روستای جواهرده ، جواهری بر انگشتر رامسر

به گزارش گردشیا، جواهرده جایی است که حتی اگر شما عکاسی حرفه ای هم نباشید، در طبیعت گردی خود حتماً لذت ثبت تصاویر زیبا را خواهید چشید.

روستای جواهرده ، جواهری بر انگشتر رامسر

اگر کسی از ما بپرسد روستاهای گردشگری در مازندران کجا هستند؟ واقعاً چندتا را می توانیم نام ببریم؟ مگر چند روستای ییلاقی در شمال کشورمان داریم که نتوانیم 10 تا از آن ها را نام ببریم؟ آیا به 5 تای آن سر زده ایم؟ یکی از بی نظیر ترین ییلاق ها در شمال کشورمان، مازندران، که مقصد بسیاری از گردشگران است، جواهرده رامسر است که به ییلاق جواهرده معروف است.

آدرس جواهرده

اول ببینیم کجا باید برویم: فقط یک راستا برای رسیدن به این بهشت آسمانی وجود دارد و آن هم راستا رامسر است. باید خودمان را به عروس شهرهای شمال ایران برسانیم، به رامسر که رسیدیم، باید 29 کیلومتر به سمت جنوب غربی، رو به کوه های سربه فلک کشیده البرز برانیم و از پیچ و خم جاده ای سرسبز گذر کنیم تا بر فراز ابرها برسیم به ییلاق جواهرده رامسر.

طبیعت دل فریب جواهرده رامسر

راستا رسیدن به روستای جواهرده، جایی که پایت را داخل رویای قدم زدن روی ابرها می گذاری، خود به تنهایی منحصربه فرد است. راستاِ عبور شما دالان جنگلیِ زیبایی است که با آن طراوتِ دل انگیزش شمارا از دغدغه های تان می کَند و به بهشتِ آرامش پرتاب می نماید. آن نمِ باران را با نسیمی که به صورت تان می خورد و صدای پرندگان، آبشار، دریاچه قو، رودخانه صفارود و… را تصور کنید که همراه شما در راستاِ تماشاییِ روستای جواهرده است.

پایکوبی ابرها مقابل چشمان شما

در روستای جواهرده، صبح زود و عصرگاهان، تکه ابرهای بازیگوش را خواهید دید که به کوچه ها، مغازه ها و حیاط خانه ها سرک می کشند تا در مقابل چشمان گردشگران و مسافران، بخشی از جلال خداوند را به نمایش بگذارند. اگر از آن دسته از طبیعت گردان و گردشگرانی هستید که علاقه مند به دیدن طلوع خورشیدند، این جا نقطه ای از زمین است که خورشید از اقیانوسِ ابرها سر بر می آورد.

خاطره سازی

آبشار صفارود

آبشارهای متعددی را در راستا رامسر خواهید دید که چشم نوازترین آن ها آبشار صفارود است. در 15 کیلومتری جاده. شما می توانید دمی در کنار این آبشار بیاسایید. در آلاچیق ها استراحت کنید و از دکه های کنار آن، سوغاتی و صنایع دستی بخرید.

بوستان جنگلی

رودخانه ی صفارود آن چنان حیات بخش و زیبااست که خود جاذبه گردشگریِ دل انگیزی است، اما پارک جنگلی صفارود هم مزید بر علت است که شما حتماً بخشی از آلبوم زیبای خاطرات خود را این جا بسازید. این پارک، در 9 کیلومتری جاده جواهرده واقع شده است و شما می توانید پس از پارک خودرو در فضای پارکینگ، از پله ها پایین رفته و وارد دنیای باصفای زیبایی ها شوید. جالب است بدانید در بخشی از این پارک، چشمه ای واقع شده است که افراد محلی آب شیرین خودر ا از این چشمه می گیرند.

عکاسی و طبیعت گردی

هیچ گردشگر و مسافری را نمی توانید بیابید که عکاسی، بخش جدانشدنیِ سفرش، نباشد. حتی اگر شما عکاسی حرفه ای نباشید، پس از قدم زدن در مراتع و گذر از کنار آبشارهای بی مثال روستای جواهرده، با دستی پر از تصاویر زیبای ثبت شده در دوربین تان، باز خواهید گشت.

حرف آخر

این که چگونه وقت خودر ا در یک روستای به شدت زیبا، با آن طبیعت فرح بخش بگذرانیم، اصلاً اهمیتی ندارد. مهم این است: همین که شما به روستای جواهرده برسید و آب وهوای دل انگیز آن را بچشید، حال تان به قدری خوب است که سرگرمی ها جلوی چشم تان رژه خواهند رفت.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 824

به "روستای جواهرده ، جواهری بر انگشتر رامسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای جواهرده ، جواهری بر انگشتر رامسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید