منطقه حفاظت شده گلپرآباد یکی از جاذبه های گردشگری استان همدان به شمار می رود

به گزارش گردشیا، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، منطقه حفاظت شده گلپرآباد یکی از جاذبه های گردشگری استان همدان به شمار می رود.

منطقه حفاظت شده گلپرآباد یکی از جاذبه های گردشگری استان همدان به شمار می رود

منطقه حفاظت شده گلپرآباد با وسعتی حدود 8326 هکتار در فاصله حدود 40 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان ملایر واقع شده و شامل تپه ماهورها و قسمت های صخره ای و در پایین دست منطقه ها دشتی است و در مجموع دارای سیمای کوهستانی هست. در این منطقه تعداد شش چشمه شناسایی شده که پراکنش مناسبی دارند و در تامین آب وحوش بسیار مهم و حیاتی هستند. این منطقه به رغم کم بودن مقدار نزولات جوی و محدودیت منابع آبی و استقرار در زیست بوم سرد و خشک، از تنوع حیاتی بویژه پوشش گیاهی بسیار غنی برخوردار و رشد و تکثیر حیات وحش آن در خور توجه است.

منطقه حفاظت شده گلپرآباد در سال 1385 به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی و سپس به علت داشتن شرایط مساعد زیستی و تنوع گونه ای مناسب در سال 1386 به عنوان منطقه حفاظت شده ارتقای سطح یافت. گونه های بوته ای و علفی منطقه نیز شامل کلاه میر حسن، انواع گون، علف بادبزنی، نخود وحشی، کنگ، علف چای، زنبق وحشی، اسپند، شکر تیغال، لاله واژگون، ریواس، کاروان کش، بومادران و آویشن می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1402 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2362

به "منطقه حفاظت شده گلپرآباد یکی از جاذبه های گردشگری استان همدان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه حفاظت شده گلپرآباد یکی از جاذبه های گردشگری استان همدان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید