فیفا 22 برای چهارمین هفته ی متوالی پرفروش ترین بازی انگلستان شد

به گزارش گردشیا، وقتی در بازه همیشگی عرضه بازی های سالانه فیفا قرار داریم، سخت نیست که حدس بزنیم صدرنشین جدول پرفروش ترین بازی های فیزیکی در انگلستان چه اثری است. بازی فیفا 22 برای چهارمین هفته متوالی پرفروش ترین بازی هفته انگلستان شده است.

فیفا 22 برای چهارمین هفته ی متوالی پرفروش ترین بازی انگلستان شد

در حالی که فروش فیزیکی هفته اول بازی در انگلستان نسبت به نسخه های سال پیش کمی ناامیدنماینده بود (چراکه بیشتر فروش بازی به صورت دیجیتالی اجرا شده است) اما این آمار در هفته های بعد بهبود پیدا کرد زیرا فروش فیزیکی در مقایسه با نسخه ای قبلی با فرایند بسیار آهسته تری کاهش داشته است. فروش فیزیکی این هفته بازی فیفا 22 فقط 12 درصد نسبت به هفته پیش کمتر بوده است.

رتبه دوم لیست پرفروش ترین های این هفته هم تغییری نداشته است و فار کرای 6 آن را تصاحب نموده است. بازی فار کرای 6 در این هفته 42 درصد کاهش فروش داشته است. پس از این اثر، ماریو کارت 8: دلوکس در مکان سوم این لیست قرار گرفته است. جالب این است که ماریو کارت 8 نسبت به هفته قبل 12 درصد افزایش فروش داشته و از رتبه پنجم به رتبه سوم رسیده است. دو بازی انیمال کراسینگ: نیو هورایزن و ماینکرفت هم در رتبه چهارم و پنجم قرار گرفته اند. فروش این دو اثر به ترتیب 17 و 6 درصد با افزایش روبرو شده است.

با این حال، در میان بازی هایی که در این هفته منتشر شده اند، برترین عملکرد را بازی The Dark Pictures Anthology: House of Ashes تجربه نموده است. House of Ashes که در واقع سومین بازی در مجموعه The Dark Pictures است، توانسته در هفته اول انتشارش رتبه ششم لیست پرفروش ترین بازی های فیزیکی انگلستان را به خود اختصاص دهد. باندای نامکو در گذشته ابراز نگرانی نموده بود که تغییر نسل شاید تأثیر منفی روی فروش این مجموعه بگذارد. با این وجود، فروش این بازی نسبت به قسمت قبلی این مجموعه که در سال گذشته منتشر شد، فقط 27 درصد کاهش داشته و این رقم زیادی نیست. به خصوص اینکه به صورت کلی آمار فروش دیجیتالی بازی ها این روزها اهمیت بیشتری دارد. برای تحلیل بهتر درباره فروش این اثر باید تا تعیین شدن اندازه فروش دیجیتالی بازی های صبر کنیم.

48 درصد فروش فیزیکی بازی House of Ashes روی کنسول پلی استیشن 5 و 36 درصد هم روی کنسول پلی استیشن 4 بوده است. این در حالی است که کنسول های خانواده ایکس باکس فقط 16 درصد از فروش این اثر را به خود اختصاص داده اند. علاوه بر تفاوت بزرگ میان فروش روی کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس نکته جالب دیگر این است که فروش بازی روی کنسول پلی استیشن 5 نسبت به پلی استیشن 4 بیشتر بوده است.

یکی دیگر از بازی های تازه این هفته My Friend Peppa Pig بود که پیروز شد در رتبه بیست و ششم این لیست قرار گیرد. به عنوان یک بازی بچگانه، این بازی از آن گونه آثاری است که معمولاً در هفته اول فروش بسیار زیادی را تجربه نمی نمایند اما به مرور و در طولانی مدت می توانند فروش نسبتاً خوبی داشته باشند و مخاطبان را به سوی خود جذب نمایند. 74 درصد فروش هفته اول این بازی روی کنسول نینتندو سوییچ، 16 درصد روی کنسول پلی استیشن 4 و در نهایت 9 درصد روی کنسول ایکس باکس وان بوده است.

آخرین بازی تازه این هفته یعنی Dying Light: Platinum Edition که برای اولین بار برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شد، در رتبه سی و دوم قرار گرفته است.

اگر جدول کامل فروش این هفته بازی ها را در انگلستان در نظر بگیریم، احتمالاً به بازی های زیادی با مضامین ترسناک روبه رو خواهید شد که با توجه به اینکه به هالووین نزدیک هستیم، کاملاً طبیعی است. یکی از بازی های ترسناکی که این هفته فروش بسیار خوبی را تجربه کرد، بازی Resident Evil Village بود که با 227 درصد افزایش فروش روبرو شد و به رتبه 12 جدول پرفروش ترین بازی ها بازگشت.

در پایین می توانید 10 بازی پرفروش این هفته را مشاهده کنید.

رتبه هفته قبلرتبه در این هفتهعنوان بازی ها
11FIFA 22
22Far Cry 6
53Mario Kart 8: Deluxe
74Animal Crossing: New Horizons
75Minecraft (نسخه نینتندو سوییچ)
بازی تازه6The Dark Pictures Anthology: House of Ashes
37Metroid Dread
98Super Mario 3D World + Bowsers Fury
69Marvels Spider-Man: Miles Morales
1010Grand Theft Auto 5

منبع: GameIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1993

به "فیفا 22 برای چهارمین هفته ی متوالی پرفروش ترین بازی انگلستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفا 22 برای چهارمین هفته ی متوالی پرفروش ترین بازی انگلستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید