این شخصیت محبوب در انیمیشن من نفرت انگیز 4 حضور ندارد؟

چرا برادر گرو در انیمیشن من نفرت انگیز 4 حضور ندارد؟

قبل از اینکه به عدم حضور درو در انیمیشن من نفرت انگیز 4 بپردازیم، ذکر این نکته لازم است که حداقل یک بار در فیلم به این شخصیت اشاره می گردد. بعلاوه درو در سرانجام فیلم برای لحظه ای کوتاه در حیاط پشتی گرو ظاهر می گردد، که شاید زمینه ساز پیش عایدی، دنباله یا اسپین آف بعدی باشد. صرف نظر از حضور کوتاه -و بدون دیالوگ- او، ارزشش را دارد که آنالیز کنیم چرا درو پس از نقش پررنگی که در من نفرت انگیز 3 ایفا کرد، حالا در قسمت چهارم تا حد زیادی کنار گذاشته شده است.

داستان انیمیشن من نفرت انگیز 4 از چه قرار است؟

من نفرت انگیز 4 به کارگردانی کریس رناد، چهارمین قسمت اصلی -و در مجموع ششمین قسمت- این فرنچایز محبوب استودیوی ایلومینیشن به شمار می رود. گرو (استیو کارل) و همسرش، لوسی (کریستن ویگ) حالا صاحب فرزند کوچکی به نام گرو جونیور شده اند و در کنار دخترانشان زندگی آرامی دارند. همه چیز زمانی عوض می گردد که گرو به جشن دورهمی هم کلاسی های سابق دبیرستان ابرشرورها می رود. گرو که مدت هاست به جبهه خیر پیوسته، با دشمن تازهی روبه رو می گردد: هم کلاسی سابق، ماکسیم لو مال (ویل فرل). ماکسیم اسلحه ای دارد که تمام موجودات -حتی انسان ها- را به سوسک تبدیل می نماید. وقتی او برای حمله به گرو و همسرش لوسی، بچه ها و نوزادشان دست به کار می گردد، این خانواده مجبور است با هویت جعلی به شهر تازهی نقل مکان کند.

ماکسیم می خواهد انتقام دوران مدرسه را از گرو بگیرد، به همین علت فرزند کوچک او را مورد هدف قرار می دهد. بنابراین گرو و مینیون ها با لیگ ضد شرور همکاری می نمایند و رئیس این لیگ، سیلاس رمسباتم (استیو کوگان) به مینیون ها یاری می نماید تا مانند ابرقهرمانان، قدرت های ویژه به دست بیاورند و بتوانند گرو جونیور را نجات دهند. البته نقشه های گرو درست پیش نمی رود، مگا-مینیون ها خرابی زیادی به بار می آورند و نقشه با شکست روبرو می گردد. به این شخصیت ها نقدها زیادی هم وارد شده است، زیرا تقلیدهای آشکاری از ابرقهرمانان مارول هستند و طراحی استاندارد مینیون ها را بر هم می زنند.

از طرف دیگر، یک زندگی تازه هم گرو و خانواده اش را با مشکل روبه رو می نماید، زیرا آن ها باید با یک فضا و هویت تازه سازگار شوند. مارگو، دختر بزرگ عینکی خانواده (میرندا کازگرو) باید در یک مدرسه هدایت تازه بدون هیچ دوستی آغاز به تحصیل کند و اگنس (مدیسون پولان) که همواره شیرین و دوست داشتنی است، پذیرفتن هویت تازهش را سخت می داند، زیرا این به معنای دروغ گفتن است. در همین حال، گرو تشویق می گردد تا کمتر شبیه خودش رفتار کند؛ به این معنا که به جای اینکه با غریبه ها سرد و بی تفاوت باشد، با آن ها محبت آمیز برخورد می نماید.

درو کیست؟

درو که در فیلم من نفرت انگیز 3 معرفی گردید، برادر دوقلوی گرو است و نقش مهمی در سرانجام بندی ناگهانی آن فیلم ایفا می نماید. درو با نگرش مثبت، موهای بلوند زیبا و لباس های تمام سفید شناخته می گردد. او آرزو دارد مانند برادرش یک ابرشرور گردد و در پی شاگردی نزد اوست. با این حال، بر خلاف برادر همواره اخموی خود، درو شخصیتی شادتر، محبت آمیز تر و برون گراتر دارد. با وجود مهربانی ذاتی اش، درو قسم می خورد که از راه پدر و برادرش پیروی و شرورانه رفتار کند، که اغلب به نتایج بامزه ای ختم می گردد زیرا او در زمینه خلافکاری و شرارت استعداد ندارد.

در انتهای من نفرت انگیز 3، درو با گرو آشتی می نماید و این دو پس از دعوا بر سر میراث خانوادگی، دوباره با هم متحد می شوند. همانطور که اعضای خانواده در قالب تیم تازه ای از ابرشروران گرد هم می آیند، گرو بالاخره درو را به عنوان برادر و همتای شرور خود می پذیرد. با این حال، در سرانجام فیلم، درو که مصمم است ابرشرور باقی بماند، مینیون ها را متقاعد می نماید تا به او بپیوندند و با سفینه گرو فرار می نماید.

انتظار می رفت که این سرانجام بندی، شرایط را برای قسمت بعدی مهیا کند؛ یعنی جایی که گرو و لوسی در پی درو و مینیون ها می روند و احتمالا درو را راضی می نمایند که دست از شرور بودن بردارد. و با توجه به نقش پررنگ او در قسمت سوم، هواداران انتظار داشتند برادر گرو را بیشتر در من نفرت انگیز 4 ببینند، اما او تنها در انتهای فیلم و در حیاط پشتی گرو، به طور گذرا ظاهر می گردد و سازندگان به سرانجام بندی نسخه سوم توجهی نداشته اند.

چرا برادر گرو در من نفرت انگیز 4 حضور ندارد؟

با اینکه درو در انتهای فیلم، در حیاط پشتی گرو دیده می گردد، اما طبیعی است این سوال پیش بیاید که چرا من نفرت انگیز 4 او را به کل نادیده گرفته است. علت قطعی وجود ندارد، اما شاید به خاطر خط زمانی و رویدادهای پیشین این فرنچایز، توجه بیشتر به درو و طرح قصه ای که در آن نقش کلیدی داشته باشد، برای نویسندگان سخت بوده است. ضمن اینکه داستان فیلم بلافاصله پس از وقایع من نفرت انگیز 3 دنبال نمی گردد، بلکه یک سال بعد اتفاق می افتد. این یعنی به احتمال زیاد درو در این مدت در پی کارهای دیگری رفته و این میان، اتفاقاتی اتفاق افتاده است که از آن ها خبر نداریم.

احتمال دیگر می تواند سختی صداپیشگی نقش دوقلوها به وسیله استیو کارل باشد. جان بخشیدن به شخصیت گرو، به خصوص در چندین فیلم، آسان نبود و ممکن است کارل صداپیشگی همزمان گرو و درو را بیش از حد سخت و خسته نماینده دانسته باشد و از آن امتناع کند. البته این ها حدس و گمان است اما محتمل ترین علت برای غیبت درو را می توانیم تمرکز سازندگان روی نقش و جایگاه گرو به عنوان یک پدر -به جای یک برادر- بدانیم. به عبارت دیگر، سازندگان با آرک داستانی قسمت سوم، مبحث برادری را آنالیز کردند و حالا در قسمت چهارم، دغدغه شان پدر بودن گرو است.

پس از آشتی گرو با درو و بستن پرونده دو برادر در من نفرت انگیز 3، منطقی است که نویسندگانِ فیلم نامه تمرکز خود را به چالش بزرگتر خانوادگی گرو معطوف نمایند. پس از درک و پذیرش برادرش در فیلم قبلی، گرو که اهمیت خانواده را اندکی بیشتر درک نموده است، حالا باید از گرو جونیور -اولین فرزند بیولوژیکی اش- مراقبت کند. علاوه بر این، شخصیت های تازهی مانند پاپی پرسکات، ماکسیم لو مال و والنتینا، مسائل گرو به عنوان پدر را بیشتر می نمایند تا به روند تبدیل او از یک شخصیت شرور بی احساس به یک مرد خانواده مهربان و دلسوز سرعت ببخشند. وقتی ماکسیم گرو را مجبور می نماید تا با مینیون ها به شهر تازهی منتقل کند، دیگر نیازی به یاری درو به برادرش نیست.

با قاطعیت نمی توان گفت که چرا نقش درو به یک حضور افتخاری کوتاه در من نفرت انگیز 4 تقلیل یافته است، اما همین که در انتهای فیلم دیده می گردد، به بازگشت احتمالی اش در قسمت های بعدی این مجموعه اشاره می نماید و سازندگان او را نادیده نگرفته اند. اگر کارل دوباره بخواهد نقش دوقلوها را صداپیشگی کند و نویسندگان داستانی قابل قبول پیرامون او بنویسند، درو می تواند دوباره در فرنچایز من نفرت انگیز ظاهر گردد تا به تکامل گرو -به عنوان یک پدر و یک برادر- یاری کند.

منبع: movieweb

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 تیر 1403 بروزرسانی: 17 تیر 1403 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2439

به "چرا برادر گرو در انیمیشن من نفرت انگیز 4 حضور ندارد؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "چرا برادر گرو در انیمیشن من نفرت انگیز 4 حضور ندارد؟" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا برادر گرو در انیمیشن من نفرت انگیز 4 حضور ندارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید