رییس جمهور اوکراین: در خصوص علت سقوط هواپیما برآورد نکنید

به گزارش گردشیا، ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین پنجشنبه شب در پیغام ویدئویی از مردم کشورش خواست در خصوص علت سقوط هواپیمای این کشور در ایران حدس نکنند.

رییس جمهور اوکراین: در خصوص علت سقوط هواپیما برآورد نکنید

زلنسکی خواست از تئوری های توطئه، نتیجه گیری های عجولانه و مطالب تایید نشده اجتناب کنند.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، زلسنکی خاطرنشان کرد که اوکراین آماده بازگرداندن اجساد قربانیان به کشور است.

شایعاتی در خصوص شلیک موشک به سمت هواپیمای مسافربری اوکراینی که روز چهارشنبه در حوالی تهران سقوط کرد، در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد. بعضی کشورهای غربی نیز مدعی شدند که یک موشک به صورت اشتباهی به سمت این هواپیما شلیک شده است.

این درحالی است که سخنگوی دولت ایران با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: سیستم عملیات روانی دولت آمریکا و همراهان مطلع و نامطلع آنها با این دروغ پردازی ها بر زخم های جانکاه خانواده های داغدار نمک می پاشند.

علی ربیعی گفت : طبق قواعد بین المللی، سازمان هواپیمایی کشوری از کشوری که سانحه در آن اتفاق افتاده است (ایران)، سازمان هواپیمایی کشوری از کشوری که صادر کننده گواهینامه صلاحیت پرواز است (اوکراین)، مالک هوایپما (اوکراین) کارخانه سازنده هواپیما (بوئینگ) و کارخانه سازنده موتور هواپیما (فرانسه) می توانند در فرایند تحقیق شرکت کنند. هم اکنون کننده کشور اوکراین در ایران حضور دارد. ما از شرکت بوئینگ نیز می خواهیم کننده خود را برای مشارکت در فرایند آنالیز جعبه سیاه اعزام کنند.

علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز با بیان اینکه آتش بیش از یک دقیقه در هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی بوده است و قبل از سقوط، شاهدان آتش را دیده اند و اگر اصابت موشک بود هواپیما منهدم می شد، تاکید نمود: امکان انفجار این هواپیما بر اثر شلیک موشک از لحاظ فنی وجود ندارد.

منبع: چمدان
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 828

به "رییس جمهور اوکراین: در خصوص علت سقوط هواپیما برآورد نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس جمهور اوکراین: در خصوص علت سقوط هواپیما برآورد نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید