ممنوعیت مسافرتی کشورهای بالتیک برای 30 شهروند بلاروس، مینسک ابراز تاسف کرد

به گزارش گردشیا، وزیر خارجه لیتوانی اظهار کرد، دولتش برای 30 شهروند بلاروسی از جمله رئیس جمهوری این کشور ممنوعیت مسافرتی در نظر گرفت.

ممنوعیت مسافرتی کشورهای بالتیک برای 30 شهروند بلاروس، مینسک ابراز تاسف کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ادگارس رینکویکس، وزیر خارجه لیتوانی در توییتر نوشت: لیتوانی ورود 30 شهروند بلاروس از جمله الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس را ممنوع کرده است.

او اشاره کرد، مسؤولان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری نهم اوت و خشونت علیه تظاهرکنندگان مسالمت جو در این کشور جزو این لیست هستند.

او اضافه نمود: لیتوانی از بلاروس مستقل، دموکرات و شهروندانش حمایت می کند.

طبق بیانیه وزارت خارجه لیتوانی، این ممنوعیت همچنین شامل کارمندان ریاست جمهوری و کارمندان اداره امور ریاست جمهوری می شود.

این در حالی است که وزارت خارجه بلاروس این ممنوعیت مسافرتی 30 مسؤول بلاروسی را اقدامی شتابزده توصیف و این گام را محکوم کرد.

آناتولی گلاز، سخنگوی وزارت خارجه بلاروس به خبرگزاری نووستی گفت: ما از بیانیه های کشورهای لیتوانی، لتونی و استونی مطلع شدیم. این کشورها همسایگان ما هستند و از این رو مواضع شان برای ما اهمیت دارد اما در سایه گام های شتابزده اخیر که متاسفانه برداشته اند میزان اهمیت شان کاهش می یابد. مسلما این وضع ناراحت کننده است.

گلاز اشاره کرد، روشن نیست چطور ممکن است که این گام ها از سوی لیتوانی، لتونی و استونی از استقلال بلاروس حمایت کند.

لتونی، لیتوانی و استونی پیشتر 30 مسؤول بلاروس از جمله رئیس جمهوری این کشور را ممنوع الورود کردند تا اولین کشورهای اتحادیه اروپایی باشند که تحریم هایی را علیه مقامات بلاروس در سایه اعتراضات مردمی در نظر می گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1312

به "ممنوعیت مسافرتی کشورهای بالتیک برای 30 شهروند بلاروس، مینسک ابراز تاسف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت مسافرتی کشورهای بالتیک برای 30 شهروند بلاروس، مینسک ابراز تاسف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید