هزینه های سفر به چین، از ویزا تا شکم گردی!

به گزارش گردشیا، آنچه که به عنوان گردشگر در پرجمعیت ترین کشور جهان و چهارمین کشور بزرگ جهان می بینید، پر از شگفتی است. از دیوار چین گرفته تا شهر ممنوعه یا والت دیزنی شانگهای! از ارزان ترین غذاهای خیابانی چین گرفته تا گران ترین و لوکس ترین هتل های چین، همگی روی هزینه سفر به چین شما تاثیر مستقیم دارند. واحد پول چین، یوآن است؛ بنابراین بیشتر هزینه های سفر را به یوآن و پس از آن دلار می گوییم. همچنین هزینه هایی که می توانید به تومان انجام دهید و احتیاج به تبدیل ارز ندارید، به تومان گفته شده اند.

هزینه های سفر به چین، از ویزا تا شکم گردی!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

یکی از دوستان من، در تور چین خبرنگاران شرکت نموده بود و به مدت 9 روز در شهرهای پکن و شانگهای گشته بود. می گفت که گروه آن ها با یک راهنمای مهربان وارد پکن شدند و به جز هزینه خرید سوغاتی، هزینه دیگری نپرداخته بودند. اگر چه این دوست من، سفری لوکس را انتخاب نموده بود اما خیال خود را بابت هزینه های اقامت، هزینه خورد و خوراک و ورودی موزه ها و بناهای تاریخی در گشت و گذار راحت نموده بود.

هزینه های سفر که بیشتر روی دو شهر پکن و شانگهای تمرکز دارد، می تواند برای دیگر شهرهای چین با کمی تفاوت هم استفاده گردد. شهرهای پکن، شانگهای و هنگ کنگ از شهرهای گران قیمت چین هستند.

سفر به کدام شهرهای چین گران تمام می شوند؟

در حقیقت هزینه سفر به چین بسته به شهری دارد که به آن وارد می شوید. شهرهای مدرن یا شهرهای بزرگ چین هزینه هایی متفاوت تر از شهرهای کوچک و توریستی دارند. شهرهای چین را در یک دسته بندی کلی از نظر گران ترین شهرهای چین قرار داده ایم.

گران ترین شهرها: هنگ کنگ و ماکائو هستند که البته واحد پول مجزا از چین و قیمت های بالایی دارند.

گروه دوم از گران ترین شهرهای چین

پس از دو شهر هنگ کنگ و ماکائو، در سرزمین اصلی چین، بزرگترین شهرها مد نظر ما هستند. شانگهای، پکن، شنژن، هانگژو و گوانجو در این لیست قرار می گیرند. می توانید هزینه های شانگهای را در مطلب هزینه سفر به شانگهای به صورت جزئی تر بخوانید.

  • شهرهایی با هزینه های ارزان تر از شهرهای بزرگ: گویلین، چنگدو و شیان.

باقی مناطق روستایی و شهرهای کوچک چین، هزینه های زندگی و سفر ارزان تری دارند و برای سفر اقتصادی به چین به سراغ این مناطق بروید.

مهم ترین مسئله: هزینه بلیط هواپیمای پکن یا شانگهای در چین

هزینه بلیط هواپیما پکن از 4 میلیون تومان به بالا آغاز می گردد. این قیمت بلیط هواپیما تنها برای یک جهت رفت بوده و گران تر از بلیط رفت و برگشت است. اگر بلیط هواپیمای پکن خود را رفت و برگشتی بگیرید، نزدیک به 2 میلیون تومان صرفه جویی نموده اید. چرا که بلیط رفت و برگشت تهران پکن از هزینه ای معادل 6.5 میلیون تومان آغاز می گردد.

اگر بخواهید مستقیم به شانگهای سفر کنید، باید هزینه بیشتری برای بلیط هواپیمای شانگهای بپردازید. این هزینه سفر از 9 میلیون و پانصد هزار تومان برای بلیط رفت و برگشت شانگهای آغاز می گردد. ارزان ترین بلیط هواپیما شانگهای رفت و برگشتی حداقل یک توقف خواهند داشت و چاینا سوترن ایرلاینز آن را اجرا می نماید.

برای ارزان ترین بلیط هواپیمای شانگهای به سراغ بلیط رفت و برگشت باشید. اگر بلیط رفت و سپس برگشت خود را جداگانه بگیرید، باید مبلغی بیشتر از 9 میلیون در سال 1398 بپردازید.

پیشنهاد می دهیم کسانی که می خواهند از هزینه سفر به چین خود بکاهند، از پروازهای چارتری در تورهای چین استفاده نمایند. با خواندن مطلب راهنمای سفر به شانگهای تمام ریز هزینه های سفر خود را داشته باشید و بیشتر راجع به یوآن واحد پول چین بخوانید.

  • حداقل هزینه بلیط رفت و برگشتی به چین: 6 میلیون و 500 هزار تومان در تابستان 1398
  • هزینه پروازهای داخلی چین به دلار: از 80 دلار تا 300 دلار برای پروازهای اکونومی.

ویزای توریستی چین

کشور چین برای ایرانیان و دیگر کشورها، ویزاهای مختلفی را صادر می نماید. در واقع هر شخصی بسته به نوع و دلیل سفر خود به چین باید ویزای مخصوص به خود را بگیرد. ویزای توریستی چین که با نام ویزای L هم شناخته می گردد، ویزای مد نظر ماست. از آنجایی که برای دریافت ویزای چین باید مدارک بسیاری ارائه دهید، بهترین راه اقدام به وسیله آژانس های گردشگری همانند خبرنگاران خواهد بود. بسیاری از این آژانس ها از تخفیف های ویژه دریافت ویزای گروهی توریستی بهره مند هستند و شما را در رابطه با مدارک مورد احتیاج مانند رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما و حساب بانکی مورد تایید یاری می نمایند. این هزینه به دلار آمریکا مشخص شده است و می توانید با مراجعه به سایت سفارتخانه چین در ایران، هزینه های آن را پیدا کنید. با این وجود، هزینه ویزای گروهی عادی برای افرادی که در تور چین شرکت می نمایند، 90 دلار است.

  • هزینه ویزای فوری اقدام شده به وسیله آژانس های گردشگری: 525 هزار تومان
  • نامه تمکن اقتصادی بانکی (اقدام شده به وسیله آژانس های گردشگری): 4 میلیون تومان برای هر نفر

هزینه و شرایط دریافت ویزای چین برای گروه ها و تور چین راحت از دریافت ویزای تک نفره است. کسانی که به تنهایی برای ویزای چین اقدام می نمایند، باید نامه تمکن اقتصادی از بانک با حداقل موجودی 5000 دلار ارائه دهند.

اگر هنوز به دنبال اطلاعات بیشتر راجع به دیگر ویزاهای چین و نحوه دریافت آن ها هستید، مطلب شرایط دریافت ویزای چین را مطالعه کنید.

عوارض خروج از کشور برای بار اول 220 هزار تومان، دفعه دوم 330 هزار تومان و دفعه سوم به بعه باید 440000 تومان بپردازید.

هزینه اقامت در معروف ترین شهرهای چین

دقت داشته باشید که قیمت هتل ها، هواپیما و حتی خورد و خوراک در چین بسته به تغییر فصل و اوج شلوغی تغییر می نمایند. در زمان های پیک سفر هزینه سفر به چین بالاتر از همواره می شوند. جدولی از قیمت هتل های چین با هزینه دلاری و مربوط به تاریخ 7 آگوست سال 2019 را در ادامه می آوریم. پس از آن، بیشتر راجع به قیمت ها شرح می دهیم.

تمام هزینه های سفر در چین مانند ترانسفر فرودگاهی برای دو نفره، نصف خواهند شد. بنابراین سفرهای خود را برای گروه های 2 تا 4 نفره ترتیب دهید.

ارزان ترین هتل های پکن

برای اقامت در ارزان ترین هتل ها باید به سراغ هاستل ها و بهترین هتل های 3 ستاره پکن بروید. قیمت یک شب اقامت هتل در پکن برای یک نفر در اتاق دو تخته در تابستان 98، از 300 هزار تومان در هتل 3 ستاره آغاز می گردد. این مبلغ تنها برای اتاق های دو تخته محاسبه شده است و بسته به نوع هتل بیشتر می گردد. چرا که هتل های 3 ستاره لوکس و گران هم در مرکز شهر پکن پیدا می گردد. به طوری که برای هتل های 3 ستاره لوکس پکن باید حداقل هزینه اقامت یک شبه بالای یک میلیون تومان در نظر بگیرید.

پیشنهاد ما برای ارزان ترین هتل های پکن، اقامت در هتل هالیدی این اکسپرس پکن و هتل هیل لیلی پکن با صبحانه رایگان است. برای پیدا کردن هتل های بیشتر و مقایسه قیمت ها یا دیدن عکس هتل های پکن به سایت رزرو هتل پکن مراجعه کنید.

گران ترین و لوکس ترین هتل های پکن

با اینکه هتل های 3 ستاره پکن، امکاناتی عالی و منحصر به فرد دارند، اما هتل های 5 ستاره را از قلم نیندازید. برخی از بهترین هتل های 5 ستاره پکن، تخفیف های قیمت رزرو اتاق دارند و عملا هزینه اقامت شما کمتر خواهد شد. با این تخفیف ها، هزینه سفر به چین خود را کاهش دهید اما اقامتی لوکس را تجربه کنید.

  • حداقل هزینه اقامت در هتل پنج ستاره پکن به ازای یک نفر یک شب: 500 هزار تومان

همین موضوع برای هتل های شانگهای و دیگر شهرهای معروف چین مانند گوانجو هم صدق می نماید. شهر پکن، گران ترین شهر چین است و هزینه های سفر و زندگی در پکن بالاتر از دیگر شهرهای این کشور است. حتی بهترین هتل های 3 ستاره شانگهای حداقل قیمت مناسبتری به نسبت هتل های پکن دارند.

هاستل های چین

افرادی که به سفرهای بک پکری و کوچ سرفینگ علاقه دارند، می توانند از سایت هایی مانند کوچ سرفینگ استفاده نمایند. با این سایت ها، می توانید اقامتی رایگان را در خانه های سنتی چین و به همراه خانواده ای چینی تجربه کنید. هر چند که احتیاج به اعتماد کردن و تجربیات بالای سفر دارد. در غیر این صورت، هاستل ها و هتل های 2 ستاره شهرهای چین راه حل خوبی برای چنین گردشگرانی هستند. هزینه اقامت یک شب در هتل های هاستلی چین با صبحانه، از 200000 تا 300 هزار تومان آغاز می گردد.

هتل های ایبیس یا هتل هالیدی این هانگزو را برای سفر به هانگزو نگاهی بیندازید.

هزینه خورد و خوراک در چین

هزینه شکم گردی در چین از ارزان ترین هزینه سفر به چین است. یک بطری آب معدنی، 3 یوآن است و باقی قیمت ها، بسته به رستوران دارد. برای وعده غذایی ارزان از میان بهترین غذاهای خیابانی شانگهای 35 یوآن باید بپردازید.

هزینه های انواع حمل و نقل در شهرهای چین

به تمام گردشگرانی که سفر به چین را آغاز می نمایند، توصیه می کنیم کارت گردشگری پکن را بخرند. با ورود به فرودگاه یا ایستگاه های مترو و پرداخت هزینه 20 یوآن می توانید این کارت را بگیرید. با داشتن کارت مترو چین و هر بار شارژ آن، هزینه خرید بلیط مترو کمتری می پردازید. برای سفرهای بین شهری پکن به شانگهای پیشنهاد می دهیم، مطلب چطور از پکن به شانگهای برویم؟ را مطالعه کنید.

قطارهای سریع السیر

برای سفرهای بین شهری، قطارهای سریع السیر بهترین گزینه هستند. این قطارها، مسافران را بین شهرهای پکن، شانگهای، هنگ کنگ، هانگزو و دیگر مناطق چین جابه جا می نمایند. بلیط قطار سریع السیر چین از 50 تا 100 دلار متغیر است.

مترو

خطوط و ایستگاه های مترو به تمام نقاط شهرهای بزرگ چین کشیده شده اند. چه در پکن باشید یا در شانگهای، مترو سریع ترین راه رسیدن به مقصد است. البته از آنجایی که متروهای چین بسیار شلوغ هستند، توصیه می کنیم که در ساعات اوج شلوغی و ترافیک وارد مترو نشوید.

هزینه بلیط مترو در شانگهای یا پکن بین 3 تا 8 یوآن بوده که می توانید با کارت گردشگری چین بپردازید. پس احتیاجی به همراه داشتن پول نقد ندارید.

اتوبوس

اتوبوس هم از ارزان ترین وسایل حمل و نقل در چین است که به شما امکان تماشای خیابان ها و شهرها را می دهد. بلیط اتوبوس از 1 تا 5 یوآن خواهد بود. برای کاهش هزینه سفر به چین از اتوبوس بهره ببرید.

حداقل کرایه تاکسی ها از 13 یوآن آغاز می شوند. به ازای هر کیلومتر مسافت هم مبلغ 2 یوآن به کرایه تاکسی افزوده خواهد شد.

  • هزینه های جانبی سفر چین چه هزینه هایی است؟

هزینه خرید سیم کارت چین را برای ارتباط با دنیای مجازی می توانید در راهنمای خرید سیم کارت در چین پیدا کنید. هزینه ورودی جاذبه های چین برای گردشگران خارجی، 20 دلار و هزینه بازدید از دیوار چین، 40 دلار است.

  • بودجه پیشنهادی برای سفرهای هیچ هایکری و بک پکری به چین چقدر است؟

برای یک هفته (7 روز و 6 شب) با هزینه ای بین 10 تا 15 میلیون می توانید سفر خود را داشته باشید. یادتان باشد که بیشترین هزینه این سفر، مربوط به هزینه های پرواز و اقامت می گردد. چرا که هزینه شکم گردی و حمل و نقل در چین بسیار پایین خواهد بود. با این وجود، باز هم می توانید از هزینه های سفر خود به چین بکاهید.

  • بودجه پیشنهادی برای سفرهای لوکس به چین در سال 2019 چقدر است؟

هزینه تور چین برای هتل های 5 ستاره و دو شهر پکن و شانگهای، نزدیک به 17 میلیون تومان تمام می گردد. این مبلغ برای پرواز ماهان و 8 شب و 9 روز اقامت در چین محاسبه شده است. در این هزینه، تمام گشت های شهری و بازدیدها، ترانسفر فرودگاهی، حمل و نقل، بیمه مسافرتی و غیره در نظر گرفته شده است.

  • هزینه سفر بچه ها به چین به همراه خانواده چقدر تمام می گردد؟

بچه ها بین 2 تا 6 سال، هزینه اقامت رایگان در تمام هتل ها خواهند داشت به شرطی که از تخت های موجود در اتاق استفاده گردد. با این حساب، برای بچه ها، بایستی هزینه ای در حدود 12 میلیون تومان را در نظر بگیرید.

بیشترین هزینه های سفر به پکن (45 درصد) را هزینه حمل و نقل تشکیل می دهد. نزدیک به 18 درصد هزینه سفرتان، مربوط به هزینه اقامت می گردد. فعالیت های تفریحی 15 درصد، شکم گردی 10 درصد و هزینه های جانبی 12 درصد از هزینه سفر را شامل می گردد. افرادی که خلاقیت بیشتری در سفر دارند، می توانند به میزان بیشتری از هزینه های سفر خود بکاهند. اگر تاکنون به چین سفر نموده اید، برای ما کامنت بگذارید و از هزینه های سفر خود برای ما بنویسید؟ آیا چین را از کشورهای ارزان برای سفر می دانند یا جزو گران ترین کشورهاست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 469

به "هزینه های سفر به چین، از ویزا تا شکم گردی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به چین، از ویزا تا شکم گردی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید