نکات ضروری و مهم سفر به نیوزلند

به گزارش گردشیا، نکات سفر به نیوزلند

نیوزلند کشوری نسبتا تازه که در میان جزایر اقیانوس آرام قرار گرفته است و یکی از محبوب ترین مقاصد کوله گردان است. این کشور که حدود 4.7 میلیون نفر جمعیت دارد در 1500 کیلومتری شرق استرالیا قرار گرفته و به جاذبه های طبیعی اش معروف است، جاذبه هایی که بخشی از آن ها به خاطر فعالیت های زیاد آتشفشانی وجود آمده اند. اگر دوست دارید سفری به این سرزمین استثنائی ترتیب دهید باید نکات سفر به نیوزلند را بدانید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با این نکات آشنا کنید.

نکات ضروری و مهم سفر به نیوزلند
  • با وجود اینکه نیوزلند 6 فرودگاه بین المللی دارد اما بیشتر توریستان از شهرهای آوکلند و کرایست چرچ وارد نیوزلند می شوند. در نیوزلند به غیر از ایرلاین های گران، مجموعه ای از شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت هم فعالند که مناسب کسانی هستند که زمان کمی دارند. با این حال با جاده های خوبی که نیوزلند دارد اصلی ترین روش حمل و نقل، رانندگی است. معمولا توریستان یک ماشین کمپرون کرایه می نمایند و به آرامی جاذبه های این کشور را کشف می نمایند.
  • 96 درصد جمعیت نیوزلند، انگلیسی حرف می زنند پس در این کشور اصلا نگران حرف زدن با دیگران نباشید. البته نیوزلندی ها یک زبان بومی به نام مائوری هم دارند که حدود 4 درصد مردم به آن زبان حرف می زنند و نام شهرها، کوه ها، میوه ها و تعدادی از حیوانات هم به همین زبان نامگذاری شده است. به خاطر مهاجرت های زیادی که به این کشور انجام می گردد تعدادی از مردم هم به زبان های ساموآ، ماندارین و … صحبت می نمایند.
  • ولینگتون مرکز نیوزلند و دومین شهر پرجمعیت کشور بعد از آکولند است. ولینگتون بادخیزترین شهر جهانست و کافه های زیادی دارد به طوری که حتی کافه فلت وایت هم اولین بار در این کشور اختراع شده است. شهر جاذبه های فرهنگی زیادی دارد و تماشا این همه جاذبه در شهری به این کوچکی مطمئنا برایتان جالب خواهد بود. اگر در پی شهری با کیفیت بالای زندگی هستید ولینگتون یکی از آن هاست چون در بین شهره های جهان رتبه 12 ام را دارد.
  • اگر در نیوزلند در پی هیجان و ماجراجویی هستید به شهر کویینز تاون (Queenstown) بروید شهری که مرکز تفریحات هیجان انگیز است و در آن می توانید بانجی جامپینگ، چتر سواری، ویک بوردینگ و انواع ماجراجویی های هیجان انگیز دیگر را امتحان کنید. این شهر یکی از مهمترین مقاصد زمستانی هم هست و در طول ماه های سرد پر از اسکی باز و اسنوبرد سوار می گردد، کسانی که از کوه های ریمارکبل، کورونت و … بالا می فرایند تا از دامنه های پربرف لذت ببرند.
  • موج سواری دوست دارید؟ به شهر Raglan بروید، شهری که موج سواران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می نماید. اینجا روزگاری فقط یک شهر ساحلی برای توریستان شهر همیلتون بود اما بعد از اینکه در سال 1966 زیبایی های آن در فیلمی به نمایش عایدی به مقصد محبوب همه توریستان تبدیل شد. جمعیت این شهر زیر 3 هزار نفر است اما خیلی از موج سوارها در این شهر کمپ می زنند و منتظر موج های مناسب می مانند.
  • تماشای حیات وحش شما را به وجد می آورد؟ به شهر کایکورا (Kaikoura) بروید، شهری که به غیر از چشم اندازهای حیرت آور به حیات وحش هم معروف است. اگر دوست دارید فوک و یا نهنگ ببینید سوار قایق شوید و به دریا بزنید تا با تماشای این موجودات، روزی رویایی برای خود خلق کنید. پا به سواحل این شهر که بگذارید دسته بزرگی از فوک ها را می بینید که شما را یاد مستندهای حیات وحش می اندازند. کمی آن طرف تر از ساحل به کنار رودخانه Ohau بروید تا غرق تماشای بازی بچه فوک ها در کنار ساحل شوید.
  • یخچال طبیعی فرنس جوزف (Franz Josef Glacier) در جزیره جنوبی و ساحل غربی در کنار شهر فرنز جوزف قرار گرفته است. شهر به خودی خود حدود 400 نفر جمعیت دارد اما در طول های سیزن جمعیت آن دو هزار نفر می گردد. این یخچال طبیعی 12 کیلومتر طول دارد و تماشای آن خیره نماینده است. بعد از پیاده روی طولانی و تماشا این یخچال طبیعی برای استراحت به استخرهای آب گرم بروید.
  • تنگه میلفورد (Milford Sound) یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی نیوزلند است که هر سال بین 550 هزار تا یک میلیون توریست جذب می نماید. این تنگه حدود 15 کیلومتر در خشکی کشیده شده و اطراف آن را صخره های تماشایی احاطه نموده اند. این منطقه یکی از بارانی ترین منطقه ها نیوزلند است و همین باران ها باعث به وجود آمدن آبشارهای زیادی شده که از این صخره ها به پایین می ریزند. در کنار این تنگه حتی می توانید فوک، پنگوئن، نهنگ و … ببینید.
  • شهر روتوروا در 230 کیلومتری شهر آکولند در مرکز جزیره شمالی قرار گرفته است، شهری که بوی گوگرد می دهد و آب های گرم زیادی دارد. معروف ترین جاذبه این شهر آب فشان Pohutu است که تقریبا 20 بار در روز آب را تا 30 متر به بالا پرتاب می نماید.
  • نیوزلند یکی از امن ترین کشورهای جهانست و زنان و افراد پیر می توانند به راحتی به تنهایی به این کشور سفر نمایند. رایگان سواری در این کشور خیلی متداول است و خیلی ها با این روش گشت و گذار می نمایند.
  • میانه دمای سالانه نیوزلند در محدوده 10 درجه سیلسیوس در جزیره جنوبی و 16 درجه سیلسیوس در جزیره شمالی است. حداکثر و حداقل دمایی که تا به حال به ثبت رسیده 42.4 و منفی 25.6 درجه سیلسیوس است. در جزیره شمالی در ماه های گرم سال می توانید از سواحل لذت ببرید و با فرارسیدن زمستان به جزیره جنوبی بروید تا غرق تفریحات زمستانی شوید.
  • نیوزلندی ها به قهوه اهمیت زیادی می دهند و قهوه یکی از محبوب ترین نوشینی های این کشور است. از آن جایی که نیوزلند در سال 1841 مستعمره بریتانیا شد غذاهای این کشور تاثیر زیادی از بریتانیا گرفته است.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2096

به "نکات ضروری و مهم سفر به نیوزلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ضروری و مهم سفر به نیوزلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید