ماجرای تابلویی که در آشپزخانه کشف و گنجینه ملی اعلام شد

به گزارش گردشیا، کشور فرانسه خروج تابلو نقاشی نادر متعلق به دوره رنسانس که اخیرا پس از کشف در آشپزخانه زنی سالمند میلیون ها دلار به فروش رسید را ممنوع نمود.

ماجرای تابلویی که در آشپزخانه کشف و گنجینه ملی اعلام شد

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از گاردین نوشت: این تابلو نقاشی حدودا 25 سانتی متری که توسط چیمابوئه (Cimabue) ـ نقاش ایتالیایی ـ خلق شده است، در ماه اکتبر در یک حراجی خارج از پاریس به قیمتی نزدیک 27 میلیون دلار فروخته شد.

  • 24 میلیون یورو برای نقاشی قدیمی | پیرزن 90 ساله میلیونر شد

گفته می گردد یک مجموعه دار اهل لندن این تابلو را از طرف دو مجموعه دار ناشناس آمریکایی خریداری نموده است.

حالا دولت فرانسه با استناد به اینکه این تابلو نقاشی یک گنجینه ملی است و مجموعه آثار ملی این کشور را غنی تر می نماید، اقداماتی برای جلوگیری از خارج شدن این شاهکار هنری دوره رنسانس انجام داده است.

اما شاید داستان کشف این تابلو نقاشی قرون وسطایی کمی غیرمعمول باشد. در ماه سپتامبر، یک زن سالمند ساکن کمپین ـ شهری در شمال فرانسه ـ از تعدادی کارشناس دعوت کرد تا پیش از به فروش رساندن خانه اش اسباب و اثاثیه قدیمی و تعدادی تابلو نقاشی را ارزش گذاری نمایند.

آنچه که کارشناسان را متعجب کرد، تابلو نقاشی قرون وسطایی از چیمابوئه بود که در آشپزخانه این زن سالمند و روی دیواری نزدیک یک اجاق نصب شده بود.

این تابلو نقاشی برای زن سالمندی که هنوز هویتش ناشناس باقی مانده است، یک تابلو معمولی بود. در حقیقت او اصلا نمی دانست چطور این شاهکار متعلق به نقاش پیشگام هنر فلورانسی قرن سیزدهم از خانه اش سر درآورده است. اما آنالیز های کارشناسان هنری این زن را متقاعد کرد که او به طور ناخواسته مالک یک اثر هنری تاریخی است.

به گفته اریک ترکوئین ـ کسی که صحت اصالت این تابلو نقاشی را به عنوان یکی از آثار چیمابوئه تایید نموده ـ خبر حراج شدن این تابلو نقاشی در سراسر دنیا پیچیده بود. در ابتدا قیمت 4 الی 6 میلیون یورو به عنوان ارزش تقریبی این تابلو نقاشی معین شده بود.

ترکوئین در بیانیه ای با اشاره به فروخته شدن این تابلو نقاشی به قیمت 26.7 میلیون دلار اظهار کرد: ما درخواست های زیادی از موزه های مهم سراسر دنیا برای خرید این تابلو نقاشی دریافت کردیم. حتی مجموعه داران معاصری که ما با آن ها آشنایی نداشتیم نیز برای خرید این اثر هنری ابراز تمایل کردند.

کمی پس از آن که زن سالمند این تابلو نقاشی را در حراجی آکتئون به فروش رساند، دولت فرانسه برای جلوگیری از خارج شدن این تابلو نقاشی از کشور اقداماتی انجام داد.

فرانسه در مجموع 30 ماه فرصت دارد تا این تابلو نقاشی را به سایر آثار چیمابوئه که در حال حاضر در مالکیت این کشور هستند اضافه کند. مشهورترین اثر چیمابوئه شاید Maestà باشد که در حال حاضر در موزه لوور نگهداری می گردد.

در ابتدا کمیته مشورتی گنجینه ملی این کشور، ممنوعیت خارج شدن این تابلو قرون وسطایی را عنوان کرد و سپس این تصمیم به تصویب وزارت فرهنگ فرانسه رسید.

طبق گزارش منتشرشده توسط آرت نیوزپیپیر، از چیمابوئه به عنوان پدر نقاشی غربی نیز یاد می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 767

به "ماجرای تابلویی که در آشپزخانه کشف و گنجینه ملی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای تابلویی که در آشپزخانه کشف و گنجینه ملی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید