مشخصات تویوتا راوفور تازه اعلام شد

به گزارش گردشیا، تویوتا راوفور یکی از با اصالت ترین و پرفروش ترین شاسی بلندهای کمپانی تویوتا محسوب می شود. شرکت تویوتا در نمایشگاه توکیو سال 1989 از طرح مفهومی اولین شاسی بلند کامپکت جهان رونمایی کرد. این خودرو دارای ارتفاعی نزدیک به شاسی بلندهای بزرگ است، اما ابعادی بسیار کوچک تر از آنها دارد. در این مقاله، به مشخصات تویوتا راوفور تازه می پردازیم.

مشخصات تویوتا راوفور تازه اعلام شد

این شرکت ژاپنی نام RAV4 را برای شاسی بلند کوچک خود انتخاب کرد که مخفف عبارت Recreational Active Vehicle With 4-Wheel Drive به معنی وسیله نقلیه تفریحی دارای چهارچرخ متحرک است. تویوتا سعی داشت با عرضه این محصول خلأ میان شاسی بلندهای بزرگ خود را با خودروهای سدان برطرف نماید؛ به همین منظور در ساخت این خودرو دست به ابتکار جالبی زده است و پلتفرم آن را از تویوتا کرولا و سیستم تعلیق آن را نیز از تویوتا سلیکا جی تی به عاریت گرفت.

تویوتا راوفور تازه بدون تغییرات ظاهری قابل توجه و تا حدی بازگشت به طراحی های قدیمی تر روانه بازار خواهد شد. این محصول به 2 صورت بنزینی و هیبریدی عرضه خواهد شد. توان تولیدی پیشرانه 4 سیلندر آن بین 215 تا 219 اسب بخار خواهد بود. همچنین در مدل بنزینی این خودرو این توان به 302 اسب بخار افزایش یافته است.

بر اساس اعلام تویوتا این خودرو مجهز به باتری 18.1 کیلووات بر ساعت است. با هر بار شارژشدن باتری، راوفور تازه مسافتی معادل 50 مایل (حدود 80 کیلومتر) را طی کند. اندازه آلایندگی خودرو در حالت برقی بسیار کم است و به ازای هر کیلومتر پیمایش 22 گرم کربن دی اکسید تولید می کند. این رقم در حالت بنزینی بسیار بیشتر و معادل 130 گرم در هر کیلومتر اعلام شده است.

مدت زمان لازم برای راوفور تازه برای رسیدن از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت حدود 6 ثانیه است. همچنین وزن این خودرو بدون سرنشین معادل 1930 کیلوگرم است.

طبق اعلام تویوتا، قیمت تویوتا راوفور تازه 50 هزار و 895 پوند است. برخلاف برخی از محصولات تویوتا، راوفور قرار است به طور گسترده در تمامی بازارهای این شرکت ازجمله آمریکای شمالی توزیع شود. باتوجه به استانداردهای محیط زیستی تازه اتحادیه اروپا، تویوتا روی کاهش آلایندگی این خودرو به نسبت نسل های قبلی تمرکز بیشتری کرده است.

آگهی های خرید و فروش تویوتا راوفور

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2230

به "مشخصات تویوتا راوفور تازه اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات تویوتا راوفور تازه اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید