معمای استون هنج چیست؟

به گزارش گردشیا، استون هنج در جنوب انگلستان، یکی از بناهای عظیم سنگی است که توسط مردم باستان در اروپا ساخته شده است.

معمای استون هنج چیست؟

همواره اشیا، اتفاقات، خبرها و یا هر آنچه که اسرار آمیز باشد برای انسان ها جالب است، این موضوع از گذشته های دور صحت داشته و هنوز هم تغییری ننموده است. به احتمال زیاد تا به حال نام استون هنج را شنیده اید، بنایی بسیار پر رمز و راز و عجیب در بریتانیا که یکی از جاذبه های گردشگری انگلیس و یکی از اسرار آمیزترین بناهای تاریخی جهان به شمار می رود. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا ببینیم این سازه عجیب چه ویژگی هایی دارد و چرا تا این اندازه برای باستان شناسان و جهان جذاب است.

استون هنج کجاست؟

استون هنج در انگلستان و در دشت سالیسبری قرار گرفته است، کافیست کمی به این بنا نگاه کنید تا فورا از خودتان بپرسید این سنگ ها چطور و توسط چه نیرویی و به چه دلیل اینگونه در کنار هم قرار گرفته اند؟ هدف از گذاشتن آنها چه بوده است؟

علی رغم تحقیقات زیاد و همه جانبه ای که باستان شناسان و دانشمندان روی استون هنج در انگلستان انجام داده اند، تا به حال نتوانسته اند به نتایج خاصی برسند اما نگران نباشید چون رازهای استون هنج آرام آرام در حال رو شدن است…

یکی از پروژه هایی که منجر به پخش حقایقی از استون هنج در انگلستان شد، پروژه عکسبرداری زیر زمینی بود که از این سازه شد و معین شد این سنگ ها قبلا قسمتی از یک ساختمان پیچیده تر بوده اند، مثلا جایی برای برگزاری مراسم های آیینی، سکونتگاه هایی رازآلود و ناشناخته و… البته باز هم این تصاویر اطلاعات زیادی نشان نمی دهند و معین شده که این موضوع بسیار پیچیده تر از چیزی است که دانشمندان فکرش را می کردند.

باستان شناسان چه می گویند؟

البته استاد باستان شناسی دانشگاه بردفورد وینسنت گافنی که یکی از مدیران پروژه بوده است در این باره گفته که شاید تحقیقاتی که صورت گرفته نتایج چندانی نداده است اما حالا دیگر می دانیم که باید در کجای منطقه دنبال کشف های تازه بگردیم. اگر ما بتوانیم راز استون هنج در انگلستان را رو کنیم، می توانیم نه فقط این مکان بلکه کل منطقه را بهتر بشناسیم و بخشی از تاریخ گذشته را فاش کنیم. در تحقیقاتی که انجام شد، توانستیم به یک دسته دیرک چوبی بربخوریم که شاید در نتیجه کلی تحقیق تاثیری نداشته باشد اما یک کشف کاملا تازه است، دیرک هایی که تعداد آنها به 300 تا می رسد و اگر این تحقیقات نبود، هیچ وقت نمی توانستیم از وجود آنها مطلع شویم.

یکی دیگر از باستان شناسان سرشناسی که روی استون هنج در انگلستان تحقیقات زیادی نموده است معتقد است که این دیرک های چوبی در آن دوران موقتا در زمین کار گذاشته شده بودند و از آنها برای علامت گذاری استفاده شده است.

در هر صورت، چیزی که معین است این است که بعد از سال های سال آنالیز و تحقیقات شبانه روزی، هنوز هم که هنوز است، استون هنج حرف های تازه ای برای گفتن دارد و هر بار یک چیز جدید از آن کشف می گردد و این موضوع باستان شناسان را شگفت زده نموده است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر رود تیمز، طولانی ترین رود انگلیس را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1442

به "معمای استون هنج چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمای استون هنج چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید