مرمت نقش هرمز دوم در نقش رستم به سرانجام می رسد

به گزارش گردشیا، سرپرست کارگاه های مرمت نقش رستم از اتمام مرمت نقش هرمز دوم در نیمه اول اردیبهشت اطلاع داد.

مرمت نقش هرمز دوم در نقش رستم به سرانجام می رسد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمانهای قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، مصطفی رخشنده خو مدیر داخلی و سرپرست کارگاه در مورد مرمت این نقش برجسته اظهار کرد: مرمت نقش فوق با رویکرد حفاظتی و بر پایه مبانی نظری مرمت در حال اجرا است و به همین منظور از مواد و مصالح نوین مرمت سنگ استفاده شده است.

او ادامه داد: با انتها یافتن طرح، تمام جزییات، اقدامات و فعالیت های حفاظت و مرمت نقش در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

سرپرست کارگاه های مرمت نقش رستم اظهار کرد: مرمت نقش ذکرشده از دی ماه 1398 شروع شده بود و در نیمه اول اردیبهشت به انتها می رسد.

او از فعالیت های صادقانه و بی دریغ کارشناسان دفتر فنی نقش رستم که در هنگام شیوع ویروس کرونا و البته با در نظر دریافت تمامی پروتکل های بهداشتی در محل کارگاه حضور داشتند تشکر کرد.

نقش رستم نام مجموعه ای باستانی در روستای زنگی آباد واقع در شمال شهرستان مرودشت استان فارس ایران است که در فاصلهٔ شش کیلومتری از تخت جمشید قرار گرفته است که یکی از نقوش مهم و برجسته مجموعه تاریخی نقش رستم، نقش پیروزی هرمز دوم بر دشمن است که درست در زیر آرامگاه اردشیر اول قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1048

به "مرمت نقش هرمز دوم در نقش رستم به سرانجام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت نقش هرمز دوم در نقش رستم به سرانجام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید