صاحبان خودرو ها و خانه های لوکس 400 میلیون هم مالیات ندادند!

به گزارش گردشیا، هرچند مدتی است که بحث مالیات خودرو های لوکس مطرح است، اما همچنان مقدار مالیاتی که صاحبان این خودرو ها پرداخت می نمایند، بسیار ناچیز است؛ به طوریکه صاحبان خودرو ها و خانه های لوکس در 11 ماهه سال جاری جمعا 471 میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

صاحبان خودرو ها و خانه های لوکس 400 میلیون هم مالیات ندادند!

به گزارش ایسنا، مالیات بر انواع خودرو های سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت به یکی از ردیف های عایدیی مالیاتی تبدیل شده است. بر این اساس در امسال صاحبان خودرو های بالای یک میلیارد تومان مشمول پرداخت مالیات بودند.

البته مقدار عایدی دولت از این محل بسیار ناچیز بوده است؛ به طوریکه مالیات دریافتی از انواع خودرو های سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت در شش ماه امسال حدود 281 میلیارد، در هفت ماه حدود 314 میلیارد و در هشت ماه حدود 375 میلیارد تومان بوده است.

در واقع صاحبان خودرو ها و خانه های لوکس در هشت ماه امسال جمعا کم تر از 400 میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

بر این اساس، طبق آخرین آمار دولت از محل مالیات خودرو های لوکس در 11 ماهه امسال 471 میلیارد تومان عایدی کسب کرد.

البته، دولت برای سال آینده نیز روی این خودرو ها حساب باز کرد و در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی نموده که صاحبان خودرو های بالای 1.5 میلیارد تومان مالیات پرداخت نمایند و از این محل برای خود 7070 میلیارد تومان عایدی پیش بینی نموده است. اما در نهایت مجلس به این نتیجه رسید که صاحبان خودرو های بالای سه میلیارد تومان مالیات بدهند و رقمی که دولت پیش بینی نموده بود را در هاله ای از ابهام برد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اسفند 1401 بروزرسانی: 21 اسفند 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2345

به "صاحبان خودرو ها و خانه های لوکس 400 میلیون هم مالیات ندادند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صاحبان خودرو ها و خانه های لوکس 400 میلیون هم مالیات ندادند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید