معرفی 10 تا از بهترین رستوران های بمبئی برای هر ذائقه

به گزارش گردشیا، شکم گردی در هند از مشکلاتی است که بیشتر گردشگران با آن روبرو هستند. کجا غذا بخوریم که سلامتی مان به خطر نیفتد یا بهترین رستوران های بمبئی کجاست؟ این دسته از سوال ها در تور هند و ورود به شهرهای توریستی این کشور، ذهن گردشگران را به خود مشغول می نماید. مخصوصا هنگامی که در تورها، هزینه وعده های غذایی با مسافر است.

معرفی 10 تا از بهترین رستوران های بمبئی برای هر ذائقه

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

بیشتر صحبت ما در این مقاله خبرنگاران راجع به شهر سینمایی هند، یعنی بمبئی است. افرادی که در تور بمبئی شرکت می نمایند، به دنبال رستوران های ارزان بمبئی یا بهترین غذاهای خیابانی هستند. در شهری که به خاطر صنعت سینما و وجود بازیگرانش مشهور است، رستوران های بی شماری خواهید یافت. اما کدام یک برای سفارش وعده غذایی ارزان و سالم از میان غذاهای بین المللی و هندی مناسب است؟

کسانی هم که بدون تور به این شهر سفر می نمایند، با هدایت های ما در این مقاله، می توانند رستورانی عالی و مناسب برای صرف وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام پیدا نمایند.

1- رستوران باستیان، رستورانی برای بازیگران بالیوودی

اگر تصاویر این رستوران را در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دنبال کنید، شاید از خلوت بودن بیشتر تصاویر تعجب کنید. با این حال، رستوارن باستیان (Bastian) رستورانی است که اکثر ستاره های بالیوودی به آن سر می زنند. در روزهای تعطیل مانند یکشنبه های بمبئی اصلا جایگاه خالی در این رستوران پیدا نخواهید کرد. گردشگرانی که میزی در رستوران باستیان رزرو کردند، خود را برای دیدن شانسی بازیگران بالیوودی مانند شاهرخ خان یا هر بازیگر دیگری آماده نمایند!

و اما چرا بازیگران هندی عاشق این رستوران هستند؟ غذاهای باستیان توسط دو سرآشپز مشهور به نام های کلوین چئونگ (Kelvin Cheung) و بو کیم (Boo Kim) پخته می شوند. بودن غذاهای متفاوت در لیست و منوی غذاهای باستیان دلیل دیگری مشهوریت آن است. با بهترین نوشیدنی های بمبئی در مطلبی به همین نام آشنا شده و آن ها را در رستوران باستیان سفارش دهید.

باستیان از بهترین رستوران های بمبئی بوده که انواع توفوهای ترد، خرچنگ و میان وعده ها در منوی مخصوصش دارد. این رستوران در محله باندرا بمبئی، خلیج آن و در تمام شهر شناخته شده است. آدرس رستوران باستیان را در ادامه خواهید دید.

  • آدرس باستیان: New Kamal Building, Linking Road, Bandra West
  • تلفن: 26420146 022

2- رستوران بریتانیا و همکاران، رستورانی ایرانی در بمبئی

همچنان عاشق غذاهای ایرانی هستید و در بمبئی به دنبال خوشمزه ترین زرشک پلوها می گشت؟ رستوران بریتانیا و همکاران (Britannia & Co) رستورانی ایرانی و قدیمی را پیشنهاد می دهیم. این رستوران نزدیک به یک قرن پیش (در سال 1923 میلادی) در بمبئی تاسیس شد. تغییراتی که این سال ها در اینجا اتفاق افتاده شامل تغییر پرچم ها روی دیوار رستوران و البته روغن بیشتر در غذاهاست.

از خوشمزه ترین غذاهای منوی آن، زرشک پلو با مرغ، سالی بوتی و غذای اردک سرخ شده به سبک بمبئی است. اینجا از بهترین رستوران های بمبئی است که گارسون هایی با پاپیون و کروات از شما پذیرایی می نمایند. پس از تمام شدن غذایتان، شما را به دسری کاراملی دعوت می نمایند. افراد مشهور بسیاری در این رستوران غذا خورده اند.

  • آدرس رستوران ایرانی در بمبئی و شماره تلفن: Wakefield House, 11 Sprott Road, 16 Ballard Estate, Fort

3- رستوران د بلو، رستورانی با غذاهای ژاپنی و تایلندی

رستوران د بلو توسط دو سرآشپز معروف هتل فور سیزن بمبئی تاسیس شد. این رستوران کوچک در محله بندرا غذاهای آسیایی را سرو می نماید. د بلو (The Blue) از محبوب ترین و بهترین رستوران های بمبئی است که به سختی در آنجا میز خالی پیدا می کنید. مخصوصا اگر آخر هفته ها باشد. با این حال، در میان هفته پیشنهاد می دهیم که از قبل، میزی در رستوران د بلو رزرو کنید.

قیمت های مقرون به صرفه و مناسب را برای منو خواهید دید. بهترین و خوشمزه ترین غذاهای منوی این رستوران در بمبئی، سام تام (som tam) و دونبوری (donburi) هستند. فضای بیرونی این رستوران با پارچه هایی که روی حیاط کشیده اند، بسیار دلپذیر است. برای آشنایی با دیگر هتل های این شهر، مطلب بهترین هتل های 5 ستاره بمبئی را مطالعه کنید.

  • آدرس رستوران د بلو: Sai Pooja Building, 16th Road, Pali Hill, Bandra West

4- بمبئی کانتین، رستورانی با غذاهای گیاهی

یکی از متفاوت ترین و بهترین رستوران های بمبئی که بیشتر غذاهای گیاهی را سرو می نماید، بمبئی کانتین نام دارد. توجه ویژه این رستوران بیشتر روی غذاهای گیاهی و محلی هندی است. سرآشپز مشهور رستوران بمبئی کانتین Thomas Zacharias بوده که در هر وعده غذایی جدید و متفاوت ابداع می نماید. انواع سالادها، تاکوها و نان تست های طعم دار شده را در منوی رستوران The Bombay Canteen خواهید یافت. غذاهای سالم و گیاهی این رستوران، در طول سفر به بمبئی شما را از حوادثی همچون مریضی دور نگه می دارد. پیشنهاد می دهیم برای اطلاعات بیشتر، مطلب نکات سفر به بمبئی را مطالعه کنید.

  • آدرس بمبئی کانتین: Kamala Mills, Senapati Bapat Marg, Lower Parel

5- رستوران کلیرینگ هاوس، در مرکز شهر

اگر در محله های قدیمی بمبئی می چرخید و به دنبال رستورانی عالی می گشت، کلیرینگ هاوس بهترین گزینه است. فضایی در میان بهترین رستوران های بمبئی که در منطقه ای خلوت قرار گرفته است. همین موضوع کلیرینگ هاوس (The Clearing House) را به فضایی آرامش بخش و ساکت برای صرف غذا تبدیل کرده است.

از نمای پنجره های طاقی بلند و نورپردازی شبانه اش به راحتی آن را پیدا خواهید کرد. همچنین فضایی عالی برای صرف صبحانه یا ناهار در طول روز است. انواع غذاها و سالادها را (از غذاهای مکزیکی گرفته تا غذاهای معروف چینی) در این رستوران خواهید یافت. همچنین دسرهای این رستوران از بهترین دسرهایی هستند که تاکنون امتحان کرده اید.

  • آدرس: 13-15 Calicut Road, Ballard Estate, Fort
  • تلفن رستوران کلرینگ هاوس بمبئی: 62232266 022

6- رستوران د تیبل، رستورانی با غذاهای بین المللی

از زمانی که رستوران د تیبل (The Table) در بمبئی باز شده، به یکی از بهترین رستوران های بمبئی تبدیل شده است. رستورانی که انواع غذاهای بین المللی مانند بال مرغ های سوخاری شده و فست فودهای آمریکایی را سرو می نماید. اگر می خواهید از هزینه های سفر به بمبئی آگاه شوید، روی آن کلیک کنید.

با وجود اینکه این رستوران برای مدت زمان 7 سال است در شهری بالیوودی هند تاسیس شده اما طعم غذاهایش تغییر نکرده است. هنوز همان کیفیت عالی زمان تاسیس را دارد و گردشگران خارجی در تور بمبئی حداقل یک وعده غذایی را اینجایند. رستوران د تیبل یکی از بهترین مدیریت های رستوران را در هند دارد که در محله کولابا قرار گرفته است.

  • آدرس: Kalpesi Trust Building, Apollo Bunder Marg, Colaba
  • تلفن: 22825000 022

7- کافه مدرس با شعبه های بسیار

کافه مدرس با تلفظ Cafe Madras از جمله رستوران های این شهر است که چندین شعبه دارد. یکی از بهترین رستوران های بمبئی شعبه ای از این کافه است که آدرس آن را در ادامه خواهید دید. این رستوران هواداران خاص خودش را دارد و همواره شلوغ است. اگر قصد داربد تا از غذاهای ترد و خوشمزه اینجا امتحان کنید، باید با دیگران پشت یک میز بنشینید. اینجا یکی از ارزان ترین رستوران های بمبئی است.

انواع غذاهای هندی را در منوی آن خواهید یافت. معروف ترین غذاهای این رستوران، بیسی بلی بهات (bisi beli bhaat) و غذای مخصوص مدرس میسال (Madras missal) هستند. غذاهایی که مدام مردم محلی را برای صرف وعده های غذایی به سمت خود می کشاند. پیشنهاد می دهیم برای امتحان کردن بهترین غذاهای هندی در بمبئی به کافه مدرس بروید. این رستوران احتیاج به رزرو میز از قبل ورود ندارد.

  • آدرس: Kamakshi Building, Bhaudaji Road, Kings Circle, Matunga

8- رستوران ایندیگو دلی از بهترین فست فودهای بمبئی

یکی از رستوران های معروف و پر از شعبه در بمبئی رستوران ایندیگو دلی نام دارد. ایندیگو دلی (Indigo Deli) در طی چندین سال توانسته جای خود را در دل مردم بمبئی باز کند. در هر محله از شهر، یک رستوران و شعبه از آن را خواهید یافت. پیتزاهایی با نان نازک آن، هواداران خاص خود را دارد. سرو سریع غذا و انواع فست فود ها مانند پیتزاها و کیک ها، رستوران ایندیگو دلی را مشهور کرده است.

فضایی بسیار خودمانی و صمیمی رستوران احساس راحتی بیشتری به مهمانان می دهد. تمام سقف با صفحه ای مشبکی از چوب که حرکتی منحنی وار دارد، پوشانده شده و هر بیننده ای را مجذوب طراحی اش می نماید. اگر به دنبال غذاهای باکیفیتی می گشت که سریع هم آماده گردد، رستوران ایندیگو دلی بمبئی را پیشنهاد می دهیم. ضمناً دسرها و پیش غذاهای این رستوران هم بسیار معروف هستند. در هر یک از محله ها و مراکز خرید بمبئی به راحتی می توانید شعبه ای از آن را بیابید.

9- رستوران کباب کورنر در منطقه مارین درایو

محله و اسکله معروف بمبئی به نام مارین درایو که جاده ای ساحلی است، گردشگران را به سمت خود می کشاند. اما این منطقه تنها برای پیاده روی و تماشای غروب خورشید عالی نیست. در این خیابان یکی از بهترین رستوران های بمبئی به نام کباب کورنر را خواهید یافت. رستوران کباب کورنر (Kebab Korner) رستورانی براس صرف شام است. فضایی که بهترین غذاهای شمالی و محلی هند را با یکدیگر ترکیب کرده و منویی فوق العاده دارد. در مطلب راهنمای سفر به بمبئی بیشتر راجع به جذابیت های این شهر در مارین درایو بخوانید.

در این رستوران منوهای قدیمی و از مد افتاده غذاها را دوباره احیا کرده و از مواد غذایی تازه و البته تکنیک های سرو جدید استفاده شده است. همین موضوع باعث محبوبیت و مشهور شدن رستوران کباب کورنر در بمبئی شده است. هنگام انتخاب غذا از منوی این رستوران مراقب باشید. بیشتر غذاها با پنیر تند و قارچ های ترافل طعم دار شده اند. با این حال کباب های معروف هندی را در این رستوران خواهید یافت. کباب هایی که در هیچ کجای دیگر دنیا نخواهید دید.

  • آدرس: Marine Drive
  • تلفن رستوران کباب کورنر: 66399999 022

10- رستوران ماسک با غذاهای عجیب و غریب

اگر به دنبال رستورانی هستید که سرآشپزی عجیب دارد و غذاهای تخیلی روی میز شما می گذارد، به رستوران ماسک بروید. رستوران ماسک (Masque) تمام غذاهای ساده ای که فکرش را می کنید، به گونه ای دیگر سرو می نماید. مزه ها برایتان آشنا خواهد بود اما ظاهر غذاها جدید هستند. شعبه هایی از این رستوران را در شهرهای کشمیر و اوتراخند هند هم پیدا خواهید کرد. اما شعبه اصلی آن در بمبئی واقع شده است.

آدرس رستوران ماسک را در ادامه می بینید. نه تنها فضای متفاوتی را درون این رستوران خواهید دید بلکه این فضا در نحوه سرو هم بازتاب یافته است. سرآشپز ماسک پراتیک سادها (Prateek Sadhu) نام دارد.

  • آدرس: Laxmi Woolen Mills, Shakti Mills Lane, off Dr E Moses Road, Mahalaxmi
  • این رستوران هایی که نام برده شد، از ارزان ترین رستوران های بمبئی هستند؟

خیر. در این مقاله بهترین رستوران های بمبئی را نام بردیم که بیشتر به خاطر ویژگی های منحصر به فردی که دارند، ارزان نیستند. البته رستوران هایی با قیمت های مناسب هم در آن ها خواهید یافت.

برای معرفی بهترین رستوران های بمبئی 10 رستوران با به شما معرفی کردیم. از فست فودها گرفته تا غذاهای هندی که به شیوه ای جدید سرو می شوند. هنگام بازدید از جاهای دیدنی بمبئی وعده های خود را در این فضاها سفارش دهید و سفری متفاوت بسازید. اگر پیشنهاد و نظری در این باره دارید، با ما در کامنت ها مطرح کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 380

به "معرفی 10 تا از بهترین رستوران های بمبئی برای هر ذائقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 تا از بهترین رستوران های بمبئی برای هر ذائقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید