ضرورت ویدئو مارکتینگ در بحران کرونا

به گزارش گردشیا، با شیوع ویروس کرونا شیوه زندگی بسیاری از مردم در جهان تغییر نموده است. علاوه بر استفاده از ماسک و دستکش، افراد سعی می­کنند از همدیگر فاصله گرفته و حتی بیشتر وقت خود را در منزل باشند. رویدادهای صنایع مختلف، جلسات کسب و کارها، رویدادهای ورزشی و بسیاری دیگر از این دست اتفاقات به تعویق افتاده است و کمپانی­ های عظیمی نظیر گوگل، اسپوتیفای و یونیلیور زمینه کار کردن کارمندان خود را از خانه فراهم نموده­اند. اما بحران به وجود آمده چگونه روش بازاریابی کسب و کارهای عظیم در جهان را تغییر داده است؟ راهکار جا نماندن از این تغییرات چیست؟

ضرورت ویدئو مارکتینگ در بحران کرونا

تمامی این اتفاقات باعث شده است که افراد مدت زمان بیشتری را در فضای آنلاین سپری نمایند. همچنین کاربران بسیاری از فعالیت­های خود نظیر خرید اقلام خوراکی و حتی پوشاک خود را به وسیله سفارش­های آنلاین انجام می­دهند.

همین تغییر رفتار در مصرف نماینده باعث شده است که بسیاری از کسب و کارها نیز با شناسایی چنین موقعیتی، درصدد برآوردن احتیاجهای کاربران، متناسب با خواسته و رفتار آنها باشند. حضور کمتر مردم در سطح شهر و متعاقبا وقت گذراندن بیشتر در فضای آنلاین باعث شده است تا کسب و کارها تبلیغات خود را نیز در فضای آفلاین کمتر و تمرکز خود را بیشتر معطوف به فضای آنلاین نمایند.

کسب و کارها نیز برای نشان دادن فعالیت­هایی که در این بحران یاری نماینده کاربران است به فراوری محتواهای ویدئویی روی آورده­اند تا با انتشار آن در فضای آنلاین فرآیند 1برندسازی و تبلیغات خود را به گوش مخاطبان خود برسانند. شرکت­ها و کسب و کارهای عظیم در جهان نظیر فورد، مک دونالد، IKEA و بسیاری دیگر از غول­های جهان با اتخاذ درست استراتژی بازاریابی توانسته­اند تا کسب و کار خود را در این بحران همراه و همدل عموم جامعه معرفی نمایند. بالطبع کسب و کارهایی که از این تغییر جا بمانند، نخواهند توانست که به احتیاج مشتریان خود پاسخ دهند و تصویری که از برند آنها در ذهن مخاطبان شکل گرفته است دچار خدشه خواهد شد. در ادامه به 3 نوع از محتواهایی که کسب و کارهای خارجی برای رساندن پیغام خود از آن استفاده نموده­اند و بازخوردهای خوبی که از آنها گرفته­اند، اشاره خواهد شد:

  1. رفع کردن نگرانی عموم مردم

شرکت Cottenelle

یکی از عظیمترین شرکت­های فراوری دستمال کاغذی برای رفع کردن نگرانی مردم نسبت به کمبود وجود وسایل بهداشتی، ویدئویی با این مضمون فراوری نموده است که: یکی از عظیمترین فراوری نماینده­های دستمال کاغذی به شما تضمین می­دهد که هیچگونه کمبودی برای دستمال کاغذی وجود نخواهد داشت. در ادامه نیز با همکاری یکی از سازمان­های خیریه پروموشنی برای استفاده از محصولات خود تعریف کردند.

مک دونالد

مک دونالد نیز برای رفع کردن دغدغه مصرف نمایندگان خود با ارائه ویدئویی از مدیر عامل یکی از رستوران­های خود نگرانی­های بهداشتی در این رابطه را از بین برده است. در این ویدئو شرح داده شده است که قبل از آغاز به کار دمای بدن همه کارمندان چک می­شود و تمامی موارد بهداشتی برای فراوری غذا رعایت می­شود.

  1. اتخاذ استراتژی Pivot

شرکت خودروسازی فورد

شرکت عظیم فورد نیز برای نشان دادن نقش خود در بحران کرونا ویدئویی تهیه نموده است با محتوای اینکه در طول مدت بیش از 100 سال همواره در کنار مردم آمریکا بوده است و متناسب با مشکلاتی که پیش آمده است، محصولات آنها نیز تغییر نموده است. فورد در جنگ جهانی دوم تسلیحات مورد احتیاج آمریکا را فراهم نموده است و در حال حاضر نیز تجهیزات آزمایشگاهی برای مقابله با کرونا را برای مراکز درمانی تهیه می­کند.

شرکت داروسازی والگرینز Walgreens

شرکت داروزسازی Walgreens نیز از کاربران خواسته است تا سوالات خود را در رابطه با بحران پیش آمده مطرح نمایند. سوالات پرتکرار کاربران هم توسط گروهی از پزشکان به صورت ویدئویی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین والگرینز با ارسال داروهای مورد احتیاج بیماران به در منزل آنها شرایطی را فراهم آورده است که دیگر احتیاجی نباشد تا بیماران از منزل خود خارج شوند.

  1. با فاصله در کنار یکدیگر باشید

شرکت لوازم خانگی IKEA

شرکت IKEA نیز با تکیه بر نوع محصولاتی که در اختیار مردم می­گذارد، و با تأکید بر این موضوع که در خانه هم می­توان در عین دور بودن از یکدیگر حس در کنار هم بودن را تجربه کرد، ویدئویی فراوری نموده است که نشان می­دهد افراد در داخل خانه هم می­توانند تجربه متفاوت و در عین حال جدید را با محصولات IKEA تجربه نمایند.

بحران کرونا، فرصتی برای برندینگ

شرکت­ها و کسب و کارهایی که به آنها اشاره شد، با احتیاجسنجی دقیق توانسته­اند تا علاوه بر برندینگ مناسب به خواسته­های مشتریان خود نیز پاسخ مناسب دهند. کسب و کارها با تهیه ویدئو توانسته­اند تا هم خدمات خود را گسترش دهند و هم تصویر مناسبی از خود در ذهن مخاطب به جای بگذارند. استدیو یوتاب نیز در نظر دارد تا با تهیه ویدئوهای تبلیغاتی برای کسب و کارها آنها را در رساندن پیغام مدنظرشان به گوش مخاطبان یاری کند. اعضا تیم استدیو یوتاب به واسطه شناخت خوب طی چند سال فعالیت در زمینه فراوری محتوای ویدئویی، قادر است با پرورش ایده­ها کسب و کارهای موجود را به اهداف خود برسانند.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1132

به "ضرورت ویدئو مارکتینگ در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ویدئو مارکتینگ در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید