روحانی پس از 6 سال بی توجهی به دانشگاه فرهنگیان به جمع دانشجویان کارمند آمد

به گزارش گردشیا، روحانی پس از 6 سال دوری و بی توجهی به دانشگاه فرهنگیان با ملاحظه فضای سیاسی و امنیتی کشور به جمع دانشجویان گزینش شده و کارمند دولت متبوع خود آمد، آن هم در سکوت خبری و در غیاب خبرگزاری ها و رسانه ها!

روحانی پس از 6 سال بی توجهی به دانشگاه فرهنگیان به جمع دانشجویان کارمند آمد

از وبلاگ کسب و کار دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

گروه دانشگاه خبرنگاران، مهدی جباری؛ * درباره حضور آقای روحانی در دانشگاه فرهنگیان بمناسبت ایام روز دانشجو نکاتی حائز اهمیت است.

رئیس جمهور بر خلاف سنت هر ساله که در این ایام به یکی از دانشگاه های مادر در تهران یا شهرستان ها می رفت به دانشگاه فرهنگیان که در آن دانشجویان کارمند دولت هستند، آمده تا از نقدها و اعتراضات احتمالی نسبت به عملکرد غیرقابل دفاع دولت- در این چندسال و علی الخصوص مسئله افزایش نرخ بنزین که اخیرا فضای کشور را مورد تاثیر قرار داده بود- توسط دانشجویان و تشکل های دانشگاهی در امان بمانند.

متاسفانه یکی از خلا ها و نقاط ضعف دانشگاه فرهنگیان این است که باوجود اینکه زیر نظر وزارت علوم تعریف شده، عملا تبدیل به عضوی از مجموعه وزارت آموزش و پرورش شده است.

رییس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان شخص رئیس جمهور است، ولی در 6سال گذشته همیشه اداره جلسه هیئت امنای دانشگاه برعهده نائب رئیس یعنی سرپرست دانشگاه بوده است که نشانگر بی اعتنایی و بی توجهی دولتمردان به دانشگاه فرهنگیان یا به عبارتی کارخانه تعلیم و تربیت در کشور است و بنابراین این مسائل ضرورت اصلاح ساختار دانشگاه فرهنگیان و اهمیت استقلال این دانشگاه از دولت ها را روشن می سازد.

شایان ذکر است که به علت کارمند دولت بودن دانشجومعلمان همیشه شاهد فضای سیاسی باز و مناسبی در محیط دانشگاه نبوده ایم و این بر خلاف رسالت دانشجو و فضای سیاسی حاکم بر دیگر دانشگاه های کشور است.

حال این نکته قابل توجه است که چگونه آقای روحانی که فرمودند: پناه میبرم به خدا از بستن دهان منتقدان، پس از 6 سال دوری و بی توجهی به دانشگاه فرهنگیان با ملاحظه فضای سیاسی و امنیتی کشور به جمع دانشجویان گزینش شده و کارمند دولت متبوع خود آمدند آن هم در سکوت خبری و در غیاب خبرگزاری ها و رسانه ها!

به هر نحو باید امیدوار بود که در آینده دولت فعلی و دولت پس از آن نگاه ویژه و صحیح تری به دانشگاه فرهنگیان که بدون اغراق یکی از مهمترین و حساس ترین نهاد های کشور در زمینه تعلیم و تربیت و پرورش نسل های پس از انقلاب اسلامی است داشته باشد.

از مهم ترین مسائل و معضلات فعلی این دانشگاه می توان به فضای نه چندان مناسب سیاسی با توجه به ساختار دولتی دانشگاه و عدم استقلال آن، عدم تخصیص سرانه غذایی و خوابگاهی به دانشجویان و کمبود ظرفیت و فضای آموزشی و رفاهی جهت پذیرش دانشجویان جدید با توجه به کمبود شدید معلم در آموزش و پرورش اشاره نمود.

مهدی جباری- دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فرهنگیان گرگان

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 745

به "روحانی پس از 6 سال بی توجهی به دانشگاه فرهنگیان به جمع دانشجویان کارمند آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی پس از 6 سال بی توجهی به دانشگاه فرهنگیان به جمع دانشجویان کارمند آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید