مدیریت در مرز سلیقه ای شده است، انباشت قانون عامل قانون گریزی

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران، علی اوسط هاشمی ظهر آدینه در نشست مشترک استانداران شرق کشور که به میزبانی استانداری خراسان جنوبی برگزار گردید، اظهارکرد: ما باید پایه رفتار با مرز و مرز نشین را بر اعتماد پایدار کنیم و به سمت مردم پذیری برویم که این ها زمینه ساز یک رویش نو است.

مدیریت در مرز سلیقه ای شده است، انباشت قانون عامل قانون گریزی

وی با بیان اینکه باید روش درست زیستن با مردم در سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد، مطرح نمود: باید به سوی مردم پذیری به شیوه درست و نه شعاری برویم.

وی با بیان اینکه هر وجب از مرزها در توسعه می تواند نقش ایفا نماید، گفت: اگر ما نگاه خود را بر اساس انسان شناسی شکل دهیم به تدریج به سمت دولت محوری در مرز می رویم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: امنیت حفظ اصول آگاهانه بر پایه اعتماد سازی است که خود این می تواند نگاه مردم را در مرزها جاری کند.

وی ادامه داد: نباید بین مرزها دیوار ایجاد کنیم و اولویت اول خود را به دیپلماسی فعال در روابط کارساز با کشورهای همسایه معطوف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت سازماندهی نهادهای مردمی در مرز برویم، ادامه داد: مسئولیت معیشت و اقتصاد مرز با استاندار است و دیگر نهادها تابع تصمیمات استانداری است.

هاشمی تاکید نمود: منطقه محوری و مرز محوری را مبنا در سطح ملی توأم با باور مدیران استانی قرار دهیم و از رویکرد ملی بهره مند شویم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در مرزها رفتار نرم نداریم؛ گفت: انباشت قانون نوعی قانون گریزی است که باید به یک قانون شفاف در بخش مرز و مرز نشین برسیم.

مرز سوپاپ اطمینان روزهای سخت است

وی اظهارکرد: نوع مدیریت در مرز سلیقه ای است که هیچ کس قادر نیست در صندلی خود کار کند و همه در کار هم مداخله می نمایند.

هاشمی بیان نمود: در کشور در 6 ماهه اول امسال 6 هزار میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی داشته ایم در صورتی که 750 میلیارد تومان سقف قاچاق داریم که باید برای این تدبیر کنیم.

وی اضافه کرد: ما باید نقش خود را برجسته برای ایجاد تغییر روی میز قرار دهیم و تا تغییر ایجاد نگردد قاچاق درمان نخواهد شد.

وی با بیان اینکه روزنه نفوذ ما به بازارهای دنیا مرزها هستند، گفت: مرز سوپاپ اطمینان روزهای سخت است که باید از آن نهایت استفاده گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان مطرح نمود: بازار پاکستان و افغانستان برای ما 2 بازار قوی هستند که باید این بازارها را داشته باشیم و از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط مرزهای کشور درشان نیست، مطرح نمود: باید بحث جدی در این زمینه داشته باشیم و اعتقاد من بر زینت بخشیدن به مرزها است.

کمبود آب مشکل مشترک استان های شرقی

استاندار یزد نیز در این نشست مشترک با بیان اینکه ما یک نگاه فعال و خلاق و هجومی باید داشته باشیم، اضافه کرد: در حال حاضر بیشتر نگاه انفعالی حاکم است.

سید محمد میرمحمدی مطرح نمود: در حال حاضر به جای حرکت بیشتر قانع هستیم که مسائل را مطرح کنیم و اینکه خروج از مسائل چگونه اتفاق می افتد.

وی با تاکید بر اینکه باید این جلسات را برای ارتقا و پیشرفت مبنا قرار دهیم، ادامه داد: اگر مبدأ و مقصد معلوم است راستا حرکت را پیدا کنیم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه استان های شرق ظرفیت های بالایی دارند، ادامه داد: هیچ چیز بدون پشتوانه اقتصاد نمی تواند حرکت داشته باشد و برای رونق اقتصاد مرز باید زیرساخت ها مورد توجه قرار گیرد.

وی کمبود آب را یکی از مسائل مشترک استان های شرقی دانست و مطرح نمود: اگر آب شرب نداشته باشیم امکان حفظ جمعیت را نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر اشثغال لازم را داشته باشیم احتیاج به قاچاق نخواهد بود، توضیح داد: اگر برای قاچاقچیان خرد اشثغال فراهم گردد چهره قاچاقچیان عمده هم روشن خواهد شد.

میرمحمدی با بیان اینکه استان یزد از نظر معدنی رتبه دوم کشوری را داراست، ادامه داد: اگر بخواهیم از این منابع بهره برداری گردد به زیرساخت ها که اولین آن آب است احتیاج داریم.

وی بیان نمود: با اسثفاده از این منابع غنی ایجاد اشتغال و ارزش اضافه کرده را خواهیم داشت.

لزوم توجه به گردشگری در توسعه اقتصاد شرق

وی با اشاره به اینکه گردشگری یکی از محورهایی است که می تواند در اقتصاد مرز مؤثر باشد، گفت: گردشگری منطقه پنج مملو از زیبایی های تاریخی و فرهنگی و اسلامی است که از این محور باید به خوبی اسثفاده کنیم.

وی بیان داشت: مسئله دیگر بحث بهداشت و درمان است که اگر به این مسئله توجه نکنیم و امکانات درمانی نداشته باشیم قطعاً پذیرای گردشگران و کارگزاران کمتری خواهیم بود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه در استان یزد برای 690 مگابایت انرژی خورشیدی پروانه صادر شده است، اضافه کرد: 45 درصد کاشی سرامیک کشور در استان یزد فراوری می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 919

به "مدیریت در مرز سلیقه ای شده است، انباشت قانون عامل قانون گریزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت در مرز سلیقه ای شده است، انباشت قانون عامل قانون گریزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید