سعیدی: حکم رئیس کمیسیون ورزشکاران به اشتباه 2 ساله صادر شد

به گزارش گردشیا، کیکاووس سعیدی در گفتگو با خبرنگاران، در مورد برنامه کمیته ملی المپیک در رابطه با کمیسیون ورزشکاران که ماه ها از عملکرد منفعل آن می گذرد، توضیحاتی داد و بر برنامه این کمیته برای برگزاری رای گیری داخلی کمیسیون تاکید کرد.

سعیدی: حکم رئیس کمیسیون ورزشکاران به اشتباه 2 ساله صادر شد

وی گفت: مهمترین مسئله در رابطه با کمیسیون ورزشکاران این است که دوره رئیس و نایب رئیس قبلی (آرش میراسماعیلی و سعید حسنی پور) تمام شده و باید رای داخلی برای انتخاب رئیس و نایب رئیس جدید برگزار شود. این اقدام که انجام شود فعالیت های کمیسیون طبق آئین نامه جدید از سر گرفته خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: برای انجام انتخابات هم مترصد خاتمه شرایط قرمز فعلی و محدودیت هایی که به واسطه شیوع کرونا ایجاد شده، هستیم. برای رای گیری داخلی جمعیتی حداقل 20 نفره باید تشکیل شود. به جز 17 عضو کمیسیون، برخی مانند خانم طاهریان (نایب رئیس کمیته) و خود من هم به نمایندگی از کمیته ملی المپیک باید حضور داشته باشیم. درحالیکه فعلا برگزاری هر گونه نشست و جلسه با این تعداد عضو ممنوع است.

سعیدی با تاکید بر اینکه به محض برداشته شدن محدودیت های اعمال شده نسبت به برگزاری رای گیری داخلی کمیسیون ورزشکاران اقدام می شود، بیان کرد: پیش از این تعداد اعضای کمیسیون ورزشکاران 15 نفر بود اما طبق آئین نامه جدید این تعداد به 17 نفر افزایش یافته است. بر اساس آئین نامه، دو عضو جدید با نظر رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب می شود. احتمالا هم یکی از آنها از ورزش بانوان خواهد بود.

کمیته ملی المپیک برگزاری رای گیری داخلی برای کمیسیون ورزشکارن جهت معرفی رئیس و نایب رئیس جدید را در دستور کار قرار داده در حالیکه حکمِ صادر شده برای رئیس کمیسیون ورزشکاران دوساله بوده است و با این حساب آرش میراسماعیلی کماکان باید ریاست کمیسیون را عهده دار باشد. سعیدی در واکنش به این موضوع گفت: ملاک ما آئین نامه است. در آئین نامه بر یک ساله بودن دوره ریاست و نایب رئیس تاکید شده است. در صدور حکم رئیس قبلی کمیسیون برای دو سال اشتباهی اجرا شده بود. بر اساس آئین نامه جدید که به تصویب کمیته بین المللی المپیک هم رسیده باید رئیس جدید تعیین شود و به همین دلیل برگزاری انتخابات در برنامه است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد کاندیداهای کمیسیون ورزشکاران برای تصدی پست ریاست و نایب رئیسی یادآور شد: بعد از اینکه زمان انتخابات تعیین شد، کاندیداها هم از میان خودِ اعضا تعیین خواهند شد. کمیته ملی المپیک در این زمینه هیچ مداخله ای ندارد. افرادی که عضو کمیسیون ورزشکاران هستند جزو قهرمانان به حساب می آیند. هر یک از آنها که ریاست را عهده دار شود، حمایت کمیته را خواهد داشت.

وی در مورد برخی اعضا که ادامه حضورشان در ترکیب کمیسیون ورزشکاران مبهم است نیز گفت: به جای کیمیا علیزاده و همچنین افرادی که استعفا داده و قصد ادامه همکاری ندارند از میان اعضای علی البدل انتخاب دوباره ای خواهیم داشت.

کیکاووس سعیدی همچنین در مورد پست دبیری کمیسیون ورزشکاران و اینکه برنامه کمیته ملی المپیک در این زمینه چیست؟، گفت: گزینه موردنظر برای دبیری کمیسیون ورزشکاران با نظر دبیرکل کمیته ملی المپیک و با هماهنگی رئیس کمیسیون انتخاب می شود. بعد از رای داخلی در این زمینه تصمیم گیری لازم را خواهیم داشت. گزینه دبیری می تواند از داخل کمیسیون یا از بدنه کمیته انتخاب شود. فقط اینکه فردی باید عهده دار این مسئولیت شود که آشنا به امور بین الملل باشد.

به گزارش خبرنگاران، اولین انتخابات کمیسیون ورزشکاران آبان ماه سال 96 برگزار گشت و طی آن 15 متصدی کرسی های تعیین شده برای این کمیسیون معرفی شدند. حمید سوریان اولین رئیس منتخب برای کمیسیون ورزشکاران بود اما وی به دلیل آنچه مشغله کاری عنوان کرده بود، استعفا داد. بعد از او از آبان ماه 97 آرش میراسماعیلی عهده دار این مسئولیت شد. البته کمیسیون ورزشکاران طی ماه های گذشته به دلیل تنش های داخلی و برخی جریانات خارجی هیچ نشستی نداشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1246

به "سعیدی: حکم رئیس کمیسیون ورزشکاران به اشتباه 2 ساله صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعیدی: حکم رئیس کمیسیون ورزشکاران به اشتباه 2 ساله صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید