پای گردشگران به آهوران و گدارپیر کرمانشاه باز می گردد

به گزارش گردشیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کرمانشاه گفت: برای رویداد بین المللی گردشگری روستایی کرمانشاه 2020 دو منطقه آهوران و گدارپیر دربخش سرفیروزآباد کرمانشاه محور گردشگری می شوند.

پای گردشگران به آهوران و گدارپیر کرمانشاه باز می گردد

فهمیه روشن، بااشاره به ظرفیت های بی نظیر گردشگری منطقه سرفیروزآباد شهرستان کرمانشاه، اظهارکرد: هرچند این منطقه یکی از مناطق محروم شهرستان کرمانشاه است، اما می توان جاذبه های گردشگری کم نظیری مانند جنگل های زیبای بلوط، چشمه سارها و رودخانه های پرآب و آثار تاریخی متعددی را در این منطقه دید.

وی توضیح داد: متاسفانه محرومیت این منطقه باعث شده تا به امروز چندان زیبایی و جاذبه های گردشگری آن بویژه در دو منطقه زیبای آهوران و گدارپیر دیده نشود.

رئیس میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: باتوجه به قابلیت های بالای گردشگری این منطقه، برنامه ریزی شده تا برای رویداد گردشگری روستایی کرمانشاه 2020 دو محور گردشگری را در مناطق آهوران و گدارپیر با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان تعریف و راه اندازی کنیم.

وی توضیح داد: اگر بتوانیم با تبدیل آهوران و گداپیر به محور گردشگری پای گردشگران را برای دیدن زیبایی های این مناطق به منطقه سرفیروزآباد بکشانیم، قطعا روی بهبود شرایط مالی و معیشت مردم این منطقه هم تاثیرگذار خواهد بود.

روشن در ادامه از اختصاص نزدیک به پنج میلیارد تومان یاری های فنی و اعتباری برای توسعه زیرساخت های گردشگری شهرستان کرمانشاه اطلاع داد و گفت: با تخصیص این اعتبار تحولی در زیرساخت های گردشگری این شهرستان بویژه در روستاهای هدف گردشگری ایجاد خواهد شد.

وی یادآورشد: طبق برنامه ریزی های اجرا شده، برای کرمانشاه 2020 حدود 21 روستای شهرستان کرمانشاه به عنوان روستای گردشگری معرفی و برای این رویداد آماده سازی می شوند.

بخش سرفیروزآباد با نزدیک به 230 روستا در فاصله 70 کیلومتری جنوب شهر کرمانشاه واقع شده است.

منبع : ایسنا

منبع: چمدان
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 796

به "پای گردشگران به آهوران و گدارپیر کرمانشاه باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای گردشگران به آهوران و گدارپیر کرمانشاه باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید