روسای مجالس نمایندگان و سنای ایتالیا انتخاب شدند

به گزارش گردشیا، خبرنگاران : نمایندگان مجلس ایتالیا در نشست شنبه شب خود دو نماینده از ائتلاف چپ میانه این کشور را به عنوان روسای جدید مجلس نمایندگان و سنای ایتالیا انتخاب کردند.

روسای مجالس نمایندگان و سنای ایتالیا انتخاب شدند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ گرچه نمایندگان مجلس ایتالیا در نشست شب گذشته خود توانستند روسای دو مجلس این کشور را انتخاب نمایند ولی به نظر می رسد این توافق بسیار شنماینده خواهد بود و احزاب سیاسی ایتالیا هنوز کار سختی را برای تشکیل دولت جدید این کشور در پیش رو خواهند داشت.

انتخاب روسای مجلس نمایندگان و سنای ایتالیا نخستین اقدام مجلس ایتالیا پس از انتخابات ماه فوریه به شمار می رود. در انتخابات فوریه پیر لوییجی برسانی رهبر ائتلاف چپ میانه ایتالیا توانست اکثریت مجلس سفلی را در اختیار بگیرد ولی برای دستیابی به اکثریت سنا ناکام ماند تا نتواند دولت جدید را تشکیل دهد.

پس از این که مجلس ایتالیا روز پر تنشی را گذراند، نامزدهای حزب چپ میانه یعنی لورا بولدرینی و پیترو گراسو به عنوان روسای مجلس نمایندگان و سنای ایتالیا برگزیده شدند.این در حالی است که سایر احزاب سیاسی ایتالیا از پذیرفتن این دو پست در ازای حمایت از حزب برسانی برای تشکیل دولت جدید ایتالیا خودداری کردند.

در حالی که بی ثباتی سیاسی به شدت ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو را تهدید می نماید، جورجو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا در بیانیه ای اعلام نمود، ماریو مونتی تا زمان تشکیل دولت جدید به کار خود ادامه خواهد داد چرا که هم اروپا و هم اقتصاد ایتالیا به دولت مونتی احتیاج دارد.

رئیس جمهور ایتالیا میخواهد روز چهارشنبه مذاکرات و رایزنی های جدیدی را با احزاب مختلف سیاسی این کشور برای خروج از بن بست سیاسی انجام دهد. دوره ریاست جمهوری وی نیز 15 می به انتها خواهد رسید و یکی از مهمترین مسئولیت های مجلس ایتالیا پیدا کردن جایگزینی برای رئیس جمهور فعلی خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 342

به "روسای مجالس نمایندگان و سنای ایتالیا انتخاب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسای مجالس نمایندگان و سنای ایتالیا انتخاب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید