مشارکت بنیاد علوی در طرح های میراث فرهنگی و گردشگری قصرقند

به گزارش گردشیا، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قصرقند از مشارکت بنیاد علوی و شهرداری در طرح های میراث فرهنگی و گردشگری قصرقند اطلاع داد.

مشارکت بنیاد علوی در طرح های میراث فرهنگی و گردشگری قصرقند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان، جلسه شورای اداری شهرستان قصرقند با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور، هادی میرزایی رئیس صندوق احیای و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی استان در سالن فرمانداری شهرستان قصرقند برگزار گردید.

راهنمایی الله باشنده در این زمینه اظهار کرد: در این جلسه قرار شد پارک بانوان با همکاری بنیاد علوی و شهرداری قصرقند در استخر طبیعی یا مادر چاه ریدیچ توسط میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قصرقند احداث گردد.

او گفت: بازسازی قلعه های قصرقند و بگ نیز در دستور کار میراث فرهنگی قصرقند نهاده شد و قرار شد کارگاه سفال هلنچکان نیز به صورت مشارکتی احداث گردد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قصرقند اضافه کرد: احداث راه دسترسی به منطقه بکر و گردشگری کاجو که سنگ نگاره های چهار هزار ساله در چهار روستای آن واقع شده و منطقه آبشارها نیز به شمار می رود از مصوبات دیگر این جلسه بود.

او گفت: پیشنهاد ساخت کارگاه مرکز صنایع دستی در روستای هیت نیز ارائه شد و مورد موافقت و اعلام همکاری مسئولان حاضر در جلسه نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1240

به "مشارکت بنیاد علوی در طرح های میراث فرهنگی و گردشگری قصرقند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت بنیاد علوی در طرح های میراث فرهنگی و گردشگری قصرقند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید