مهم ترین قابلیت های صوتی تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

به گزارش گردشیا، طنین چهار فناوری شگفت انگیز

گذراندن ساعاتی خوش به هنگام تماشای یک فیلم، سریال یا مسابقه ورزشی و لذت بردن از آن به ترکیبی از صدا و تصویر باکیفیت و فوق العاده احتیاج دارد. یک تلویزیون حتی اگر شفاف ترین و باکیفیت ترین تصویر ممکن را پخش کند، بدون داشتن صدایی پرطنین و فراگیر دستگاهی ناقص خواهد بود.

مهم ترین قابلیت های صوتی تلویزیون های Neo QLED سامسونگ

طی سال های اخیر طراحی تلویزیون ها با بدنه ای باریک باعث شده تا کیفیت صدای تلویزیون ها با چالش روبرو گردد، در این سال ها دیدنگران تلویزیون ها برای داشتن همزمان صدا و تصویر باکیفیت به ابزارهای جانبی و کمکی روی می آوردند. بعضی از تلویزیون های سری نو اما به فناوری های نوآورانه ای مجهز شده اند که صدای فراگیر، چند بُعدی و باکیفیتی را ارائه می دهد. تلویزیون های سری Neo QLED سامسونگ یکی از این مدل هاست که به کمک چهار فناوری نو دنیای تفریح، تجربه صوتی لذت بخشی را در زمان دیدنی فیلم ها و سریال ها رقم می زند.

این سری از تلویزیون های سامسونگ، مدتی پس از رونمایی خود، به علت ارائه تجربه صوتی پایدار و قدرتمند، گواهینامه Spatial Sound Optimization را از موسسه معتبر VDE آلمان دریافت کردند. در ادامه چهار فناوری و قابلیت صوتی تلویزیون های Neo QLED سامسونگ را مرور نموده ایم.

OTS

قابلیت OTS یا Object Tracking Sound برای اولین بار در نسخه 2020 تلویزیون های QLED بکار رفت و با ظهور تلویزیون های Neo QLED این قابلیت به حالت پیشرفته OTS+ ارتقا یافت. این فناوری که مبتنی بر هوش مصنوعی است صدای سوژه را هماهنگ با حرکات آن پخش می نماید. این فرآیند با تشخیص و تحلیل حرکات سوژه هنگام پخش فیلم و ردیابی آن صورت می پذیرد و در نهایت بدون نیاز به لوازم جانبی صدایی فراگیر، سه بعدی و پویا را از قسمت های مختلف بلندگوهای تلویزیون طنین انداز می گردد. برای مثال اگر شما در حال دیدنی فیلمی هستید که در صحنه ای از آن اتومبیلی از سمتی به سمت دیگر حرکت می نماید، این قابلیت با تشخیص حرکت آن اتومبیل، صدا را متناسب با نوع حرکت سوژه تغییر می دهد.

در مدل های 8K سری تلویزین های Neo QLED سامسونگ، علاوه بر ارتقای این قابلیت به نسخه پیشرفته OTS+، دو بلندگوی بیشتر هم به کار رفته و در مجموعه هشت بلندگو در ایجاد چنین تجربه صوتی فراگیری شما را کمک می نماید.

Q-Symphony

یکی دیگر از قابلیت های سری تلویزیون های Neo QLED سامسونگ، فناوری Q-Symphony است؛ این فناوری به شما این امکان را می دهد که هنگام دیدنی فیلم و برنامه موردعلاقه تان، خود را درون فضای آن تصور کنید. این قابلیت با ایجاد هماهنگی بین ساندبار و تلویزیون صدای محتوای در حال پخش را از هر دو دستگاه پخش می نماید و صدا را در فضای اتاق شما به صورت حیرت انگیزی چندبعدی و واقعی جلوه می دهد. تا پیش از این اگر از ساندبار استفاده می کردید صدای تلویزیون قطع می شد و یا بالعکس هنگام پخش صدا از تلویزیون، ساندبار شما بلا استفاده می ماند. اما این تکنولوژی با بهره وری حداکثری از سیستم های صوتی درون خانه شما و هماهنگ سازی صدا بین آن ها، با ایجاد فضایی یک دست و واقعی هنگام دیدنی هر محتوایی نهایت لذت را برای شما به ارمغان می آورد.

SpaceFit Sound

برای داشتن بهترین تجربه صوتی، یکی از مهم ترین عوامل ابعاد اتاق و فضای محیط است. حتی نحوه قرارگیری و موقعیت تلویزیون هم در این تجربه تاثیرگذار است. در نتیجه باتوجه به این موارد قابلیت های صوتی تلویزیون باید شخصی سازی گردد. قابلیت SpaceFit این کار را برای شما انجام می دهد. این فناوری به طور اتوماتیک یک بار در روز تغییرات محل قرارگیری تلویزیون را تجزیه و تحلیل می نماید و افزون بر آن به وسیله میکرو فون های داخلی عواملی که می تواند بر روی صدا اثرگذار باشد را شناسایی می نماید و متوجه تغییرات می گردد، سپس تنظیمات صوتی را به شکلی بهینه سازی می نماید که صدا به واضح ترین حالت ممکن شنیده گردد. تمام این مراحل به طور اتوماتیک صورت می گیرد و نیاز به فشردن دکمه یا انجام کار خاصی نیست. قابلیت SpaceFit در سری تلویزیون های Neo QLED سامسونگ به حالت پیشرفته تر SpaceFit Sound+ ارتقا یافته است که در واقع ترکیبی از SpaceFit و Auto EQ (اکولایزر اتوماتیک) است و به لطف هوش مصنوعی هر فضای معمولی که تلویزیون ها در آن قرار می گیرند را پوشش می دهد و با تجزیه و تحلیل ابعاد و فضای محیط، صدایی متناسب با آن به شما ارائه می دهد.

Active Voice Amplifier

چهارمین قابلیت صوتی که تلویزیون های Neo QLED سامسونگ را تبدیل به گزینه ای ایده آل برای دیدن می نماید، تقویت نماینده صدا یا Active Voice Amplifier است. این قابلیت نویزها و صداهای حاشیه ای داخل اتاق را شناسایی می نماید تا صدایی بلندتر از صدای تلویزیون پخش نگردد. در این قابلیت صدای تلویزیون در صورت نیاز و به شکل اتوماتیک زیاد می گردد تا بینندگان تمامی صدا ها و دیالوگ های فیلم ها و برنامه ها را به طور کامل و باکیفیت دریافت نمایند. این فرایند نیز به کمک میکروفون های تعبیه شده در تلویزیون و هوش مصنوعی صورت می گیرد؛ در واقع به وسیله این میکروفون ها میزان نویز ها و صداهای محیط میزان گیری می گردد و در صورت زیاد بودن آن ها، صدای ساندبار و دستگاه افزایش می یابد.

تلویزیون های Neo QLED سامسونگ به کمک این چهار فناوری، به جعبه ای جادویی تبدیل شده اند که در عین داشتن بهترین کیفیت تصویر، تجربه صوتی خارق العاده ای را ارائه می دهد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2332

به "مهم ترین قابلیت های صوتی تلویزیون های Neo QLED سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین قابلیت های صوتی تلویزیون های Neo QLED سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید