ربات ویژه برداشت گوجه فرنگی معرفی گردید ، تشخیص محصولات رسیده با سرعتی باورنکردنی

به گزارش گردشیا، گروهی از پژوهشگران ایالات متحده پیروز شدند نوعی ربات کشاورزی ویژه به نام ویرگو طراحی نمایند که می تواند با سرعتی باورنکردنی گوجه های رسیده و یا له شده و خراب را تشخیص دهد.

ربات ویژه برداشت گوجه فرنگی معرفی گردید ، تشخیص محصولات رسیده با سرعتی باورنکردنی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ربات ویژه برداشت گوجه فرنگی یک ایده جالب و منحصر به فرد برای مبارزه با مسائل برداشت گوجه فرنگی است.

یکی از مهمترین مسائل در فصل برداشت محصولات مختلف، محدود بودن زمان برداشت محصول در برابر خستگی کارمندان است. درواقع این بسیار سخت است که توقع داشته باشیم کارمندان به شکل مداوم کار نمایند و البته نمی توان محصولات رسیده را نیز رها کرد. بر همین اساس است که ربات ها در این شرایط بسیار مهم و کاربردی ارزیابی می شوند چرا که ربات ها می توانند بدون خستگی و به شکل مداوم کار نمایند.

جالب است بدانید بر اساس آمارهای وزارت کشاورزی ایالات متحده هر سال بیش از 34 میلیارد دلار صرف استخدام نیروی کاری می گردد که وظیفه چیدن محصولات را به شکل فصلی بر عهده می گیرند. با این شرایط و با به یاد داشتن این موضوع که بسیاری از کارگران در سنین میانسالی و کهنسالی قرار دارند، به نظر می رسد استفاده از ربات یکک گزینه جایگزین عالی به جای کارگران عادی محسوب می گردد.

اما این ربات های هوشمند چگونه کار می نمایند؟ این ربات ها دارای سنسورها و دوربین هایی هستند که می توانند در هر ساعت از شبانه روز در گلخانه های بزرگ و صنعتی حرکت نمایند و تشخصیص دهند که کدام یک از گوجه ها آماده برداشت هستند. این کاری است که یک کارگر روزانه نمی تواند انجام دهد. این ربات دارای هوش مصنوعی قابل توجهی است و می تواند با ظرافت و بدون آسیب رساندن به بافت گوجه، اقدام به برداشت گوجه کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2305

به "ربات ویژه برداشت گوجه فرنگی معرفی گردید ، تشخیص محصولات رسیده با سرعتی باورنکردنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ویژه برداشت گوجه فرنگی معرفی گردید ، تشخیص محصولات رسیده با سرعتی باورنکردنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید