متن تفاهم نامه انتقال موزه چاپ کتابخانه مجلس به کتابخانه ملی

به گزارش گردشیا، خبرنگاران : خبر انتقال موزه چاپ کتابخانه مجلس شورای اسلامی به ساختمان قبلی کتابخانه ملی در خیابان 30 تیر توجه رسانه ها و اهالی فرهنگ را به خود جلب کرد.

متن تفاهم نامه انتقال موزه چاپ کتابخانه مجلس به کتابخانه ملی

جهت دریافت خدمات ساخت ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران ، خبر انتقال موزه چاپ کتابخانه مجلس شورای اسلامی به ساختمان قبلی کتابخانه ملی در خیابان 30 تیر، در روزهای گذشته توجه رسانه ها و اهالی فرهنگ را به خود جلب کرد.

روابط عمومی کتابخانه مجلس شورای اسلامی در واکنش به این خبر با انتشار اطلاعیه ای توضیحاتی در این باره ارائه کرد و اعلام داشت که خبرنگاران و اهالی رسانه می توانند برای بازدید از این موزه به کتابخانه مجلس مراجعه نمایند.

انتقال موزه چاپ از کتابخانه مجلس به کتابخانه ملی بر اساس توافقنامه ای میان این دو کتابخانه اجرا شده است که متن کامل آن به توضیح زیر است:

با استعانت از خداوند متعال، این توافقنامه به منظور همکاری در زمینه انتقال موزه تاریخ چاپ بین سازمان اسنادوکتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به مدیریت آقای دکتر اسحق صلاحی به نشانی: تهران، بزرگراه حقانی، بعداز مترو حقانی، بلوار کتابخانه ملی که در این تفاهم نامه سازمان نامیده می شود و کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به مدیریت آقای دکتر محمد رجبی به نشانی: میدان بهارستان، مجلس شورای اسلامی که دراین تفاهم نامه کتابخانه نامیده می شود، منعقد می­شود.

ماده (1): محورهای همکاری طرفین

1- مجموعه مربوط به موزة (تاریخ چاپ)کتابخانه به ساختمان قدیمی سازمان واقع در خیابان امام خمینی،خیابان سی ام تیر منتقل می شود.

2- مسئولیت حمل و نقل مجموعه بر عهده کتابخانه و مسئولیت راه اندازی و نگهداری بر عهده سازمان است.

3- سازمان متعهد است طبق استاندارد موزه های مشابه، درحفظ وحراست مجموعه کوشا باشد.

4- برچسب موزه کتابخانه مجلس و کد مخصوص آن بر روی اشیاء مجموعه کماکان حفظ خواهد شد، اما سازمان می تواند مجموعه را گسترش داده و برروی هر شیء جدید بر چسب ویژه خود را الصاق نماید.

5- کتابخانه می تواند در صورت دسترسی به اشیاء جدید مرتبط با موضوع موزه آنها را خریداری و با برچسب خود تحویل موزه خواهد داد.

6- برای نظارت و حمایت موزه، شورای ناظر که مرکب از رؤسا یا نمایندگان تام الاختیار آنان از سازمان وکتابخانه و سایر دستگاه های ذیربط است، با توافق طرفین تشکیل شود.

7- در شورای ناظر و حامی موزه رئیس سازمان یا نماینده او رئیس شورا، و رئیس کتابخانه یا نماینده او نایب رئیس خواهد بود.

8- رئیس موزه از کادر سازمان بوده و با تأیید هیأت یا شورای ناظر وحکم رئیس سازمان منصوب شده و ذیل نظارت وی عمل خواهد نمود.

9- انحلال یا تغییر محل موزه با موافقت شورای ناظر خواهد بود و درصورت انحلال موزه، کتابخانه اقلام انتقالی خود را تحویل خواهد گرفت.

10- هرگونه اختلاف محتمل به داور مرضی الطرفین ارجاع می شود.

ماده (2):مدت تفاهم نامه

این تفاهم نامه در 2 ماده 10 بند و در دو نسخه (که هر دو نسخه حکم واحد دارد) تنظیم و بین طرفین تفاهم نامه امضاء و مبادله و برای مدت5 سال معتبرخواهد بود و در صورت عدم مخالفت کتبی یکی از طرفین مجدداً قابل تمدید است.

بعضی اخبار حکایت از این دارد که این تفاهم نامه با اضافه شدن چند بند به آن به امضای طرفین رسیده است. خبرنگاران انعکاس توضیحات مسئولان کتابخانه مجلس شورای اسلامی را حق آنان دانسته و در جهت پوشش این اخبار اعلام آمادگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 845

به "متن تفاهم نامه انتقال موزه چاپ کتابخانه مجلس به کتابخانه ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متن تفاهم نامه انتقال موزه چاپ کتابخانه مجلس به کتابخانه ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید