سنگ اندازی شرکت های بیمه هند در برابر خرید نفت ایران توسط پالایشگاه های هندی

به گزارش گردشیا، خبرنگاران: شرکت مانگالور هند با هشدار نسبت به احتمال توقف صادرات نفت ایران به هند به دلیل خودداری شرکت های بیمه از ارائه خدمات به پالایشگاه های مصرف کننده نفت ایران، از دهلی نو خواست این مشکل را حل نماید.

سنگ اندازی شرکت های بیمه هند در برابر خرید نفت ایران توسط پالایشگاه های هندی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رئیس شرکت مانگالور هند روز آدینه گفت، شرکت های بیمه این کشور اعلام نموده اند که به دلیل تحریم های غرب پالایشگاه های استفاده نماینده از نفت ایران را تحت پوشش بیمه ای قرار نمی دهند.

پی پی اوپاجایا، اضافه نمود: اگر پوشش بیمه ای متوقف گردد، تمام پالایشگاه های هندی مجبور خواهند شد یا واردات نفت از ایران را متوقف نمایند و یا اینکه ریسک بزرگی را بپذیرند. مانگالور بزرگترین مشتری هندی نفت ایران است.

وی در ادامه گفت: شرکت های بیمه اعلام نموده اند که اگر ما از ایران نفت بخریم، پوشش بیمه ای پالایشگاه لغو خواهد شد...اگر پوشش بیمه ای پالایشگاه های ما حذف گردد، ما خرید نفت از ایران را متوقف خواهیم کرد.

هنوز تعیین نیست که چرا این مشکل اکنون و چند ماه پس از شروع تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه صنعت نفت ایران به وجود آمده است.

یک منبع آگاه در یک پالایشگاه دیگر هندی خریدار نفت ایران، یعنی شرکت هندوستان پترولیوم نیز گفت، مسائل بیمه ای، واردات نفت از ایران را تهدید می نماید.

این منبع آگاه اضافه نمود: واردات نفت از ایران به زودی متوقف خواهد شد...تا جایی که به پوشش بیمه ای مربوط می گردد، ما همگی وضعیت یکسانی داریم.

شرکت هندوستان پترولیوم سومین مشتری بزرگ نفت ایران، ماه گذشته هشدار داد که پوشش های بیمه ای ممکن است به دلیل تحریم ها لغو شوند.

مدیر عامل شرکت مانگالور نگفت که دقیقا چه زمانی شرکت متبوعش مجبور خواهد شد واردات نفت از ایران را متوقف کند، اما مانگالور اخیرا آگهی مناقصه ای را برای خرید 3 محموله 650 هزار تنی نفت خام در ماه آوریل منتشر نموده است. دو محموله از این سه محموله باید دارای سولفور بالا باشند که می توان از آنها به جای نفت ایران استفاده کرد.

اوپاجایا در پاسخ به سوالی در مورد این مناقصه گفت: ما برای استفاده از نفت ایران از لحاظ بیمه ای مشکل داریم.

در ماه ژانویه، هند بیش از 286 هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کرد. ایران در ماه ژانویه روزانه 1.1 میلیون بشکه نفت صادر کرد.

شرکت مانگالور با تسلیم نامه ای به وزیر نفت هند خواهان تهیه مکانیسم جایگزینی برای بیمه پالایشگاه های هندی شده است. در این نامه که به تاریخ 27 فوریه نوشته شده هشدار داده شده است پالایشگاه های استفاده نماینده از نفت ایران به شدت ضربه خواهند خورد. اگر پالایشگاهی نفت ایران را فرآوری کند هیچ بیمه ای خسارات آن را پوشش نمی دهد.

در عین حال یک مقام دولتی هند تاکید نمود دهلی نو راهی را برای ارائه خدمات بیمه به پالایشگاه ها پیدا می نماید.

15

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 618

به "سنگ اندازی شرکت های بیمه هند در برابر خرید نفت ایران توسط پالایشگاه های هندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ اندازی شرکت های بیمه هند در برابر خرید نفت ایران توسط پالایشگاه های هندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید