فعالیت 230 کارگاه پارچه بافی و سنگ های قیمتی در خوسف

به گزارش گردشیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوسف گفت: بیش از 80 کارگاه خانگی در حوزه پارچه بافی و 150 کارگاه سنگ های قیمتی در شهرستان خوسف فعال است.

فعالیت 230 کارگاه پارچه بافی و سنگ های قیمتی در خوسف

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، علی صالحی، با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرستان خوسف در چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی هفت غرفه دارد.

او با بیان این که دو غرفه در حوزه طرح ملی پارچه بافی مله است، که سال جاری ثبت ملی شد، اضافه نمود: سنگ های قیمتی، گلیم بافی، پارچه بافی و پارچه مله از دیگر رشته های صنایع دستی شهرستان خوسف در نمایشگاه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوسف با اشاره به اینکه شهرستان خوسف در هر نمایشگاهی که در سطح استان برگزار شده شرکت نموده است، گفت: رشته سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی حدودا در 50درصد نمایشگاه ها شرکت داشته است.

صالحی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ها در بحث معرفی و ارزش اضافه نموده تاثیر دارد، بیان نمود: شرکت در نمایشگاه ها علاوه بر تبلیغ محصولات، فروش خوبی نیز عاید فراورینمایندگان می نماید.

اوبا اشاره به اینکه از پوستر چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی که در رشته گلیم بافی فراوری شده، رونمایی خواهد شد، بیان نمود: رشته گلیم بافی قدمتی دیرینه دارد و از قدیم الایام در روستاها فعال بوده است.

صالحی با بیان اینکه بیش از 80 کارگاه خانگی در حوزه پارچه بافی در شهرستان خوسف فعالیت دارند، یادآور شد: 50 کارگاه نیز در حوزه سنگ های قیمتی در روستای خور و بیش از 100 کارگاه نیز به صورت پراکنده فعالیت می نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 724

به "فعالیت 230 کارگاه پارچه بافی و سنگ های قیمتی در خوسف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 230 کارگاه پارچه بافی و سنگ های قیمتی در خوسف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید