میمون های تایلندی کجا هستند

به گزارش گردشیا، شاید برایتان جالب باشد که قبل از شروع سفر به تاپ :صفت عالی مکان ها و فستیوال ها برای تماشای مبارک ها در تایلند کمی بیشتر در رابطه این موجودات بدانید. میمون هایی که در آسیای جنوب شرقی (کشور تایلند) که شامل بابون ها، لانگورها و ماکاک ها می شوند میمون های دنیای قدیم و خوش طالع های آمریکای جنوبی میمون های دنیای جدید هستند. افزوده شدن اختلاف های آن ها بی اندازه است می توان از روی اندازه، شکل، جای انگشتان، دم و بینی آن ها را از هم تشخیص داد. در ادامه در مقاله میمون های تایلندی کجا هستند با ما همراه باشید.

میمون های تایلندی کجا هستند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

میمون های قدیمی دارای دماغ هایی باریک و آویز هستند، آن ها از درخت آویزان نمی شوند و جثه نسبتا بزرگی دارند. میمون های جدید اما دماغی پهن داشته و بیشتر دوره از درخت آونگ هستند. آن ها توانایی خاصی در صرف از دمشان دارند. آن ها گونه های بی شمار متفاوتی دارند که از متفاوت ترینانشان می توان به : میمون ماده عنکبوتی رکورد دار رشید و کوتاه قد ترین دم در نخستین پستانداران اشاره نمود.

میمون های شب یا جغدی همان طور که از نامشان پیداست شب زیست هستند و خوش یمن پاتاس نیز با توانایی جا به جایی در سرعت 55 کیلومتر در ساعت رکورد دار سریع ترین آنان است. مبارک ها با برداشتن انگل ها و کثیفی ها از روی پوست یکدیگر با هم ارتباط برقرارمی نمایند و از این طریق پیوندهای خانوادگی، دوستی ها و مراتب اجتماعیشان را نشان می دهند.

لوپبوری

لوپبوری در فاصله 2 ساعت رانندگی با شمال پایتخت کشور تایلند قرار گرفته است و یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور قلمداد می گردد. آثار باستانی و خرابه های بر جای مانده از آن دلیل اصلی سفر گردشگران به این شهر قدیمی است. از جمله مشهورترین دیدنی های که توریست ها به آن علاقه دارند می توان به Wat Phra Sri Rattana Mahathat و کاخ پادشاه Narai لوپبوری اشاره نمود. در کنار این آثار لوپبوری محل عمر و ممات بین 2000 تا 3000 میمون است.

کسانی که به دنبال تماشای شگون دار ها در تایلند هستند، باید در آخرین یکشنبه ماه نوامبر، هنگامی که فستیوال خوش طالع لوپبوری برگزار می گردد، به این شهر بیایند. یکی از محبوب ترین فستیوال ها در کشور تایلند که در آن از 3000 باشگون عهده گیری می گردد.

میمون هایی که خواهید دید ماکاک (Macaque) نوعی بوزینه دم کوتاه هستند. آن ها با انسان ها رفتار خوبی دارند اما هنگام تماشایشان باید حارس وسایل و خوراکی هایتان باشید تا توسط میمون ها سرقت نگردد. در جشن حدود 2 تن خوراکی برای میمون ها آماده می گردد و آن ها با خیال راحت هرچه دلشان بخواهد می خورند.

اولین بار سال 1989 صاحب یک مسافر خانه و فردی فعال در صنعت آفاق پویی ایده برگذاری فستیوال میمون ها را اجرایی کرد و از آن موقع هر روز مهم تر و محبوب تر می گردد.

در حین برگذاری فستیوال میمون ها آدم ها هم لباس میمونی می پوشند و با انجام حرکات موزون به پایکوبی می پردازند. در آخر زمانی که میمون ها حسابی سیر شدند سر جایشان می رقصند و آغاز به صاف خوراکی ها به سمت یکدیگر می نمایند تا این که خسته شوند خودشان به محل زندگیشان باز گردند.

هر سال افراد زاید برای تماش میمون ها در تایلند به لوپبوری و هیکل (هرچیز) های باستاین خمر می آیند.

جزایر فی فی

جزایر فی فی شامل دو آداک می گردد که یکی از آن ها دو ساحل خویش به میمون ها دارد. برای واصل به هر دو ساحل که جزو بهترین مکان ها برای تماشای میون ها در تایلند هستید می توانید سوار قایق یا کایاک شوید، بعضی از گردشگران ترجیح می دهند در قایقشان بمانند و از همان جا با آرامش خاطر به تماشای این حیوانات پشمالو و بازیگوش بنشییند.

بسیاری از میمون ها به غذا خوردن از دست توریست ها عادت نموده اند که حکماً این امر هم برای خودشان و هم گردشگران ضرر دارد. از طرفی میمون ها به غذا ستاندن و نشستن از آدم ها وابسته می شوند و دیگر خودشان نمی توانند غذا پیدا نمایند و از طرفی کسانی که به آنان غذا ندهند مورد خشمشان واقع می شوند.

این نسناس و شامپانزه ها اگر چه بسیار نمکین و بی نمک هستند اما به یاد داشته باشید که آن ها موجوداتی وحشی هستند و بهتر است بیش از حد به آنان نزدیک نشوید.

پارک ملی خوا یای

این مکان اسم دومین پارک ملی بزرگ کشور تایلند را از آن خود نموده است و ترجمه نامش در زبان تایلندی به می گردد تپه بزرگ. آلبوم در سال 1962 افتتاح شد تا این که در سال 2005 نام آن در صورتحساب میراث طبیعی یونسکو به ثبت رسید. این جا اولین پارک ملی کشور هم بود و همیشه مورد توجه مردم محلی و گردشگران واقع شده است.

این پارک بزرگ در چهار استان ناهمگن و یکسان قرار گرفته و شامل پوشش های گیاهی و جانوارن متعددی می گردد. همایون ها نیز یکی از همین سباع هستند. خوا یای تنها دو ساعت با بانکوک فاصله دارد و از این لحاظ آسان ترین دسترسی را در میان پارک های ملی این کشور داراست. در پارک چندین راستا پیاده روی، آبشار، محل برپا کردن کمپ و برج هایی برای تماشای حیات وحش احداث شده است.

انواع پرندگان، فیل ها، خرس ها، خوک وحشی و … در پارک زندگی می نمایند. قطع یکی از کامل بلوز رکابی مکان ها برای تماشای میمون ها در تایلند نیز هست. مع التاسف و خوشبختانه در سال های اخیر به خاطر غذا دادن گردشگران به میمون ها آن ها از دل جنگل به نزدیکی جاده ها رحلت نموده اند و دست اندر کاران پارک در کوشش هستند که با جریمه کردن این افراد همه چیز را به حالت قبل بازگردانند.

منبع: ای تایلند
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 316

به "میمون های تایلندی کجا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میمون های تایلندی کجا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید