مرکل خواهان باقی ماندن یونان در منطقه یورو شد

به گزارش گردشیا، خبرنگاران: صدر اعظم آلمان در جریان سفر به لندن تاکید نمود که یونان طی سال های اخیر به تعهدات اقتصادی خود در قبال شرکای اروپایی اش عمل نموده و وی انتظار دارد که این مساله ادامه یابد.

مرکل خواهان باقی ماندن یونان در منطقه یورو شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که روز گذشته به لندن سفر نموده است ضمن رد شایعات مربوط به خروج احتاقتصادی یونان از منطقه یورو توضیح داد که آتن طی سال های اخیر به تعهدات خود در قبال شرکای اروپایی عمل نموده و انتظار من این است که این مساله همچنان ادامه یابد.

مرکل گفت: من فکر می کنم که یک مساله باید به مردم و بازارهای اقتصادی گفته گردد و آن این است که من به عنوان صدر اعظم آلمان و همچنین دولت آلمان، همیشه سیاستی را دنبال نموده ام که یونان در منطقه یورو باقی بماند.

وی در کنفرانس خبری مشترک با دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا توضیح داد که یونان نیز واقعا فداکاری های زیادی را انجام داده است. برای بسیاری از مردم یونان این سالها دوران خیلی سختی بوده است. ما راهی طولانی را پشت سر گذاشته ایم.

پیش از گزارش هایی در رسانه های خبری آلمان منتشر شده بود که حاکی از آن بود که مقام های آلمانی برای خروج احتاقتصادی یونان از منطقه یورو آماده می شوند.

دولت آلمان این احتمال را در نظر گرفته است که اگر آلکسیس تسیپراس رهبر حزب مخالف سیریزا در انتخابات آینده یونان به پیروزی برسد ، این مساله موجب متوقف شدن تدابیر ریاضتی خواهد شد و زمینه لازم برای خروج یونان از منطقه یورو فراهم می گردد.

مجلس یونان در سومین دور رای گیری نتوانست رئیس جمهور این کشور را انتخاب کند و این مساله منجر به انحلال مجلس شده است. آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان اعلام نموده است که انتخابات زودرس 25 ژانویه برگزار خواهد شد.بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته حزب مخالف سیریزا می تواند برنده انتخابات سراسری یونان گردد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 411

به "مرکل خواهان باقی ماندن یونان در منطقه یورو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل خواهان باقی ماندن یونان در منطقه یورو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید