مورخ آلمانی کتابی درباره تاریخ شهر جده نوشت

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران ، کتاب تاریخ جده نوشته Ulrike Freitag در 404 صفحه به تازگی منتشر شده است.

مورخ آلمانی کتابی درباره تاریخ شهر جده نوشت

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

شهر جده که به عنوان دروازه مکه و عروس دریای سرخ شهرت دارد، در قرون اخیر دروازه ورود بسیاری از زائران حرمین شرفین به مکه و مدینه بوده است. این شهر همچنین یکی از کانون های مهم بازرگانی در عربستان سعودی به شمار می رود. این شهر اکنون پایتخت مالی و گردشگری عربستان سعودی است.

پروفسور اولریک فرایتاگ، مورخ خاورمیانه و مدیر مرکز مدرن لایبنیتس در شهر برلین آلمان در اثر جدید خود تاریخ جده به تحولات تاریخی این شهر در قرون نوزدهم و بیستم پرداخته است. او برای نوشتن این کتاب، 15 سال در زمینه تحولات تاریخی و اجتماعی شهر جده، مطالعه نموده است.

به اعتقاد این مورخ، شهر جده با سایر شهرهای عربستان سعودی تفاوت دارد و به دلیل حضور زائران و بازرگانانی از کشورهای هند، مصر، ایران، مراکش و سایر مناطق دنیا، از تنوع فرهنگی زیادی برخوردار است.

جده قدمتی سه هزار ساله دارد. در منابع آمده است که این شهر توسط عده ای از ماهی گیران که بعد از توقف صید در این مکان استقرار می گرفتند نامگذاری شده است. پس از آن قبیله قضاعه قبل از 2500 سال به آنجا کوچیده و آغاز به عمران و آبادانی نموده اند.

اما تحول تاریخی این شهر در عهد خلیفه سوم عثمان بن عفان بوده، که در سال 647 میلادی هنگامی که بدستور وی اولین بندرگاه برای استقبال حجاج که از راه دریا می آمدند و به زیارت مکه برای ادای عمره و حج می رفتند ساخته شد.

این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در آلمان برای ایبنا اسال نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1164

به "مورخ آلمانی کتابی درباره تاریخ شهر جده نوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورخ آلمانی کتابی درباره تاریخ شهر جده نوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید