فروش جهانی موبایل به 1.5 میلیارد دستگاه می رسد

به گزارش گردشیا، یک موسسه پژوهشی و مشاوره ای پیش بینی می نماید در سال 2021 میلادی 1.5 میلیارد موبایل هوشمند فروخته گردد که 539 میلیون دستگاه آن مجهز به فناوری 5G خواهند بود.

فروش جهانی موبایل به 1.5 میلیارد دستگاه می رسد

طبق آخرین گزارش مؤسسه گارتنر در خاتمه امسال میلادی (2021) احتمالاً 1.5 میلیارد موبایل هوشمند در سراسر دنیا به کاربران فروخته می گردد. این رقم نشان دهنده رشد 11.4 درصدی فروش نسبت به سال گذشته است.

گارتنر یک شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی است که در حوزه ارائه خدمات برون سپاری، تحقیق و پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات فعالیت می نماید.

در سال 2020، میزان فروش موبایل در سراسر دنیا 10.5 درصد کاهش یافته بود که دلیل اصلی آن شیوع ویروس کرونا بود. اما اکنون کارشناسان این حوزه پیش بینی می نمایند فروش موبایل دوباره بهبود یابد.

در گزارش گارتنر ذکر شده طی امسال میلادی میزان فروش موبایل در بازارهای منطقه ای مانند غرب اروپا، آمریکای لاتین و آسیا و اقیانوسیه احتمالاً به میزان قابل توجهی رشد می نماید.

به گفته آنشول گوپتا محقق ارشد مؤسسه گارتنر، عوامل مختلف از جمله عرضه موبایل های ارزان قیمت 5G سبب می گردد میزان فروش موبایل در 2021 میلادی رشد کند.

پیش بینی می گردد عرضه فناوری های 5G به طور گسترده و موبایل های نسل پنجم اینترنت همراه با قیمت پایه 200 دلار، تقاضا در بازارهای تکامل یافته مانند چین را رونق می دهد. این در حالی است که در کشورهای در حال توسعه تمرکز خریداران روی مشخصات دستگاه است و قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت یک گزینه انتخابی است، به طوری که نبود آن روی تقاضا تأثیری نخواهد داشت.

علاوه بر آن گارتنر پیش بینی می نماید فروش دنیای موبایل های 5G در 2021 میلادی به 539 میلیون دستگاه برسد. چنین رقمی معادل 35 درصد از کل فروش موبایل در امسال میلادی به حساب می آید. دلیل اصلی آن است که فناوری 5G به ویژگی استاندارد موبایل های رده بالا در کشورهایی مانند چین، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی تبدیل شده است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1620

به "فروش جهانی موبایل به 1.5 میلیارد دستگاه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش جهانی موبایل به 1.5 میلیارد دستگاه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید